Burde ikke homohets snart dø ut?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Opprinnelig skrevet av Erling Stray
    Hehe ja da kam du fort få et stort problem.
    Vi ble jo kalt horer i hele pausen av svenskene igår.
    Hva fortell?? Bød svenskene opp til dans i går?? Sorry litt avsporing, men ta gjerne et kjapt svar på det

Kommentar

• McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5102

Opprinnelig skrevet av veiron
      Hva fortell?? Bød svenskene opp til dans i går?? Sorry litt avsporing, men ta gjerne et kjapt svar på det
      De bød vel opp til både tango og cha-cha-cha..

Kommentar

• veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

Opprinnelig skrevet av McGuffy
        Opprinnelig skrevet av veiron
        De bød vel opp til både tango og cha-cha-cha..
        Var de mange tilreisende?? Og hvor mange av dem yppet?
        Svensker er faenmeg noen rare dyr. Blir bra å knuse flere av dem i RL!

Kommentar

• KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

Det var ganske kaldt på tribunen og da det ble pause, trakk de fleste inn under tribunen der det var varm mat og drikke. Mens KFL og Änglarna stod i kø, ble det sunget enn del. Vi sang vel den tullete Glenn- sangen og masse annet, mens de sang "Vi skal til VM, det skal inte ni!" og andre sanger.

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Idiotsvenskene skjønner ikke forskjell på klubb og landslag nei?? "Søta bror" skjønner ikke mest. Personlig driter jeg langt i landslaget

Kommentar

• ole
              Medlem
              Hoffnarr
              • Nov 2003
              • 64

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              Opprinnelig skrevet av blue
              Hets generelt vil aldri dø ut, men man kan ta en debatt på hvilke ord man bør bruke. Ord som "sotrør", "homo" og "hore" burde ikke forekomme.
              Ordet hore må få lov til å leve videre som skjelsord syntes jeg...
              Fellesnevnerne for de homoene og de prostituerte jeg kjenner, er at de er reflekterte, vennlige og oppegående mennesker. Det er ikke alt en kan styre selv, enten ting er medfødt eller at det skjer ting senere i livet som gjør at ting blir som de blir.

At man synes hore er ett greit skjellsord, sier mer om den som står på en tribune og skriker det, enn det sier om hora. :idea:

Kommentar

• blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

Tilbake til temaet:

Burde ikke all usaklig hets bli borte? Ikke bare "homo"?

Poenget mitt er at de som de som skriker "jævla homo" antageligvis mener det samme som de som skriker "jævla hore". Og hva med "sønn-av-en-alkis"? Uansett hva som blir ropt, vil det alltid være en fare for at noen på tribunen blir støtt...
                Fugla 4 Life!

Kommentar

• MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

Enig

Jeg er veldig enig med deg i dette. Vi elsker Lsk, og "jobben vår" er å støtte klubben i tykt og tynt, synge for laget, ikke å hetse de andre. Spillerne på banen blir ikke akkurat superimponert eller inspirert av det. Kanarifansen er en veldig bra supporterklubb og jeg er stolt av å være med på å bygge dette videre. Det betyr at vi også må tenke på at vi skal få med flere i gjengen... Tror vi stenger dørene for ekspansjon av oss selv ved å være sånn.

Kommentar

• Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

Det er temeratur under en kamp - masse glede, masse sinne og da kommer gjerne skjellsordene. Hvis dommer blåser feilaktig straffe så må frustrasjonen komme ut(HOMO IDIOT OSV). Folk som er på fotballkamp må for all del ikke ta seg selv så jævlig høytidelig!

Fotball uten pils og skjellsord - vil dere at jeg skal begynne å heie på Curling eller Golf???

:wink: :shock:

Kommentar

• Harvest
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 855

I matchene mot dritten fra Oslos østkant så har jeg mang en gang skreket skjellsord for full hals mens en av spillerne i stygge drakter løper forbi KFL. Rett etterpå husker jeg ikke engang hva jeg har sagt/skreket...

Dette er veldig spontane greier, men kan jo forstå at det er greit å holde seg.
                      Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2509

Opprinnelig skrevet av Paddis
                        Fotball uten pils og skjellsord - vil dere at jeg skal begynne å heie på Curling eller Golf???
                        Jeg tror egentlig debatten her går ut på om homo burde være et skjellsord.
                        Jeg synes ikke det.
                        Idiot er greit for meg, dommerjævel håndterer jeg også.
                        Homo-rop og apelyder har jeg store problemer med.
                        Hvem har sagt noe om pils?

