Dagbladet: Bohinen kritiserer LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Dagbladet: Bohinen kritiserer LSK

    Lillestrøm har avlyst neste helgs planlagte treningskamp mot Vålerenga fordi den kolliderer med returoppgjøret i Royal League mot Djurgården. Det liker Vålerenga-leder Lars Bohinen dårlig.


    Lillestrøm har avlyst neste helgs planlagte treningskamp mot Vålerenga fordi den kolliderer med returoppgjøret i Royal League mot Djurgården. Det liker Vålerenga-leder Lars Bohinen dårlig.

    Fredag 17.03.2006, 11:48
    oppdatert 11:55
    Årsaken er at LSK kom med flengende kritikk av Vålerenga da Oslo-klubben gjorde tilsvarende for ett år siden. Den gang var det Vålerenga som hadde suksess i Royal League.

    – Jeg har sendt en SMS-melding til Jan Åge Fjørtoft, og spurt om han ikke møter seg selv i døra. Men fikk ikke noe særlig til svar. De har fått døra ganske hardt i sitt eget ansikt nå, sier Bohinen til TV 2 Nettavisen.

    LSK-manager Fjørtoft ser poenget i kritikken, men mener samtidig at de to tilfellene ikke er helt parallelle.

    – Det vi reagerte på i fjor er at vi ikke ble informert om prosessen. Denne gangen har Gunnar Halle hatt en tett dialog med Lars Bohinen og Vålerenga, og jeg har også snakket med Kjetil Rekdal underveis. Selv om jeg selvsagt ser paradokset, sier han
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Det er ikke å møte seg selv i døra, det er å ta igjen.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Dinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 884

      #3
      riktig det grusom B og det var på tide!
      twitter @amundsakis
      ΘΥΡΑ 13

      Kommentar

      • Fugla
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 1718

        #4
        En gang var Lars en av mine favorittspillere....

        Nå synes jeg han er en stor møkkamann som ikke gjør annet enn å kritisere LSK hver gang sjansen byr seg...
        Homer Simpson.



        www.ultrassarp.no

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Lars Bohinen er ei kjærring.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            #6
            Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
            Det er ikke å møte seg selv i døra, det er å ta igjen.
            Selvfølgelig. Hadde også vært kjipt å ødelegge sjøltilliten mot mektige Vålerengen.

            Forøvrig et smart trekk av Fugla, og forpurra den ondskapsfulle planen Rekdal og Bohinen hadde lagt for å få has på Lillestrøm ved å la vif legge seg mot Djurgården i Royal League - for å framstå som puslete.

            Vi som var å så matchen mellom Djurgården og LSK i Stockholm i går så jo fort at det svenske laget bare var noe oppskrytte greier.

            Planen deres virka ikke, Vålerengen!!!
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Vi som var å så matchen mellom Djurgården og LSK i Stockholm i går så jo fort at det svenske laget bare var noe oppskrytte greier.
              Litt uenig der. LSK ødela spillet dems i 80 min (- 10 min i starten av 2. omg.) DIF er et meget bra lag som ble utspillt i går.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                Nettavisen har også en artikken om dette



                - LSK møter seg selv i døra
                For ett år siden fikk Vålerenga huden full av Lillestrøm for å ha avlyst en treningskamp. Nå gjør romerikingene nøyaktig det samme selv.



                Da Vålerenga gikk videre i Royal League i fjor måtte treningskampen mot Lillestrøm avlyses. Det fikk LSK-toppene Uwe Rösler og Jan Åge Fjørtoft til å se rødt, skriver Vålerenga på Nett.

                «Dette er virkelig uprofesjonell opptreden av Vålerenga», «Kjetil Siem var en person jeg respekterte inntil i dag» og «Vi har en avtale. Hvis Royal League er så viktig, hvorfor kan de ikke finne en dato før om fire uker? Her får alle parter det akkurat som de vil, mens Lillestrøm er de eneste som lider» var blant de hissigste uttalelsene fra romerikingene i VG.

