Mot seriestartsklipp (om LSK)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    • Nov 2003
    • 3360

    Mot seriestartsklipp (om LSK)

    Begynner å komme mange mindre notiser rundt omkring, som ikke alle fortjener nye tråder i hytt og gevær.

    Her er én
    Opprinnelig skrevet av Dagbladet 14.03.2006
    Dagbladets flytende tabelltips: Lillestrøm tilbake på toppen 25 dager før tippeligastart er det nykommerne Sandefjord og Stabæk, samt lagene med de to mest overraskende treneransettelsene - Molde og Ham-Kam - som sliter mest. Lillestrøms nye spiss Olivier Occean seiler opp til åbli en av sesongens store profiler. Lørdag sendte han laget til Royal League-semi - og opp på toppen av Dagbladets flytende tabelltips.
    (...)
    1. Lillestrøm Vår vurdering: Fugla flyr opp på topp igjen etter en sykdomsperiode. Redder Norges ære i Royal League etter den overbevisende seieren mot IFK. Har etter hvert fått stor bredde i stallen, i hvert fall framover. Occean ser ut som et knallkjøp. Ser per i dag ut som Norges beste fotballag, i konkurranse med en Trondheims-klubb.
    Nr 2. ble RBK, 3. VIF og 4. Lyn
  • gj
    Seniormedlem
    • Nov 2003
    • 3360

    #2
    Rekdal i Aftenposten i dag (som gjør det Fjøra gjorde i går):
    Opprinnelig skrevet av Aftenposten 15.03.2006
    Etter en variabel vinter dytter Vålerenga-trener Kjetil Rekdal favorittstempelet over på Lillestrøm og Rosenborg.
    (...)
    - Lillestrøm og Rosenborg er mine favoritter. Deretter kommer vi, Lyn, Start, Viking og Brann. All de syv kan vinne gullet, men i øyeblikket ligger både LSK og RBK foran oss. De har spilt kamper hele vinteren med laget intakt.
    (...)
    -Vi har også en større belastning i år enn Rosenborg ettersom vi er med i både Royal League og skal spille internasjonale kamper i høst. Vi har også en større belastning enn Lillestrøm. Andre lag kan trene i ro og mak nesten en uke i strekk, mens vi må ut i midtukekamper.
    (...)
    Egen kommentar: Ja, stakkars VIF som har større belastning enn LSK nå som de er ute av Royal League, og LSK er i semien.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Hvordan de kan tippe Vålerenga på tredje har jeg problemer med, sånn som de ser ut i dag tviler jeg sterkt på at de vil kjempe i toppen. Rosenborg ser derimot, i likhet med LSK, styggsterke ut.

      Kommentar

      • Harvest
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 855

        #4
        Opprinnelig skrevet av Glenn
        Rekdal i Aftenposten i dag (som gjør det Fjøra gjorde i går):
        Opprinnelig skrevet av Aftenposten 15.03.2006
        Etter en variabel vinter dytter Vålerenga-trener Kjetil Rekdal favorittstempelet over på Lillestrøm og Rosenborg.
        (...)
        - Lillestrøm og Rosenborg er mine favoritter. Deretter kommer vi, Lyn, Start, Viking og Brann. All de syv kan vinne gullet, men i øyeblikket ligger både LSK og RBK foran oss. De har spilt kamper hele vinteren med laget intakt.
        (...)
        -Vi har også en større belastning i år enn Rosenborg ettersom vi er med i både Royal League og skal spille internasjonale kamper i høst. Vi har også en større belastning enn Lillestrøm. Andre lag kan trene i ro og mak nesten en uke i strekk, mens vi må ut i midtukekamper.
        (...)
        Egen kommentar: Ja, stakkars VIF som har større belastning enn LSK nå som de er ute av Royal League, og LSK er i semien.
        Typsik Reka. Hvordan han kan få det for seg at de er med i RL og ikke LSK skjønner ikke jeg.
        Iron Maiden's gonna get you.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Rekdal. Drit i hele mannen. Jeg setter en hundrings på at han ble mobba av de andre unga på skolen, derav det usikre, flakkende blikket og den skremmende pessimistiske psyken
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            #6
            Var det noen som fikk med seg hele intervjuet med Uwe på tv2 sporten i går? Jeg fikk bare med meg følgende resonement: "In England it`s always nice to have a beer with the opposition after the game. Im sorry, you don`t drink beer in Norway, you drink Pepsi max".

