Burde ikke homohets snart dø ut?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av KFL109
    Forsåvidt kunne jo Husmor-Kanaris passert som navn på en homogruppe også,
    Ikke dumt forslag, spesielt ikke med tanke på at livstidsdiktatoren har homofile tilbøyninger og offentlig har uttalt at dersom Søgård eller Sundgot hadde vært skeive, skulle dem fått hatt seg med ham...
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7100

      Ikke minst har han en historie som innehaver av bart. Ikke nekt, Rønniz, jeg har nok sett deg.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        Og selvfølgelig er den offisielle holdningen til KFL at det ikke er årleit å bruke skjellsord som diskriminerer rase, seksualitet, hudfarge, religion og etnisk tilknytning.
        Og til de som er så breiale som påstår at det et valg hvert enkelt menneske kan ta, om hva de skal skrike, så kan jeg si takk skal du ha, det er nemlig ikke DU som må ta ansvaret.
        Det er ikke du som må forsvare dumhetene dine til LSK og media.
        Det er ikke du som må komme med en unnskyldning til de det måtte gjelde.

        Det er med andre ord ikke du som tar konsekvensene av dine egne handlinger, ikke her.
        Ikke når man står og representerer LSK og KFL.
        Hva du du står på gata og skriker, det skal jeg ikke legge meg i.

        Så jeg foreslår for de som fortsatt sitter med ræva dypt planta i det tradisjonelle fordømmende samfunnet : våkn opp, voks opp og bli en smule mere kreativ og moden.

        Takk!

        Petter

        Kommentar

        • Gale Isbre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 1164

          Opprinnelig skrevet av petter
          Og selvfølgelig er den offisielle holdningen til KFL at det ikke er årleit å bruke skjellsord som diskriminerer rase, seksualitet, hudfarge, religion og etnisk tilknytning.
          Og til de som er så breiale som påstår at det et valg hvert enkelt menneske kan ta, om hva de skal skrike, så kan jeg si takk skal du ha, det er nemlig ikke DU som må ta ansvaret.
          Det er ikke du som må forsvare dumhetene dine til LSK og media.
          Det er ikke du som må komme med en unnskyldning til de det måtte gjelde.

          Det er med andre ord ikke du som tar konsekvensene av dine egne handlinger, ikke her.
          Ikke når man står og representerer LSK og KFL.
          Hva du du står på gata og skriker, det skal jeg ikke legge meg i.

          Så jeg foreslår for de som fortsatt sitter med ræva dypt planta i det tradisjonelle fordømmende samfunnet : våkn opp, voks opp og bli en smule mere kreativ og moden.

          Takk!

          Petter
          Selv takk. Betryggende å høre...eh, lese.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            Opprinnelig skrevet av petter
            Og selvfølgelig er den offisielle holdningen til KFL at det ikke er årleit å bruke skjellsord som diskriminerer rase, seksualitet, hudfarge, religion og etnisk tilknytning.
            Og til de som er så breiale som påstår at det et valg hvert enkelt menneske kan ta, om hva de skal skrike, så kan jeg si takk skal du ha, det er nemlig ikke DU som må ta ansvaret.
            Det er ikke du som må forsvare dumhetene dine til LSK og media.
            Det er ikke du som må komme med en unnskyldning til de det måtte gjelde.

            Det er med andre ord ikke du som tar konsekvensene av dine egne handlinger, ikke her.
            Ikke når man står og representerer LSK og KFL.
            Hva du du står på gata og skriker, det skal jeg ikke legge meg i.

            Så jeg foreslår for de som fortsatt sitter med ræva dypt planta i det tradisjonelle fordømmende samfunnet : våkn opp, voks opp og bli en smule mere kreativ og moden.

            Takk!

            Petter
            Det er vel ikke KFLs ansvar hva enkeltpersoner måtte ytre? Hvis hele KFL roper samme skjellsord er vel det noe helt annet enn hva enkeltpersoner måtte lire av seg i frustrasjon over dommere eller spillere?

            Jeg mener fortsatt det er et valg hver enkelt må ta OG STÅ TIL ANSVAR FOR.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • MoBee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 958

              Gi deg...

              [/quote]
              Det er vel ikke KFLs ansvar hva enkeltpersoner måtte ytre? Hvis hele KFL roper samme skjellsord er vel det noe helt annet enn hva enkeltpersoner måtte lire av seg i frustrasjon over dommere eller spillere?

              Jeg mener fortsatt det er et valg hver enkelt må ta OG STÅ TIL ANSVAR FOR.[/quote]

              Greit at du mener og syns dette, men det er jo ikke sånn det er... Hvis fem kanarimedlemmer står blandt 3000, og roper apelyder mot en farget spiller, så blir det til at kanarifansen gjorde dette. Utrolig naivt å tro noe annet. Og dermed er det kanarifansen som må ta ansvaret. [/u]

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Enig me deg der MoBee. Alle må ta ansvar.

