RB: Vårsesongen kan ryke (Kasey og Påsan)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: Vårsesongen kan ryke (Kasey og Påsan)



    Vårsesongen kan ryke

    ÅRÅSEN:
    Faren er overhengende for at hele vårsesongen kan ryke for Kasey Wehrman og Pål Strand.

    PÅ SIDELINJEN: Pål Strand og Kasey Wehrman prøvde å ta det med humør da de sto på sidelinjen på La Manga. I dag er begge pessimister og frykter at de ikke er tilbake på banen før etter VM-pausen i juli. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
    Av: Per Kristian Torvik
    – Det vil være en overdrivelse å si at jeg optimist, sier Pål Strand.

    – Det er mye av det samme som for en måned siden. Jeg er litt bedre enn på La Manga, men bare marginalt, sier Kasey Wehrman.

    Mens Pål Strand mentalt har begynt å innstille seg på at det kan bli slutten av juli før han er tilbake, velger Kasey å tro på kamp i mai. Han har tidligere hatt erfaring med samme skade, som plutselig ble bedre.

    – De to siste ukene er det ikke skjedd noe. Jeg kan løpe på tredemølle og på kunstgress, men med en gang jeg toucher ballen får jeg vondt, sier Kasey.

    I og med at skaden er av en type som ikke kan opereres, må han ta tida til hjelp. Undersøkelser og tester viser at han er blitt mye bedre enn han var i oktober.

    – Det hjelper jo lite når jeg får vondt hver gang jeg gjør noe med kraft, som for eksempel å spille en ball langt.

    Pål Strand skal ta nye bilder for om mulig å slå fast hva han egentlig er plaget av.

    – Det hadde vært bra om noen kunne si meg eksakt hva det var, sier han.

    LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen har nok å gjøre med de to. Hans utgangspunkt var å få dem klare til seriestarten.

    – Det er fortsatt fire uker igjen, men jeg ser jo at det kan bli vanskelig.

    – Hva er det egentlig som feiler dem?

    – Kasey har smerter i magen. Det satt tidligere i beinet, men er borte derfra nå. Påls skade er mer en lyskestrekk. Den er utredet og vurdert, men det skal ikke være grunnlag for en operasjon, sier han.

    Trener Uwe Rösler har begynt å innstille seg på at det kan bli lenge til han får se de to på banen.

    – Jeg skjønte tidlig at dette kunne bli langvarig. Vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen, sier Uwe.
    RoyVaadal.
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Re: RB: Vårsesongen kan ryke (Kasey og Påsan)

    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
    Jeg kan løpe på tredemølle og på kunstgress, men med en gang jeg toucher ballen får jeg vondt, sier Kasey.
    Det skal gjøre vondt å spille fotball... 8)
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      Det skal gjøre vondt å spille fotball...
      Bra replikk!
      Selv om det er liten grunn til å tro at disse gutta ikke tåler smerte, så lukter likevel ikke denne saken særlig godt. Enten så er vi maksimalt uheldig ved at to spillere samtidig rammes av skader det knapt nok finnes behandling for, eller så er vårt medisinske støtteapparat for dårlig.
      At to nøkkelspillere havner på tribunen i 9 måneder uten at man kan gjøre noe fra eller til høres merkelig ut.
      Meget merkelig!

      mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        #4
        Re: RB: Vårsesongen kan ryke (Kasey og Påsan)

        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        – Det vil være en overdrivelse å si at jeg optimist, sier Pål Strand.
        .. et sikkert vårtegn er at Pål Strand er/blir skadet. Dette skjer vel hvert eneste år, og bør vel ikke komme som en overraskelse?

        -okb!
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

          #5
          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          At to nøkkelspillere havner på tribunen i 9 måneder uten at man kan gjøre noe fra eller til høres merkelig ut.
          Meget merkelig!
          Hjertens enig. Ut fra artikkelen virker det ikke som om man riktig vet hva som feiler dem heller, og som om det er fysioterapeuten som har hovedansvaret for oppfølgingen. Skader som kan holde dem utenfor så lenge bør vel følges opp jevnlig av den ypperste idrettsmedisinske ekspertise?

