Dagbladet: Gjør oss gjerne til gullfavoritter

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Dagbladet: Gjør oss gjerne til gullfavoritter

    Lillestrøm spiller som en klar kandidat til seriegullet 24 dager før de åpner hjemme mot Rosenborg. Sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft jubler høylytt for favorittstempelet.


    Lillestrøm spiller som en klar kandidat til seriegullet 24 dager før de åpner hjemme mot Rosenborg. Sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft jubler høylytt for favorittstempelet.


    - Jeg synes det er helt fantastisk nå som vi skal selge oss inn både til publikum på Åråsen og til sponsorer. Det spiller ingen rolle for oss. Dette har vi ingen problemer med, sier Fjørtoft til Dagbladet.

    Han er slett ikke redd for at de unge spillerne til Lillestrøm ikke skal takle presset.

    - Det stilles forventninger til oss. Det må vi takle. Vi er dessuten såpass realistiske at vi vet dette blir tett. Derfor gjør det oss ingenting at vi nå gjøres til gullfavoritter, sier Fjørtoft.

    - Det var helt utrolig at han dømte straffe. Jeg har aldri blitt så forbannet i hele mitt liv. Jeg holder vanligvis nervene under kontroll, men nå klarte jeg det bare ikke, sier Andersson.

    Som fikk gult kort for munnbruk.

    Djurgårdens trener Kjell Jonevret var en slagen mann i går.

    - Med 3-1 gikk rullgardina ned for oss. Med 2-1 kunne vi hatt en sjanse. Men om Lillestrøm mener vi er det beste laget de har møtt så langt i turneringen, må jeg si det samme om dem. De er store og sterke, men også svært dyktige til å spille fotball. De var best kampen gjennom.


    Ingen svakheter
    I går var det knapt svakheter å spore i det gule lagmaskineriet der kollektivet imponerte vel så mye som enkeltspillerne. Fra keeper Heinz Müller til robuste Oliver Occean på topp var det gjennomgående selvsikre varer som ble levert. Djurgården var faktisk ikke i nærheten av nivået. Christoffer Andersson scoret 2-0 og sendte avgårde frisparket som gikk inn til 3-1 via et Djurgården-bein. Han forklarer det slik:

    - I fjor var det første året med Uwe som trener. Da skulle vi lære mye nytt og slikt tar tid. Nå er vi inneforstått med måten han vil vi skal spille og da framstår vi mer stabilt enn før.

    Fjørtoft legger vekt på erfaringen unge spillere som Magnus Myklebust og Bjørn Helge Riise tilegner seg ved spill i Royal League på dette nivået.

    - Det er svært viktig for oss. Det er derfor vi også har meldt oss på i Intertoto-turneringen til sommeren, sier han.


    - Jeg forsvarte meg
    3-1 over Djurgården på bortebane er et knallsterkt resultat.

    - Djurgården var på et annet nivå enn alle lagene vi har møtt hittil i Royal League. Men det mestret vi godt og jeg synes vi fortjente alle tre scoringene vi fikk, sier Uwe Rösler.

    Sjansestatistikken viser 9-3 til Lillestrøm - medregnet straffesparket som ga Djurgårdens kveldens eneste scoring.


    Dommer Knud Erik Fisker mente at LSK-keeper Heinz Müller slo etter en Djurgården-spiller da han banet seg vei for å sette i gang en rask kontring. Fisker dømte straffe.

    - Jeg forsvarte meg da Djurgården-spilleren kom i veien for meg, sier Müller.

    Som fikk gult kort. Hadde det vært et slag, skulle selvfølgelig Müller fått det røde.

    - Dommeren dømte drittdårlig hele kampen, sier Müller.


    Ble rasende
    Christoffer Andersson som vanligvis er en sindig kar klarte for en gangs skyld ikke å holde seg.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Liker den tonen! 8)
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Enig!

      Trenger å gå litt offensivt ut for å skape blest om laget, bygge merkevare, trekke folk til stadion fra dag en. Dessuten er det vel realistisk... (=

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        #4
        Jøss. Ikke mange dagene siden samme mann sa at 4.-5. plass og over var målet. Nå er vi plutselig gullkandidater.

        Folk begynner å få trua nå. Virkelig trua.

        JEG VIL IKKE - JEG VIL IKKE - JEG VIL IKKE!!!

        -okb! - som ikke tør å håpe engang.
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • Lars_K!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 271

          #5
          Strengt tatt så stod vel denne artikkelen i Dagbladet...

          Men ellers med artikkelen er jeg ening, selvom det kan være litt farlig å si at man er det....

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars_K!
            Strengt tatt så stod vel denne artikkelen i Dagbladet...

            Men ellers med artikkelen er jeg ening, selvom det kan være litt farlig å si at man er det....
            Endret
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Svimling
              Medlem
              Hoffnarr
              • Nov 2005
              • 40

              #7
              Gulltipsene hagler inn...

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                #8
                Noen som vet hvor man får best odds på LSK som seriemester, tenkte jeg skulle satse noen kroner, det er jo tross alt et safe bet.

                Kommentar

                • Lars_K!
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 271

                  #9
                  safe bet? Det ville jeg ikke sagt enda, men mulighetene for å vinne vil jeg så absolutt sagt at er til stede.. Har en vondt følelse om at dersom vi er alt for sikre på å ta gullet hjem til lillestrøm så....

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Ikke glem at de objektive ekspertene (bookingselskapene) fortsatt holder RBK som favoritt foran Fugla. Andre har subjektive meninger eller lager tabloide saker for å selge aviser.

                    Det er også greit å huske på at det er mange om beinet. Man kan godt mene begge disse to tingene (uten logisk brist):

                    1. Jeg tror at LSK vinner serien, hvis jeg skal tippe en vinner.

                    2. Jeg tror ikke LSK vinner serien.

                    I utsagn to må det jo være over 50% sjanse for at LSK skal vinne. Og det skal jo godt gjøres å bli så stor favoritt. Det kan fordele seg slik sjansemessig:

                    LSK 20%, RBK 20%, bydelslområdelaget 15%, Lyn 15%, Brann 10% osv...
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      #11
                      Nå gjør man jo også noen ting for at det morsomt, og litt med hjertet også og at utsagnet mitt om "safe bet" nok var mest med hjertet. Men når det er sagt vil jeg vil si at jeg tror at det er mer enn 20% sjangse for at vi vinner serien i år, kanskje en tredjedel. Syns vi har et godt lag og en god stall. Har trent godt i vinter uten så altfor mye skader (selv om spesielt Wehrmann sin skade er ordentlig trist). Vi har et godt samspilt lag, hvor det ikke har vært mye utskiftninger de siste årene og vi er i medgang.

                      Så jeg tror på gull, men hvor objektivt det er kan jeg vanskelig si, jeg ser tross alt på dette med gule og svarte øyne...

                      Kommentar

                      Working...