Vårsesongen kan ryke
ÅRÅSEN:
Faren er overhengende for at hele vårsesongen kan ryke for Kasey Wehrman og Pål Strand.
PÅ SIDELINJEN: Pål Strand og Kasey Wehrman prøvde å ta det med humør da de sto på sidelinjen på La Manga. I dag er begge pessimister og frykter at de ikke er tilbake på banen før etter VM-pausen i juli. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
Av: Per Kristian Torvik
– Det vil være en overdrivelse å si at jeg optimist, sier Pål Strand.
– Det er mye av det samme som for en måned siden. Jeg er litt bedre enn på La Manga, men bare marginalt, sier Kasey Wehrman.
Mens Pål Strand mentalt har begynt å innstille seg på at det kan bli slutten av juli før han er tilbake, velger Kasey å tro på kamp i mai. Han har tidligere hatt erfaring med samme skade, som plutselig ble bedre.
– De to siste ukene er det ikke skjedd noe. Jeg kan løpe på tredemølle og på kunstgress, men med en gang jeg toucher ballen får jeg vondt, sier Kasey.
I og med at skaden er av en type som ikke kan opereres, må han ta tida til hjelp. Undersøkelser og tester viser at han er blitt mye bedre enn han var i oktober.
– Det hjelper jo lite når jeg får vondt hver gang jeg gjør noe med kraft, som for eksempel å spille en ball langt.
Pål Strand skal ta nye bilder for om mulig å slå fast hva han egentlig er plaget av.
– Det hadde vært bra om noen kunne si meg eksakt hva det var, sier han.
LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen har nok å gjøre med de to. Hans utgangspunkt var å få dem klare til seriestarten.
– Det er fortsatt fire uker igjen, men jeg ser jo at det kan bli vanskelig.
– Hva er det egentlig som feiler dem?
– Kasey har smerter i magen. Det satt tidligere i beinet, men er borte derfra nå. Påls skade er mer en lyskestrekk. Den er utredet og vurdert, men det skal ikke være grunnlag for en operasjon, sier han.
Trener Uwe Rösler har begynt å innstille seg på at det kan bli lenge til han får se de to på banen.
– Jeg skjønte tidlig at dette kunne bli langvarig. Vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen, sier Uwe.
Kommentar