RB: Kaffe & krem

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Kaffe & krem

    Kaffe & krem (for en idiotisk overskrift og vinkling!)



    TØNSBERG::
    (Lillestrøm – IFK Göteborg 2-0). En høy og mørk og en liten og lys. Olivier Occean og Magnus Myklebust er Lillestrøms nye superduo på topp.

    JUBLET IGJEN: Olivier Occean (i midten) og LSK rir på en enorm medgangsbølge. Her er det mer bølge, sammen med Espen Søgård og Shane Stefanutto.ALLE FOTO: SCANPIX

    NYTT FØRSTEVALG: Magnus Myklebust er jokeren i Lillestrøms spisskabal. Nå får Fjørtofts fetter flere sjanser.

    Av: I TØNSBERG Espen Solbakken
    Etter avansementet til semifinalen i Royal League i går gikk trener Uwe Rösler langt i å spikre spissparet som sine førstevalg framover. Michael Mifsud gjorde seg selv en bjørnetjeneste ved å spille landskamp for Malta halvskadet.

    – Han kunne ikke spille for oss mot IFK i den første kvartfinalekampen, så jeg var overrsket over at han spilte landskamp rett etterpå. Når han i tillegg har sagt at dette er siste året hans her, må Michael være bedre enn de andre for å få spille. Magnus Myklebust har en stor framtid i LSK, og nå er det ingen grunn til å endre noe på topp, sa Rösler i går.

    Dermed er det duket for Occean og Myklebust, en duo som var kaffe og krem for LSK i går.

    Liker hverandre
    Occean, som avgjorde kvartfinalen med en heading etter corner og en utsøkt lobb, liker å spille med bevegelige og uforutsigbare Myklebust.

    – Han er alltid på farten et sted og prater med meg hele tida hvor jeg skal løpe. Vi har god kommunikasjon, mener kanadieren.

    – Er han din favorittmakker?

    – Jeg vil ikke si noen navn. Menj jeg har aldri vært i noen klubb med så mange gode spisser, men jeg og Magnus har samarbeidet bra både i trening og kamp. Konkurranse er uansett bra, mener Occean.

    Magnus Myklebust var overrasket da RB-sporten overbragte den rause tilliten fra sjef Rösler.

    – Det var kjekt å høre. Jeg og Olivier har øvd inn endel ting som fungerer, men det er veldig hard konkurranse her. Man må prestere hver gang, så det gjelder bare å vise seg fram så ofte som mulig, sa Myklebust, som var misfornøyd med å ikke komme til store sjanser selv mot IFK.

    Til gjengjeld herjet han med fine framspill og lekre detaljer ute på banen.

    Djurgården neste
    Nå er LSK det norske flaggskipet, og Djurgården 16. mars (borte) og 23. mars (hjemme, trolig Tønsberg på grunn av manglende flomlys) er det siste hinder før en eventuell finale mot dansk motstand.

    Uwe Rösler mener Djurgården så langt har vært det beste laget i Royal League.

    – Jeg har sagt det fra dag en at vi vil vinne denne turneringen. Men Djurgården er en tøff motstander og jeg er imponert over svenskene. Men vi har kommet oss forbi Brøndby og FC København i gruppespillet, og IFK Göteborg nå. Vi har en 50/50-sjanse, mener LSK-treneren.

    PS! Heinz Müller hadde et par skjønnhetsfeil i målet i går, men statistikken til den tyske keeperen i Royal League er det ingenting i veien med. På sju kamper har Müller sluppet inn ett mål. I 2-2-kampen mot Brøndby sto Otto Fredriksson.
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    Re: RB: Kaffe & krem

    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Kaffe & krem (for en idiotisk overskrift og vinkling!)
    Helt enig. Ikke glem RoyVaadals forum tips nr.2 (http://www.kanari-fansen.no/debatt/v...dals+forumtips) som foreslår å komme med litt mer forklarende tekst i parentes når media bruker dårlige overskrifter.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    Working...