            Priceless!!!
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • Rubinho
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2005
              • 1501

              #7
              I also shake hands after a game, even if i don`t like them. 8)

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Mer om gullfavoritt LSK på TV2-sporten hvert øyeblikk.

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Aftenposten 16.03.2006
                  (...)
                  - Lønnskostnadene er hellige
                  Gullutfordrer Lillestrøm er en av klubbene som øker budsjettet sammenlignet med i fjor, fra 51 til 59 millioner. - Vi har rustet opp stallen vår betraktelig, men forsøker å holde lønnskostnadene hellige. All statistikk tilsier at tre-fire klubber kommer til å få store økonomiske vanskeligheter i løpet av noen år. Det skal ikke bli Lillestrøm! sier manager Jan Åge Fjørtoft.
                  (...)
                  Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                    Opprinnelig skrevet av Aftenposten 16.03.2006
                    (...)
                    - Lønnskostnadene er hellige
                    Gullutfordrer Lillestrøm er en av klubbene som øker budsjettet sammenlignet med i fjor, fra 51 til 59 millioner. - Vi har rustet opp stallen vår betraktelig, men forsøker å holde lønnskostnadene hellige. All statistikk tilsier at tre-fire klubber kommer til å få store økonomiske vanskeligheter i løpet av noen år. Det skal ikke bli Lillestrøm! sier manager Jan Åge Fjørtoft.
                    (...)
                    Det er veldig positivt at Fjørtoft forsøker å holde lønnskostnadene under kontroll. Samtidig frykter jeg at denne politikken gjør at vi ikke klarer å konkurrere om Korens underskrift. Det hadde kanskje vært bedre å bruke 2 mill. i året i lønn til Koren enn å kjøpe inn en midtbanespiller av samme kvalitet for 10 mill., bare for å ta et eksempel.

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      • Nov 2003
                      • 3360

                      #11
                      Jeg beklager. Det eksisterer allerede en tråd om temaet.

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Mer om gullfavoritt LSK på TV2-sporten hvert øyeblikk.
                        Noen som fikk med seg dette innslaget og kan gi ett kortfattet referat?
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Mer om gullfavoritt LSK på TV2-sporten hvert øyeblikk.
                          Noen som fikk med seg dette innslaget og kan gi ett kortfattet referat?
                          Kort fortalt ville LSK og Vålerenga prøve å skyve favorittstempelet over på hverandre og Rosenborg. Det virket ikke som om Høgmo var direkte uvillig til å påta seg det. Avslutningsvis sa Nils Johan at både LSK og Vålerenga nok hadde ambisjoner om gull, men at de ikke ville gå ut med det.

