Finale i Royal League spilles i Danmark

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    #41
    Synd kampen ikke går på en lørdag eller Søndag, Så jo hvor mange vi var i køben sist! Tenk hvis finalen hadde gått på en lørdag a? Da snakker vi hele køben i gult og svart!!! STOLT FUGL!!!!

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #42
      Man har jo GOD TID på å skaffe seg fri en dag eller to da! Tipper vi blir like mange i finalen som sist vi var der. Interessen for finalen virker allerede stor. Broren min kommer til å dra med båten slik som sist, og han har med seg kompiser.

      Og jeg... jeg har allerede flybilletter og hotell til Køben denne dagen!
      En kompis bestilte for meg og han i dag faktisk. 900 spenn, tur/retur med fly, ikke ille! Så nå håper jeg at Fugla ikke driter seg ut! Men det er jeg 99% sikker på at de ikke gjør.

      Køben here I come!! ...again!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #43
        Hva om det er København som driter seg ut? Vinner Midtjylland 2-0 i returmatchen går jo finalen på SAS Arena i Herning, et godt stykke fra København. :wink:

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #44
          Da har jeg driti på draget, men noen sjanser må man jo ta her i livet.
          Fikk bra flybilletter da, og det passet slik at jeg får jobbet på fredag, hehe!
          Nå blir det ekstra spennende med semifinalene også!

          Men jeg hørte noe om at det var sjanser for at det ble Køben uansett selv om FCK skulle drite seg ut? Ville jo vært mer rettferdig også.

          Men jeg og Jan Banan skal herje Køben ja!! Lage, lage, lage helvete!! :wink:

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #45
            Enig der, litt gambler må man være (=

            Nar alle andre her begynner å løpe etter billetter går prisene fort opp, men om FCK eller LSK driter seg ut, kan man vel trygt si at jeg har driti meg ut også (=

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              #46
              Kan noen forklare poenget med at ett av lagene må ha hjemmebane?? Hvorfor kunne ikke kampen gått på Nya Ullevi, som er midt mellom Lilleström og Köben! :?

              Vel vel, tidspunktet skal jeg hvertfall ikke klage på. Champions League og UEFA-cupen spilles midt i uka, og det er helt naturlig at RL også gjör det. Personlig skal jeg spörre sjefen om fri sjette og sjuende april når jeg kommer på jobb på mandag.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #47
                Opprinnelig skrevet av blue
                Kan noen forklare poenget med at ett av lagene må ha hjemmebane?? Hvorfor kunne ikke kampen gått på Nya Ullevi, som er midt mellom Lilleström og Köben! :?
                Jeg har forstått det slik at finalearenaen skal gå på skift i mellom Norge, Sverige og Danmark. Ifjor var det Sverige som var vertskap, i år Danmark, og neste år Norge, så fremt en norsk klubb kvalifiserer seg til finalen.

                "Det er hensigen, så vidt det er muligt, at lade værtsskabet for finalen gå på skift imellem de tre skandinaviske lande. Det betyder, at såfremt en norsk klub kvalificerer sig til finalen i næste års turnering, vil finalen blive spillet i Norge i 2007."

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av blue
                  Kan noen forklare poenget med at ett av lagene må ha hjemmebane?? Hvorfor kunne ikke kampen gått på Nya Ullevi, som er midt mellom Lilleström og Köben! :?
                  En finale mellom FCK og LSK på Nya Ullevi vil kanskje trekke 2000-3000 tilskuere, mens en finale mellom FCK og LSK i Parken vil trekke over 10.000 tilskuere, kanskje opp mot 20.000.

                  Ingen tvil om hva jeg hadde valgt, selvom LSKs vinnersjanser kanskje blir bittelitt mindre. Men opplevelsen blir jo mye, mye større, både for supportere og laget.

                  Kommentar

                  • mr.sandass
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2005
                    • 972

                    #49
                    Jeg syns parken egentlig er den eneste stadiumet i norden som faktisk holder mål viss rl skal bli tatt serriøst . Jeg sier ikke at Åråsen holder ikke holder mål, men det andre laget må jo få en liten kjanse da :wink:
                    www.ultrasfeltc.net

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Opprinnelig skrevet av blue
                      Kan noen forklare poenget med at ett av lagene må ha hjemmebane?? Hvorfor kunne ikke kampen gått på Nya Ullevi, som er midt mellom Lilleström og Köben! :?
                      En finale mellom FCK og LSK på Nya Ullevi vil kanskje trekke 2000-3000 tilskuere, mens en finale mellom FCK og LSK i Parken vil trekke over 10.000 tilskuere, kanskje opp mot 20.000.