Kommentar

• Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          Jeg tror egentlig debatten her går ut på om homo burde være et skjellsord.
                          Jeg synes ikke det.
                          Idiot er greit for meg, dommerjævel håndterer jeg også.
                          Homo-rop og apelyder har jeg store problemer med.
                          Hvem har sagt noe om pils?
                          Pils og fotball er bare herlig sammen. Tilbake til temaet så er helt klart apelyder noe som ikke hører hjemme på en arena, men homo, idiot osv er ikke noe jeg vil slutte å skrike med det første(trur jeg). Jeg og sikkert mange andre tenker ikke over hva man kan skrike eller ikke, pluss at man blir dratt med av de andre i gjengen. Akkurat eksemplet med homo rop bryr jeg meg svært lite om... :roll:

Kommentar

• Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2602

Jeg og sikkert mange andre tenker ikke over hva man kan skrike eller ikke, pluss at man blir dratt med av de andre i gjengen. Akkurat eksemplet med homo rop bryr jeg meg svært lite om... :roll:
                            Det du sier er jo klassisk ansvarsfraskrivelse, slik du finner den på barne- og ungdomsskolen når det gjelder mobbing. Jeg synes fakstisk at du bør tenke over hva du skriker, til tross for at du personlig ikke bryr det (dette gjelder hensynet til andre).

Du nevnte at du ikke vil slutte med skjellsord og etter min mening så trenger du ikke det. Det eneste du trenger å holde orden på, er hva som fungerer som skjellsord og hva som kun er stigmatisering av en gruppe mennesker, som ikke fortjener at fellesbetegnelsen for gruppen deres brukes som et synonym på idioti og dævelskap.

Ordboka kan kanskje brukes for å belyse dette:

Hvis du synes at en dommer oppfører seg som en dåre så virker det logisk å benytte:

idiot

1 person som oppfører seg svært dumt, tosk

eller

dust
                            II dust m1 (tilbakedannelse av dustet(e)) tufs, tosk, tomsing

Mens det er heller ulogisk å kalle han:

homo

I homo m1 homofil person
                            II homo a3 homofil
                            Ferdigskåra

Kommentar

• King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

Kimito:

Får vi lov å skrike Jævla Rasshøl og forpulte fitte?
                              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2602

Som ubestridt sjef over moralske aspekter ved affektive utbrudd, så må jeg si at til daglig skjulte kroppsdeler har en lang og god tradisjon som skjellsord. Kanskje spesielt om de er godt (mis)brukt eller satt i forbindelse med Satan sjøl.
                                Ferdigskåra

Kommentar

• King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

Opprinnelig skrevet av Kimito
                                  Som ubestridt sjef over moralske aspekter ved affektive utbrudd, så må jeg si at til daglig skjulte kroppsdeler har en lang og god tradisjon som skjellsord. Kanskje spesielt om de er godt (mis)brukt eller satt i forbindelse med Satan sjøl.
                                  Hehehe, suverent... Greit å vite hva man kan si for noe. Kan man si dette til mørkhudede spillere, eller er det da rasistisk? Eller er det rasistisk å ikke si det til en mørkhudet spiller hvis man har lyst til å si det til han, men ikke tørr bare fordi han er mørkhudet?
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

Kunne vært interessant og fått en liste her over hvilke skjellsord som kan brukes på match.

I kampens hete ropes det mye forskjellig. Personlig synes jeg det er lite "stygge" rop fra tribunen nå, for ti-femten år siden var det mye mye verre!

Noen nevnte noe om homosynging i Tønsberg, jeg har ikke fått med meg noe. Hvem/Hva/Hvor?
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

Kommentar

• Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2602

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Hehehe, suverent... Greit å vite hva man kan si for noe. Kan man si dette til mørkhudede spillere, eller er det da rasistisk? Eller er det rasistisk å ikke si det til en mørkhudet spiller hvis man har lyst til å si det til han, men ikke tørr bare fordi han er mørkhudet?
                                      Hehe...det er absolutt ikke rasistisk å slenge ikke-rasistiske tilrop til mørkhudede spillere, men heller et tegn på likebehandling. Sånn sett er du nærmere rasismen hvis du ikke tør, men der snakker trolig heller om frykten for å være rasistisk enn rasisme i seg selv.

Ut fra dette bør man nesten oppfordre til skrotumrop mot mørkhudede og andre stigmatiserte minioriteter, men kun hvis man følger opp ovenfor mindre stigmatiserte...som for eksempel Helge Haugen.

Edit: Jeg vurderer å lage et skjellsordtelleapparat for å holde orden på dette. Det kommer nok til å bli et viktig bidrag til KFL
                                      Ferdigskåra

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4397

Shalalalalala lalala Vidar Davidsen er HOMO!
                                        ..................

Kommentar

• Gale Isbre
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 1164

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                          Kunne vært interessant og fått en liste her over hvilke skjellsord som kan brukes på match.

I kampens hete ropes det mye forskjellig. Personlig synes jeg det er lite "stygge" rop fra tribunen nå, for ti-femten år siden var det mye mye verre!

Noen nevnte noe om homosynging i Tønsberg, jeg har ikke fått med meg noe. Hvem/Hva/Hvor?
                                          Et stykke ut i andre omgang, ganske høyt oppe på tribunen. For få til å kunne kalles organsiert synging, mange nok til å være et middelmådig kor.

Poenget mitt med denne tråden var ikke å fjerne skjellsord fra tribunen, så personlig ser jeg ikke helt behovet for en liste med lovlige og forbudte. Derimot vil jeg påstå at den som først og fremst forbinder ordet "homo" med skjellsord burde vurdere søksmål mot lærerne de hadde i o-fag.

Kommentar

Working...