                Fansen blir tatt under en kam.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  Re: Gi deg...

                  Opprinnelig skrevet av MoBee
                  Greit at du mener og syns dette, men det er jo ikke sånn det er... Hvis fem kanarimedlemmer står blandt 3000, og roper apelyder mot en farget spiller, så blir det til at kanarifansen gjorde dette. Utrolig naivt å tro noe annet. Og dermed er det kanarifansen som må ta ansvaret. [/u]
                  Når jeg hører rasistiske ytringer fra tribunen er jeg rask til å be vedkommende holde kjeft, men jeg innrømmer at jeg ikke har vært like flink til å påtale homo-utrop. Jeg synes imidlertid vi bør likestille dette.

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                    Det er vel ikke KFLs ansvar hva enkeltpersoner måtte ytre? Hvis hele KFL roper samme skjellsord er vel det noe helt annet enn hva enkeltpersoner måtte lire av seg i frustrasjon over dommere eller spillere?

                    Jeg mener fortsatt det er et valg hver enkelt må ta OG STÅ TIL ANSVAR FOR.
                    Du tar nok feil.
                    Det er KFL som gruppe som blir stilt til ansvar for den enkeltes oppførsel. Det ser man jo bare her fra forumet. Dersom en eller annen skriver noe oppsiktsvekkende som media får fatt i, så er det jo KFL som mener noe, ikke den brukeren. Det er vel en grunn til at du har den signaturen du har, er det ikke?

                    Petter

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      Opprinnelig skrevet av petter
                      Du tar nok feil.
                      Det er KFL som gruppe som blir stilt til ansvar for den enkeltes oppførsel. Det ser man jo bare her fra forumet. Dersom en eller annen skriver noe oppsiktsvekkende som media får fatt i, så er det jo KFL som mener noe, ikke den brukeren. Det er vel en grunn til at du har den signaturen du har, er det ikke?
                      Men er det riktig av media? Hvis en person driver med noen form for hetsing på tribunen som ikke er ønsket vil vel supportergruppen eller klubben i verste fall utestenge vedkommende og ikke gruppen som helhet? Da er det ikke KFL som står ansvarlig for hva enkelte uttrykker?

                      Det virker som at man, som del av en stor gruppe, ikke trenger å stå ansvarlig for egne handlinger, etter hva du sier. Jeg skjønner at du selvsagt ikke mener det. Og det er lov for publikum som står rundt å reagere på uønsket atferd blant andre suportere.
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        Re: Gi deg...

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Opprinnelig skrevet av MoBee
                        Greit at du mener og syns dette, men det er jo ikke sånn det er... Hvis fem kanarimedlemmer står blandt 3000, og roper apelyder mot en farget spiller, så blir det til at kanarifansen gjorde dette. Utrolig naivt å tro noe annet. Og dermed er det kanarifansen som må ta ansvaret. [/u]
                        Når jeg hører rasistiske ytringer fra tribunen er jeg rask til å be vedkommende holde kjeft, men jeg innrømmer at jeg ikke har vært like flink til å påtale homo-utrop. Jeg synes imidlertid vi bør likestille dette.
                        Word
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          Asbjørnsen & Moe gikk rundt i Norge for å samle eventyr. De stod på hver sin fjelltopp, da Moe ropte: "Ho, ho Asbjørnsen!" Og Asbjørnsen ropte tilbake: "Ho, ho Moe!" :wink:
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            Opprinnelig skrevet av petter
                            [Det er vel en grunn til at du har den signaturen du har, er det ikke?

                            Petter
                            Grunnen er at jeg ikke ønsker at mine innlegg her skal bli tatt ut av sin setting og fritt brukt/misbrukt.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

                              enig

                              Enig med deg mr. at det ikke er fair av media, men vi må jo bare forholde oss til at vi blir oppfattet som en enhet.

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                Svenske fotbolldirekt.com har
                                nylig skrevet to artikler om temaet,
                                i tillegg har 65 allsvenske fotballspillere
                                svart på følgende spørsmål:

                                1. Skulle det fungera med en öppet homosexuell
                                spelare i ditt lag i dag?
                                2. Skulle fansen acceptera en öppet homosexuell spelare?
                                3. Känner du till någon homosexuell fotbollsspelare på elitnivå?
                                4. Gör tränare och ledare tillräckligt för att öka öppenheten.
                                pratas det något om det?
                                5. Finns det en utbredd homofobi i fotbollens värld?


