LSK nest dyrest for bortefans

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • egil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1119

    #21
    Landskamper har jeg ikke kommentert, og jeg forstår godt hvis det er ulik pris på treningskamp og vanlig kamp.

    Jeg mener at det bør være en pris på alle kamper i tippeligaen for hver enkelt stadion. Det bør heller ikke være slik at fordi en vet at det blir fult med klansskaller eller FFK supportere på Åråsen, så skrur en opp prisene for disse supportergruppene.
    KFL - medlem nr 23

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #22
      Tja, jeg er tilhenger av at de kan ta mer for de kampene som blir utsolgt. Mer penger til klubben det. Ser ingen grunn til at vi ikke skal markedskreftene rå...

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #23
        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
        Opprinnelig skrevet av egil
        Det er sjelden jeg har sans for klanen og deres påfunn, men akkurat den aksjonen skal de ha ros for! Det skal ikke være slik at en må betale ekstra i kamper hvor det er fare for at det blir utsolgt. Ved den aksjonen fikk en tatt en mulig uheldig utvikling ved roten.
        Det er rett og slett ikke sant.
        Klanen tok ikke noe ved roten, men lagde et forferdelig spetakkel som fikk folk til å tro at dette var første gang billettprisene hadde vært høyere på en enkeltkamp.
        Et halv år senere arrangerte bydelsområdelaget treningskamper innendørs i V@£$€hall. Prisen på disse treningskampene var 120 kr for en enkeltkamp. Dette var en rekordhøy pris for en treningskamp, og over det det kostet å komme inn på mange Eliteseriekamper på samme tid. Prisen var vel også omtrent det samme som den forhøyede prisen for å komme inn på Åråsen i LSK-vif-møtet i den mye omtalte seriekampen.

        Reagerte noen i vif eller klanen på denne urimelige høye prisen?
        Nei.

        Det er viktig å late som man har "prinsipper" når man samtidig kan lage litt faenskap mot LSK, men prinsipper er ikke lenger så viktig hvis f.eks. egen klubb finner på noe tilsvarende. Rabalderet var stort nok, og markedsføringa av sine "noble prinsipper" var såpass at det i hvert fall lurte en del Kanaris og andre til å skape sympati for seg sjølv.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • Fritz
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 1033

          #24
          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Tja, jeg er tilhenger av at de kan ta mer for de kampene som blir utsolgt. Mer penger til klubben det. Ser ingen grunn til at vi ikke skal markedskreftene rå...
          Det vil i så fall gå ut over de samme supportergruppene hver gang (les: de som kommer med flest folk på bortebane). Siden vi ofte kommer med mye folk borte, vil dette slå tilbake på oss selv.

          Jeg personlig er ikke så sugen på å være melkekua til Ham-Kam, Stabæk og Fredrikstad...

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #25
            Måtte i tilfelle gjelde alle biletter, ikke bare bortesupporterene. Er heller ikke så interessert i å være melkekuen til Ham-Kam, men til LSK derimot... (=

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #26
              Opprinnelig skrevet av Fritz
              Det vil i så fall gå ut over de samme supportergruppene hver gang (les: de som kommer med flest folk på bortebane). Siden vi ofte kommer med mye folk borte, vil dette slå tilbake på oss selv.
              Dette argumentet er sterkt overdrevet og igjen noe som blei godt solgt inn av klanens menn. Om det kommer 700 Kanaris eller om det kommer 200 Stabæk-supportere er ikke så avgjørende for "tilskuerpresset" på en kamp. Andre ting som er mye viktigere er hvor attraktiv motstanderen er (serielederen, RBK), hvilken dag kampen spilles på (16.mai framfor en midtukekamp i fellesferien), og lignende. Det spiller forsvinnende liten rolle hvor mange bortesupportere som kommer. Det er hvor mange hjemmesupportere man forventer som i de fleste (ja det er unntak) tilfeller er avgjørende.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #27
                For engelske lag som ikke fyller stadion hver bidige gang, er prisdifferensiering helt vanlig. De deler gjerne hjemmekampene inn i kategorier avhengig av hvor attraktiv motstanderen er, se f eks sidene til West Ham og Fulham:



                The Official Website of Fulham Football Club: get the latest news, highlights, fixtures and results, tickets, Club shop and more.


                Jeg ser veldig få betenkeligheter med dette, og skulle gjerne sett tilsvarende system på Åråsen.

                Kommentar

                • Blakk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 1860

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Lars_K!
                  Opprinnelig skrevet av Blakk
                  Hadde det kommi noen flere borte fans hvis vi hadde skrudd ner prisen en 50 spenn da?
                  Hadde du dratt på flere kamper om de var billigere?
                  Jeg møter alltid opp,

                  Kommentar

                  • morten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2156

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                    For engelske lag som ikke fyller stadion hver bidige gang, er prisdifferensiering helt vanlig. De deler gjerne hjemmekampene inn i kategorier avhengig av hvor attraktiv motstanderen er, se f eks sidene til West Ham og Fulham:



                    The Official Website of Fulham Football Club: get the latest news, highlights, fixtures and results, tickets, Club shop and more.


                    Jeg ser veldig få betenkeligheter med dette, og skulle gjerne sett tilsvarende system på Åråsen.
                    Om prisen var dobbelt så dyr og lsk hadde flere kamper med garantert stinnbrakke ville jeg vært enig.Synes heller det er viktig at cupkamper og div treningskamper er rimeligere.Ikke minst at sesongkortinnhavere og kanarimedlemmer får gode familierabatter.
                    Badekar
                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                    Kommentar

                    • Realisten
                      -VIF-supporter-
                      Møteplager
                      • May 2004
                      • 73

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                      For engelske lag som ikke fyller stadion hver bidige gang, er prisdifferensiering helt vanlig. De deler gjerne hjemmekampene inn i kategorier avhengig av hvor attraktiv motstanderen er, se f eks sidene til West Ham og Fulham:
                      Jeg tror det er en UEFA-regel som forbyr dette i europacupene. Jeg har reist rundt i flere land for å se mitt engelske favorittlag, og har ikke tenkt på hvor mye billettprisen er.

                      Men for et par sesonger siden fikk jeg et brev fra min engelske klubb (som jeg alltid kjøper billetter gjennom) om at en gresk klubb hadde blitt funnet skyldig i prisdifferensiering i en kamp jeg var på. De måtte betale tilbake x antall pund pr billett de solgte da de hadde skrudd opp prisen til denne ene kampen.

                      Om det er en regel som praktiseres ennå vet jeg ikke.

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        #31
                        LSK satte opp prisen med en 50 lapp til 150 i den omtalte kampen mot vif hvis jeg husker riktig.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        Working...