                          Kommentar

                          • gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Aftenposten 16.03.2006
                            Jakten på serie formen LSK, Lyn, VIF og Stabæk drar til utlandet
                            I jakten på serieformen bytter eliteserielagene ut kunstgress og «blå swix» med grønt gress i utlandet.
                            Lillestrøm, Lyn, Vålerenga og Stabæk trener på kunstgressunderlag i bitende kulde i Norge de to neste ukene. Men så drar alle sammen ut av landet for å prikke inn toppformen på det underlaget fotball skal spilles på: Grønt gress.
                            I minusgrader og sur vind spilte Lyn treningskamp mot 1. divisjonslaget Sparta Sarpsborg på Kadettangens kunstgressunderlag i går. Her har de også trent i vinter, bortsett fra noen La Manga-dager og enkelte økter ved Toppidrettssenteret.
                            Spania og Norden Men mot slutten av måneden drar de til spanske Marbella, et sted også Lillestrøm oppsøker i samme tidsperiode. Vålerenga og Stabæk velger imidlertid nordiske forhold på sine siste treingsleire. Stabæk drar på femdagerstur til Malmö, mens VIF ennå ikke har bestemt treningssted - bortsett fra at det blir i Norden.
                            (...)
                            - Vi er kapable til å kjempe i toppen, slik vi gjorde i fjor. Men vi er avhengig av å ha spillere i toppform. For Lyn kan ikke bruke åtte millioner kroner på en spiller, slik Lillestrøm gjorde med Olivier Occean. Vi kan ikke konkurrere med mange av de andre toppklubbene som har store midler til rådighet i jakten på spillere. Likevel skal vi være med å kjempe med et ungt lag, sier trener Henning Berg.
                            (...)

                            Kommentar

                            • Svimling
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2005
                              • 40

                              #15
                              Her er en annen:

                              Kommentar

                              • Rubinho
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2005
                                • 1501

                                #16
                                Ja, det er kanskje ikke noe overraskende tips, skal man dømme etter stemningen i fotball-Norge, men jeg har latt meg imponere over det de har vist gjennom vinteren. Har selv sett dem i to kamper i Royal League, og har i tillegg fått med meg TV-kampene, senest mot Knut Erik Fisker


                                Virker som en fin type denna reporteren 8)

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #17
                                  Stod at det var siste kampen kuklæsten skulle dømme, så det sier jo en del om prestasjonene hans i går. Det stinka eksponeringsbehov lang vei.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • gj
                                    Seniormedlem
                                    • Nov 2003
                                    • 3360

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av VG Sportbilag 19.03.2006
                                    (...)
                                    Anders Linderoth skal nå i gang med sin femte sesong som hovedtrener for allsvenske Hammarby. Men innrømmer gjerne at han lar seg imponere over fremgangen i norsk fotball siden han forlot Bærum og Norge.

                                    - Jeg så for eksempel Lillestrøm da de slo Djurgården 3-1 i Royal League. Dette var et LSK-lag som er langt bedre enn jeg har sett noen gang, med spillekombinasjoner av klasse, sier Linderoth.

                                    Kommentar

                                    • Rubinho
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2005
                                      • 1501

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                                      Opprinnelig skrevet av VG Sportbilag 19.03.2006
                                      (...)
                                      Anders Linderoth skal nå i gang med sin femte sesong som hovedtrener for allsvenske Hammarby. Men innrømmer gjerne at han lar seg imponere over fremgangen i norsk fotball siden han forlot Bærum og Norge.

                                      - Jeg så for eksempel Lillestrøm da de slo Djurgården 3-1 i Royal League. Dette var et LSK-lag som er langt bedre enn jeg har sett noen gang, med spillekombinasjoner av klasse, sier Linderoth.

                                      Må ikke komme med slike avisskriverier..bare skrur opp forventningene så sinnsykt 8)

                                      Kommentar

                                      • gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Dagbladet 21.03.2006
                                        Mindre enn tre uker før seriestart ser gullkampen ut til å stå mellom to lag. Dagbladets flytende tippeligatabell

                                        1. Lillestrøm Viktigste forsterkning: Olivier Occean. Råsterk målscorer kjøpt fra Odd Grenland.

                                        Spilleren de vil savne: Christoffer Andersson. Klasseback som er med fram til VM, går så til Hannover.

                                        Vår vurdering: Lillestrøm likner Nordens beste lag gjennom prestasjonene i Royal League. Alt annet enn at LSK kjemper helt i tippeligatoppen ser utenkelig ut.
                                        2. RBK, 3. VIF, 4. Lyn, 5. Viking

                                        Kommentar

                                        Working...