                                Spillerne fikk lov til å svare anonymt. Om svarene
                                er representative for dagens situasjon, er jeg mer
                                i tvil om.

                                Skulle det fungera med en öppet homosexuell spelare i ditt lag?
                                Ja: 100 procent.

                                Skulle fansen acceptera det?
                                Ja: 87 procent
                                Nej: 13 procent

                                Känner du till någon homosexuell fotbollsspelare på elitnivå?
                                Ja: 3 procent
                                Nej 97 procent

                                Gör tränare och ledare tillräckligt för att öka öppenheten ?
                                pratas det något om det
                                Ja: 16 procent
                                Nej: 84 procent

                                Finns det en utbredd homofobi i fotbollens värld?
                                Ja: 28 procent
                                Nej: 72 procent



                                KRÖNIKA: Svensk fotboll måste våga prata om bögarna
                                18/03/06

                                Man kan fråga sig om det ens är intressant? Om det
                                är viktigt att veta vilken sexuell läggning en människa
                                har En fotbollsspelare? Tja, det borde ju inte vara det,
                                men tyvärr känns det nödvändigt att ställa frågan.
                                Allsvenskan behöver sin första bög.

                                Link:


                                "Tyst om homosexuella spelare i allsvenskan"
                                18/03/06

                                Öppet homosexuella män återfinns numera i alla yrken.
                                De är politiker, poliser präster. Men inte fotbollsspelare.
                                Inom de stora lagidrotterna är det tyst och det gäller inte
                                minst fotbollen. När det har talats om homosexualitet inom
                                fotbollen har det snarare handlat om negativa rubriker
                                efter negativa uttalanden.
                                Link:

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  Det er helt tydlig at kampanjen rundt denne tråden har funka bra...

                                  I dag har jeg f. eks kun såvidt fått med meg her på forumet at enga tapte mot GAYS i går 8)

                                  ...sorry... kunne ikke dy meg
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    Fotballklubber ber homofile leve i skjul:

                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      MYE HOMOFOBI: Et flertall av fotballproffene i England innrømmer homofobi i fotballen.

                                      KOM UT AV SKAPET: Justin Fashanu sto fram som homofil i 1990. Han begikk selvmord i 1998.



                                      0 av 2500 proffer i England har stått fram.


                                      STIAN HARALDSEN
                                      Torsdag 13.04.2006, 08:57
                                      oppdatert 09:01
                                      (Dagbladet.no: ) Siden Justin Fashanu sto fram som homofil i 1990, har ingen profesjonelle fotballspillere i Storbritannia stått fram som homofile.

                                      Det er statistisk lite sannsynlig at ingen av de 2500 fotballproffene er homofile.
                                      - Spillerne har en markedsverdi, og klubber føler at den kan bli berørt. Derfor er det klubber som mener det er best om spillerne ikke forteller om deres legning, sier Peter Clayton til The Independent.

                                      Spurs ut mot hetsen
                                      Clayton er leder ved FAs (fotballforbundet) Middlesex-kontor. Han er selv homofil.
                                      Ifølge FA og organisasjoner som jobber med å bli kvitt homofobien i Storbritannia, er det mange homofile fotballspillere i landet. I noen tilfeller har de blitt bedt om - og fått hjelp til - å finne kvinnelige kjærester for imagets skyld.
                                      I en undersøkelse avisa Independent har gjennomført kommer det fram at 57 prosent av spillerne mener det er homofobi i fotballen.
                                      Én av fem spillere sier de har homofile venner, og i denne gruppa mener nesten 65 prosent av det er homofobi i fotballen.
                                      I februar lanserte Tottenham en kampanje mot homo-hets, blant annet etter nedsettende sanger om tidligere Spurs-spiller Sol Campbell. Også en rekke andre spillere har blitt hetset fra engelske tribuner, på grunn av rykter om en homofil legning.

                                      Vil ha en stjerne ut av skapet
                                      Andre - som David Beckham - har også blitt hetset, selv om han er gift med en kvinne og har barn. Noen spillere utsettes rett og slett for homo-hets bare fordi de farger håret og er mer opptatt av utseendet sitt enn andre.
                                      Peter Clayton håper at noen vil stå fram, og tror at det kan hjelpe føre til at problemet blir mindre.
                                      - Men vi vet ikke hvordan reaksjonene vil være før det er noen som står fram. Derfor vil kanskje det beste være om det er en virkelig superstjerne som står fram, forteller han.
                                      Claytron tror ikke det vil bli så mye oppstyr hvis det er en rutinert og respektert spiller som kommer ut av skapet.
                                      - FA vil støtte dette og det samme vil spillerforeningen. Det er mye som har skjedd siden Fashanu kom ut. Nå er det homseklubber i hele landet, men ennå ingen homofil proff.
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      Working...