Opprinnelig skrevet av Erling Stray
Burde ikke homohets snart dø ut?
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av veironOpprinnelig skrevet av Erling StrayHehe ja da kam du fort få et stort problem.
Vi ble jo kalt horer i hele pausen av svenskene igår.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av McGuffyOpprinnelig skrevet av veironOpprinnelig skrevet av Erling StrayHehe ja da kam du fort få et stort problem.
Vi ble jo kalt horer i hele pausen av svenskene igår.
Svensker er faenmeg noen rare dyr. Blir bra å knuse flere av dem i RL!Kommentar
-
Det var ganske kaldt på tribunen og da det ble pause, trakk de fleste inn under tribunen der det var varm mat og drikke. Mens KFL og Änglarna stod i kø, ble det sunget enn del. Vi sang vel den tullete Glenn- sangen og masse annet, mens de sang "Vi skal til VM, det skal inte ni!" og andre sanger.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondOpprinnelig skrevet av blueHets generelt vil aldri dø ut, men man kan ta en debatt på hvilke ord man bør bruke. Ord som "sotrør", "homo" og "hore" burde ikke forekomme.
At man synes hore er ett greit skjellsord, sier mer om den som står på en tribune og skriker det, enn det sier om hora. :idea:Kommentar
-
Tilbake til temaet:
Burde ikke all usaklig hets bli borte? Ikke bare "homo"?
Poenget mitt er at de som de som skriker "jævla homo" antageligvis mener det samme som de som skriker "jævla hore". Og hva med "sønn-av-en-alkis"? Uansett hva som blir ropt, vil det alltid være en fare for at noen på tribunen blir støtt...Fugla 4 Life!Kommentar
-
Enig
Jeg er veldig enig med deg i dette. Vi elsker Lsk, og "jobben vår" er å støtte klubben i tykt og tynt, synge for laget, ikke å hetse de andre. Spillerne på banen blir ikke akkurat superimponert eller inspirert av det. Kanarifansen er en veldig bra supporterklubb og jeg er stolt av å være med på å bygge dette videre. Det betyr at vi også må tenke på at vi skal få med flere i gjengen... Tror vi stenger dørene for ekspansjon av oss selv ved å være sånn.Kommentar
-
Det er temeratur under en kamp - masse glede, masse sinne og da kommer gjerne skjellsordene. Hvis dommer blåser feilaktig straffe så må frustrasjonen komme ut(HOMO IDIOT OSV). Folk som er på fotballkamp må for all del ikke ta seg selv så jævlig høytidelig!
Fotball uten pils og skjellsord - vil dere at jeg skal begynne å heie på Curling eller Golf???
:wink: :shock:Kommentar
-
I matchene mot dritten fra Oslos østkant så har jeg mang en gang skreket skjellsord for full hals mens en av spillerne i stygge drakter løper forbi KFL. Rett etterpå husker jeg ikke engang hva jeg har sagt/skreket...
Dette er veldig spontane greier, men kan jo forstå at det er greit å holde seg.Iron Maiden's gonna get you.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av PaddisFotball uten pils og skjellsord - vil dere at jeg skal begynne å heie på Curling eller Golf???
Jeg synes ikke det.
Idiot er greit for meg, dommerjævel håndterer jeg også.
Homo-rop og apelyder har jeg store problemer med.
Hvem har sagt noe om pils?Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av ulfpulfOpprinnelig skrevet av PaddisFotball uten pils og skjellsord - vil dere at jeg skal begynne å heie på Curling eller Golf???
Jeg synes ikke det.
Idiot er greit for meg, dommerjævel håndterer jeg også.
Homo-rop og apelyder har jeg store problemer med.
Hvem har sagt noe om pils?Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av PaddisJeg og sikkert mange andre tenker ikke over hva man kan skrike eller ikke, pluss at man blir dratt med av de andre i gjengen. Akkurat eksemplet med homo rop bryr jeg meg svært lite om... :roll:
Du nevnte at du ikke vil slutte med skjellsord og etter min mening så trenger du ikke det. Det eneste du trenger å holde orden på, er hva som fungerer som skjellsord og hva som kun er stigmatisering av en gruppe mennesker, som ikke fortjener at fellesbetegnelsen for gruppen deres brukes som et synonym på idioti og dævelskap.
Ordboka kan kanskje brukes for å belyse dette:
Hvis du synes at en dommer oppfører seg som en dåre så virker det logisk å benytte:
idiot
1 person som oppfører seg svært dumt, tosk
eller
dust
II dust m1 (tilbakedannelse av dustet(e)) tufs, tosk, tomsing
Mens det er heller ulogisk å kalle han:
homo
I homo m1 homofil person
II homo a3 homofilFerdigskåraKommentar
-
-
Som ubestridt sjef over moralske aspekter ved affektive utbrudd, så må jeg si at til daglig skjulte kroppsdeler har en lang og god tradisjon som skjellsord. Kanskje spesielt om de er godt (mis)brukt eller satt i forbindelse med Satan sjøl.FerdigskåraKommentar
-
Opprinnelig skrevet av KimitoSom ubestridt sjef over moralske aspekter ved affektive utbrudd, så må jeg si at til daglig skjulte kroppsdeler har en lang og god tradisjon som skjellsord. Kanskje spesielt om de er godt (mis)brukt eller satt i forbindelse med Satan sjøl.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kunne vært interessant og fått en liste her over hvilke skjellsord som kan brukes på match.
I kampens hete ropes det mye forskjellig. Personlig synes jeg det er lite "stygge" rop fra tribunen nå, for ti-femten år siden var det mye mye verre!
Noen nevnte noe om homosynging i Tønsberg, jeg har ikke fått med meg noe. Hvem/Hva/Hvor?Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondHehehe, suverent... Greit å vite hva man kan si for noe. Kan man si dette til mørkhudede spillere, eller er det da rasistisk? Eller er det rasistisk å ikke si det til en mørkhudet spiller hvis man har lyst til å si det til han, men ikke tørr bare fordi han er mørkhudet?
Ut fra dette bør man nesten oppfordre til skrotumrop mot mørkhudede og andre stigmatiserte minioriteter, men kun hvis man følger opp ovenfor mindre stigmatiserte...som for eksempel Helge Haugen.
Edit: Jeg vurderer å lage et skjellsordtelleapparat for å holde orden på dette. Det kommer nok til å bli et viktig bidrag til KFLFerdigskåraKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisKunne vært interessant og fått en liste her over hvilke skjellsord som kan brukes på match.
I kampens hete ropes det mye forskjellig. Personlig synes jeg det er lite "stygge" rop fra tribunen nå, for ti-femten år siden var det mye mye verre!
Noen nevnte noe om homosynging i Tønsberg, jeg har ikke fått med meg noe. Hvem/Hva/Hvor?
Poenget mitt med denne tråden var ikke å fjerne skjellsord fra tribunen, så personlig ser jeg ikke helt behovet for en liste med lovlige og forbudte. Derimot vil jeg påstå at den som først og fremst forbinder ordet "homo" med skjellsord burde vurdere søksmål mot lærerne de hadde i o-fag.Kommentar
Kommentar