                      Ingen tvil om hva jeg hadde valgt, selvom LSKs vinnersjanser kanskje blir bittelitt mindre. Men opplevelsen blir jo mye, mye større, både for supportere og laget.
                      Ser poenget ditt, selvom tallene nok er overdrevet. Hadde man spilt i Göteborg, hadde man ikke trengt fri fra jobben for å dra på kampen. Uansett er jeg motstander av at et lag skal ha hjemmebane i en finale, det väre seg den norske cupen eller RL.
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #51
                        Ser selvsagt poenget ditt også (:wink, men jeg tror faktisk ikke at tallene er overdrevet. Hvor mange kanaris tror du drar til Göteborg på en torsdagskveld for å se en kamp som går på TV? Ikke over 1000 i alle fall, og FCK-tilhengerne har jo mye lengre reisevei enn oss. 2000-3000 er et godt tips, tror jeg.

                        Det kom 7067 tilskuere på FCK - LSK i gruppespillet, et sted mellom 10 og 20 tusen på finalen er vel ikke noe galt tips?

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #52


                          8 IFK Göteborg - FC København 05/26/2005 - 10216

                          Kun 10216 mennesker så finalen ifjor. Det vites ikke om grunnen er svak oppslutning fra hjemmepublikummet, eller om bortefansen hadde lang reisevei. Er bare 2-3 timer med bil fra Köben til Göta, så ikke vet jeg...
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #53
                            Ok, visste ikke at det var så kort vei fra København til Gøteborg. :oops:

                            Men hvor mange tilreisende tror du det var fra København? Tipper at det var et stort flertall av IFK-supportere på tribunen, ettersom de hadde hjemmekamp. I en finale mellom LSK og FCK på Nya Ullevi har begge lagene bortekamp.

                            La oss si at det var 2000 FCK-supportere på finalen i fjor (max.). Også legger vi til 1000 LSK-supportere (max.).

                            Det blir vel ikke så veldig mye mer enn 3000 totalt? :roll:

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Ok, visste ikke at det var så kort vei fra København til Gøteborg. :oops:

                              Men hvor mange tilreisende tror du det var fra København? Tipper at det var et stort flertall av IFK-supportere på tribunen, ettersom de hadde hjemmekamp. I en finale mellom LSK og FCK på Nya Ullevi har begge lagene bortekamp.

                              La oss si at det var 2000 FCK-supportere på finalen i fjor (max.). Også legger vi til 1000 LSK-supportere (max.).

                              Det blir vel ikke så veldig mye mer enn 3000 totalt? :roll:
                              Er vel alltid åpent for "nøytrale" tilskuere? Folk som bare ikke har en dritt å gjøre, så dem plopper seg inn på stadioen for å se LSK vinne royal league?

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #55
                                De aller, aller fleste nøytrale tilskuere velger nok TVen en sen torsdagskveld i starten av april.

                                Kommentar

                                • Trondeo
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3062

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  De aller, aller fleste nøytrale tilskuere velger nok TVen en sen torsdagskveld i starten av april.
                                  Sikkert noen som savner litt live fotball :lol: Mne får vel si meg enig, blir vel kanskje ikke så alt for mange av dem... :wink:

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    #57
                                    Vi var 811 Fugler i Parken sist. Hvis vi så "bare" hadde stilt med 1000 mann og kvinner i en finale i Göta ville jeg blitt meget skuffet.

                                    Poenget mitt er uansett at hjemmekamp i en finale er latterlig. Det samme er hjemme- og bortekamp.

                                    Men samma faen så lenge Fugla vinner!
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #58
                                      Hvor mange Kanarifans kan vi håpe på i finalen?? Virker jo som det er bra interesse for å dra blandt folk.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #59
                                        Forza Fugla!

                                        Lars
                                        - Som med dette ønsker alle kanaris en riktig god natt!

                                        -

                                        Edit:

                                        veiron: Tror ikke vi klarer å gjenta suksessen fra forrige gang vi var i Køben. Dessverre.

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av veiron
                                          Hvor mange Kanarifans kan vi håpe på i finalen?? Virker jo som det er bra interesse for å dra blandt folk.
                                          Folk virker alltid interesserte i å dra, men er alltids mange som backer ut. Jeg har ikke troen på at vi blir mer enn maks 500 i parken. Har vært mye reiser den siste tida, pluss at kampen går kun 3 dager før seriestart...
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...