ÅRÅSEN:
LSK-trener Uwe Rösler har respekt for de svenske mestrene Djurgården. Men han har tro på et godt resultat i kveldens semifinale i Royal League.
STÅR OVER: Frode Kippe er ikke bra av sin strekkskade og står over kveldens kamp mot Djurgården. Det hindrer ikke at trener Uwe Rösler (t.v.) er optimist foran kveldens oppgjør. FOTO: SCANPIX
Av: Per Kristian Torvik
– Hvis vi makter å holde laget like kompakt som vi har gjort så langt i vinter, samtidig som vi er like dyktige til å utnytte vårt overgangsspill, skal Djurgården få slite, mener Uwe.
– De er litt forskjellig fra IFK Göteborg, et mer spillende og teknisk mannskap. De er som oss kompakte i 4-2-2 og gode framover på banen, med flere teknisk gode spillere.
– Passer de bedre for dagens LSK enn IFK?
– Vanskelig å si. Jeg er bare ganske sikker på at vi skal henge godt med hvis vi gjør som vi har gjort i hele vinter.
Syk Mifsud
Uwe Rösler ser ingen grunn til å forandre laget som spilte mot IFK Göteborg i kvartfinalen. Michael Mifsud er syk. Med 39 i feber i går blir han ikke med på turen.
– Jeg dramatiserer ikke situasjonen som oppsto i forrige uke, etter at han hadde spilt landskamp for Malta. Michael vet hva jeg mener. Når han blir frisk, er han for fullt tilbake i trening. Kommer han i form, vil han spille mange kamper for oss. Han vet det er opp til ham selv.
– Dere spiller bare viktige kamper nå. På grunn av skader har dere vært nødt til å avlyse enkelte treningskamper. Er du bekymret over at innbytterne ikke får spilt nok kamper?
– Egentlig ikke. Jeg skulle gjerne hatt kampen mot Ham-Kam denne uken. Men noen av spillerne som har vært ute en stund, spilte tidligere i vinter. Andre har hatt godt av å trene. Men det er mulig vi prøver å få til en ekstra kamp i Marbella.
Mouelhi tilbake
Espen Søgård har vikariert med bravur som anker på midtbanen i Royal League. Han har gjort savnet etter Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi mindre. Mens Wehrman er ute i lang tid, er Mouelhi på vei tilbake.
– Khaled har trent halvannen uke og trenger en full kamp snart for å få tempoet tilbake i kroppen, sier Uwe.
Men kamp fra start blir det ikke i kveld. Hans favorittplass på midtbanen tar Søgård, i et mannskap som ser slik ut i 4-4-2:
Heinz Müller – Christoffer Andersson, Pål Steffen Andresen, Anders Rambekk, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Arild Sundgot, Robert Koren – Magnus Myklebust, Olivier Occean.
Kommentar