Hva med det velbrukte "Svarte faen" da Occean skyter utenfor? :P
Burde ikke homohets snart dø ut?
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av blueOpprinnelig skrevet av Gale IsbreDerimot vil jeg påstå at den som først og fremst forbinder ordet "homo" med skjellsord burde vurdere søksmål mot lærerne de hadde i o-fag.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av oleHva med det velbrukte "Svarte faen" da Occean skyter utenfor? :P
Edit: Og neppe den type publisitet noen av oss i KFL ville ønske å få blåst opp i media etter en 4-1 seier mot RBK i serieåpningen...FerdigskåraKommentar
-
Hva med apehjerne ala Klansskaller?NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Så lenge personen ikke legger sjul på det er det helt greit med homohets etter min mening.Rasisme er ikke greit helt til man er tom for ord.Kommentar
-
:P Har ikke lest tidligere innhold i debatten men synes ikke å høre verken det ene eller det andre når jeg er på kamp.Synes det var verre i gamledager gitt,så forstår ikke helt hvorfor dette er et tema?Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av mortenSå lenge personen ikke legger sjul på det er det helt greit med homohets etter min mening.
Opprinnelig skrevet av blueFor å være egoistisk: det er ikke mitt problem om homofile finner det ubehagelig å gå på fotballkamphilsen pålKommentar
-
Sprikende meninger innad i KFL ser det ut til...
Jeg synes alle burde tenke over ordbruken sin, men samtidig synes jeg ikke dette er noen stor sak. De som skriker "homo" er i verste fall uvørne, men det er ikke verre enn at det kan ignoreres av de som føler seg støtt.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Jeg mener at homor er ekle og hva de gjør på soverommet deres er et fett for meg.At folk er rasister er også et fett for meg,men ikke når de har et hitlerkors på ryggen.Synes jævla homo er et godt skjellsord men det er sikkert ikke så kult å bli kalt det når du er det.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av blueSprikende meninger innad i KFL ser det ut til...
Jeg synes alle burde tenke over ordbruken sin, men samtidig synes jeg ikke dette er noen stor sak. De som skriker "homo" er i verste fall uvørne, men det er ikke verre enn at det kan ignoreres av de som føler seg støtt.
Som nordmann legger jeg ikke noe negativt i ordet NEGER. Min definisjon er en mørhudet med afro-trekk. Flere bruker denne betegnelsen om seg selv, men når jeg bruker ordet blir jeg oppfattet som rasist.
Jeg mener at hver og en må få lov til å ytre seg fritt og stå for sine uttalelser. Ønsker noen å kalle meg for en JÆVLA NORRIS, FORBANNA MUSLIMHATER, KJÆRKE-ROTTE el.l. - så vær så god! :wink:NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
forskjell
Nå er det også veldig stor forskjell på å bruke homo som et humoristisk uttrykk (shallalala... Vidar Davidsen er homo osv) og å bruke det som skjellsord. Tror vi bare skal tenke gjennom ting sånn at vi ikke ekskluderer noen. Alle vet det finnes mange som sliter veldig med stå frem som homofil og vi bør jo, i og med at vi alle er en stor gjeng, tenke på å holde sammen også. Støtte laget ER det viktigste. Er forøvrig veldig enig med deg om ordet neger, men der også, bruker man det som skjellsord, er det jo noe annet. Det er vanskelig i kampens hete, men jeg syns vi skal prøve å holde oss unna rasisme og homohets.Kommentar
-
Re: forskjell
Kloke ord fra MoBee, men jeg stusser litt:
Opprinnelig skrevet av MoBeeNå er det også veldig stor forskjell på å bruke homo som et humoristisk uttrykk (shallalala... Vidar Davidsen er homo osv) og å bruke det som skjellsord.
Dersom Vidar Davidsen (eller andre som blir sunget om på denne måten) er homo og åpen om det er det kanskje ikke homohets, men kun en konstatering av fakta. Når "homo" brukes i andre sammenhenger - humoristiske eller ikke - så brukes det stort sett som et skjellsord, det er ment nedsettende og negativt. Jeg synes det er helt greit å bruke ordet homo når man snakker om folk som er homofile, og når man bruker det i naturfaglige vendinger (homo=lik). Ellers synes jeg man godt kan være litt mer kreativ. Skjellsord og humoristisk hetsing er en del av tribunekulturen, men man bør være litt mer forsiktig med hvilke uttrykk man slenger om seg med.
Jeg synes det er bedre å si at "Martin Andresen er femi" (fakta) enn å si at han er homo (mest sannsynlig ikke sant).Hasle kanarisKommentar
-
Opprinnelig skrevet av palOpprinnelig skrevet av blueFor å være egoistisk: det er ikke mitt problem om homofile finner det ubehagelig å gå på fotballkamp
Det var faktisk ikke jeg som skrev det der!!Fugla 4 Life!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av blueOpprinnelig skrevet av palOpprinnelig skrevet av blueFor å være egoistisk: det er ikke mitt problem om homofile finner det ubehagelig å gå på fotballkamp
Det var faktisk ikke jeg som skrev det der!!
Sitatet kommer fra trådstarter Gale Isbre, som forklarer hvorfor homohetsen burde ha dødd ut - selv om han personlig ikke blir støtt.Kommentar
-
Personlig ser jeg ikke noe behov for at en supportergruppering skal behøve å ha en diskusjon på hvilken type skjellsord som er politisk akseptable eller ikke.
I mitt enkle hode har poenget altid vært å bruke energien på EGET lag! Og selv om frustrasjonen har vært dyptgående til tider, så har jeg aldri vært så frustrert at jeg har følt behov for å skjelle ut egne så til de grader at jeg har følt behov for å stille spørsmål ved den enkeltes legning, rase, hudfarge e.l.
Ihvertfall ikke om vi ser bort fra Pellerud.....
Poenget mitt er som det ble skrevet over: Bruk energien på eget lag! Gi blaffen i motstanderen.Knurr...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av mr.JordbakkeJeg mener at hver og en må få lov til å ytre seg fritt og stå for sine uttalelser. Ønsker noen å kalle meg for en JÆVLA NORRIS, FORBANNA MUSLIMHATER, KJÆRKE-ROTTE el.l. - så vær så god! :wink:
Men ellers er jeg enig med deg. Men det ER jo ikke nødvendig å bruke ord som homo, nigger, svarting o.l. da.
Jævla rasshøl, forbanna pikk, løkskalle, møkkamann eller lignende duger fint
Det er riktig at vi ikke er et kirkekor og prøver å fremstå som noen kastrerte treiginger, men som sagt, noen ord burde unngås.Kommentar
Kommentar