                - Møter seg selv
                Nå har Lillestrøm gjort akkurat det samme selv. Treningskampen mot Vålerenga 26. mars er avlyst fordi Lillestrøm nå skal møte Djurgården i Royal League i stedet.

                - Jeg har sendt en SMS-melding til Fjørtoft, og spurt om han ikke møter seg selv i døra. Men fikk ikke noe særlig til svar. De har fått døra ganske hardt i sitt eget ansikt nå, sier Vålerengas Lars Bohinen til TV 2 Nettavisen.

                - Jeg ønsker ikke å lage noe stor sak av dette, og vil ikke gå inn i en ny polemikk om dette. Men de hadde like liten mulighet til å endre dette som vi hadde i fjor. Det er bare å ønske at man i fremtiden kan sette seg litt inn i andres situasjon før man går ut og blåser ut med alle mulige greier, legger han til.

                - Usaklig igjen
                LSK-manager Jan Åge Fjørtoft innrømmer at han kan forstå Bohinen, men mener det er en klar forskjell.

                - Det vi reagerte på i fjor er at vi ikke ble informert om prosessen. Denne gangen har Gunnar Halle hatt en tett dialog med Lars Bohinen og Vålerenga, og jeg har også snakket med Kjetil Rekdal underveis. Selv om jeg selvsagt ser paradokset, sier Fjørtoft til TV 2 Nettavisen.

                - Jeg trodde imidlertid at Lars skulle klare å holde seg i denne saken. Men at Lars Bohinen kommer med usaklige kommentarer om Lillestrøm, det er vi veldig vant til. Og det kan du skrive, legger han til.

                Konsekvensen av avlysningen er at Vålerenga nå står uten motstander helga to uker før seriestart. Norske topplag har booket sine kamper for lenge siden, og Oslo-klubben undersøker nå muligheten til å få til en kamp i Sverige.

                17.03.06 10:35
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  #9
                  Vi hadde vel uansett ikke stilt noe særlig lag på søndag 26 hvis vi hadde spilt RL-semi på torsdag 23. Dunka vif med Halle, Rösler og en haug juniorer, det hadde vel heller ikke vært noe særlig ?
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2505

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Nettavisen har også en artikken om dette
                    ...
                    Konsekvensen av avlysningen er at Vålerenga nå står uten motstander helga to uker før seriestart. Norske topplag har booket sine kamper for lenge siden, og Oslo-klubben undersøker nå muligheten til å få til en kamp i Sverige.

                    17.03.06 10:35
                    Hø?
                    I den stengte tråden

                    står dette, skrevet i går kveld:

                    PS. Vålerenga har allerede funnet en ny motstander i GAIS denne helgen - dette uten å sutre og klage til media.

                    Er begge deler usant?
                    Jeg mener er det usant at de har funnet en motstander?
                    At de gjorde det uten å sutre og klage, ser vi jo at er usant.

                    (Jeg trenger forresten ikke noe svar på om de har en motstander,
                    det interesserer meg ikke.
                    Jeg skrev dette bare for å drite ut den som skrev at de ikke sutret og klaget.)

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      #11
                      Synes det er bra at det er litt beef mellom lederne i LSK og VIF. Det er rivalisering, og media elsker jo det der. Fjøra er også ganske syrlig i svaret sitt, og han gjør ikke noe for å tone ned situasjonen. Noen av sitatene fra i fjor, var heller ikke egnet til å bygge broer.

                      Men jeg synes ærlig talt det ikke skal være en eneste bru åpen mellom LSK og VIF. Ikke fordi jeg ikke vil ha noe med VIF å gjøre, men fordi sånne her små stikk bidrar til å holde rivaliseringen levende både blant fans og i media.

                      Akkurat sånne her ting som gjør at kampene selges ut og at det er fantastisk stemning på tribunene.