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7100

            #6
            Jeg har forsont meg med at både Strand og Wehrman ikke blir å se på banen før tidligst i august for lenge siden. Strand er jo alltid skadd, jeg er mer bekymret for Wehrman som nå har vært ute siden cupfinalen i fjor. Ikke bra for en mann som liker mat, for å si det sånn.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Re: RB: Vårsesongen kan ryke (Kasey og Påsan)

              Opprinnelig skrevet av okb
              .. et sikkert vårtegn er at Pål Strand er/blir skadet. Dette skjer vel hvert eneste år, og bør vel ikke komme som en overraskelse?

              -okb!
              Du tar feil okb! Bare se denne:

              Opprinnelig skrevet av Arne Erlandsen intervjues av RB, og RB 20.februar 2005
              - Det sies om Pål at han er for mye skadet. Det er ikke riktig.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Re: RB: Vårsesongen kan ryke (Kasey og Påsan)

                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Opprinnelig skrevet av okb
                .. et sikkert vårtegn er at Pål Strand er/blir skadet. Dette skjer vel hvert eneste år, og bør vel ikke komme som en overraskelse?

                -okb!
                Du tar feil okb! Bare se denne:

                Opprinnelig skrevet av Arne Erlandsen intervjues av RB, og RB 20.februar 2005
                - Det sies om Pål at han er for mye skadet. Det er ikke riktig.
                Godt å få det fastslått! Jeg synes det er underlig at man ikke en gang klarer å stille en ordentlig diagnose på seks måneder.

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #9
                  Re: RB: Vårsesongen kan ryke (Kasey og Påsan)

                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Du tar feil okb! Bare se denne:

                  Opprinnelig skrevet av Arne Erlandsen intervjues av RB, og RB 20.februar 2005
                  - Det sies om Pål at han er for mye skadet. Det er ikke riktig.
                  Når Arne Erlandsen sier det, så er det sant. Hva vi andre observerer fra utsiden har ingen verdi.

                  -okb! - som får kalde gufs fra en gammel og trist tid.
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Jeg har forsont meg med at både Strand og Wehrman ikke blir å se på banen før tidligst i august for lenge siden. Strand er jo alltid skadd, jeg er mer bekymret for Wehrman som nå har vært ute siden cupfinalen i fjor. Ikke bra for en mann som liker mat, for å si det sånn.
                    Meget bra kommentar! :-) Tror Kacey er glad i å ta seg en Foster's også
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Lars_K!
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 271

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50

                      Hjertens enig. Ut fra artikkelen virker det ikke som om man riktig vet hva som feiler dem heller, og som om det er fysioterapeuten som har hovedansvaret for oppfølgingen. Skader som kan holde dem utenfor så lenge bør vel følges opp jevnlig av den ypperste idrettsmedisinske ekspertise?
                      Var det ikke slik at noe av det medisinske apparatet måtte gå tidligerer i vinter?

                      Kommentar

                      • semper fi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 823

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars_K!
                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50

                        Hjertens enig. Ut fra artikkelen virker det ikke som om man riktig vet hva som feiler dem heller, og som om det er fysioterapeuten som har hovedansvaret for oppfølgingen. Skader som kan holde dem utenfor så lenge bør vel følges opp jevnlig av den ypperste idrettsmedisinske ekspertise?
                        Var det ikke slik at noe av det medisinske apparatet måtte gå tidligerer i vinter?
                        Etter hva jeg har forstått sliter Kasey med en kronisk betennelsestilstand i nedre mageregion. Håper for guds skyld det ikke er klubbens fysioterapeut som har hovedansvaret for behandlingen av en slik tilstand, noe jeg heller ikke tror. Mener å ha hørt at klubben benytter seg av Stabæks medisinske støtteapparat etter nedskjæringen tidligere i vinter? Synes likevel det er merkelig at man ikke får orden på dette "problemet" til Kasey.
                        -After Dark Ultras-

                        Kommentar

                        Working...