                      Kommentar

                      • Realisten
                        -VIF-supporter-
                        Møteplager
                        • May 2004
                        • 73

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf

                        [PS. Vålerenga har allerede funnet en ny motstander i GAIS denne helgen - dette uten å sutre og klage til media.

                        Er begge deler usant?
                        Jeg mener er det usant at de har funnet en motstander?
                        At de gjorde det uten å sutre og klage, ser vi jo at er usant.
                        Ja, Vålerenga skal møte GAIS
                        Nei, Vålerenga hadde ikke sutra da jeg skrev det i den låste tråden. Hva som skjer dagen etter jeg skriver noe har jeg dessverre ingen kontroll over.

                        Angående sutring så er det vel også en forskjell på ordlyden til Bohinen og Rösler uten at jeg tror noen her vil se det samme.


                        Jeg skrev dette bare for å drite ut den som skrev at de ikke sutret og klaget.)
                        Ja, du dreit meg skikkelig ut.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Realisten
                          Nei, Vålerenga hadde ikke sutra da jeg skrev det i den låste tråden. Hva som skjer dagen etter jeg skriver noe har jeg dessverre ingen kontroll over.
                          Strengt tatt burde du fått en advarsel for å fare med løgn, men jeg er i godlune i dag og lar det passere for denne gang.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #14
                            nøyaktig det samme?

                            I fjor kunne man jo i større grad velge datoer selv, og som Fjøra sier varslet de oss ikke.

                            Kan ikke se det er "å møte seg selv i døra"
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Mr.Lee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 736

                              #15
                              Årsaken er at LSK kom med flengende kritikk av Vålerenga da Oslo-klubben gjorde tilsvarende for ett år siden. Den gang var det Vålerenga som hadde suksess i Royal League
                              --------------
                              Suksess og suksess :roll:

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #16
                                Jeg foreslår at vi tilbyr bydelsområdelaget å ta treningskampen på samme dag som Royal-League-finalen, som plaster på såret.

                                [ironi]Så får vi heller avlyse denne også dersom vi mot formodning skulle komme til finalen.[/ironi]
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
                                  Årsaken er at LSK kom med flengende kritikk av Vålerenga da Oslo-klubben gjorde tilsvarende for ett år siden. Den gang var det Vålerenga som hadde suksess i Royal League
                                  --------------
                                  Suksess og suksess :roll:
                                  På tide å hevne seg da synes jeg 8)
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Realisten
                                    -VIF-supporter-
                                    Møteplager
                                    • May 2004
                                    • 73

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av iL
                                    nøyaktig det samme?

                                    I fjor kunne man jo i større grad velge datoer selv, og som Fjøra sier varslet de oss ikke.

                                    Kan ikke se det er "å møte seg selv i døra"

                                    Forskjellen mellom i år og i fjor er at i fjor var det Royal League-ledelsen som bestemte når kampen skulle spilles. I år var det LSK som sendte inn ønske om at de ville flytte kampen til en dato, noe RL sa ja til - til tross for at Djurgården sa nei.

                                    Men det er vel like sannsynlig at noen kritiserer LSK-ledelsen for å være dobbeltmoralister her inne som det er VIF-supporter på klansforumet som hevder at de har et sympatisk lag.

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      #19
                                      Skjønner godt hva Bohinen snakker om jeg også... Og har har ganske så rett.

                                      Kommentar

                                      • gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

                                        #20
                                        Det som er paradokset i denne saken er at VIF viser seg like dårlige (etter deres terminologi) som LSK var i fjor.

                                        Riktinok snakker de om "å møte seg selv i døra", men agendaen er den samme.

                                        Så med andre ord er ikke VIF noe bedre enn LSK, og LSK er ikke noe bedre enn VIF. Her hadde Oslo-laget muligheten til å vise storsinn (kan de det?) og vise seg "bedre" ved å la saken ligge, men de plumpet altså.

                                        Ellers må jeg si meg enig med GrusomB om å "ta igjen".

                                        Kommentar

                                        Working...