VG: Lillestrøm legger inn Royal League-protest

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

    VG: Lillestrøm legger inn Royal League-protest

    Lillestrøm er sterkt uenig i varslingsmetodene til dommer Knud Erik Fisker i Royal League-oppgjøret mot Djurgården torsdag kveld.



    Lillestrøm er sterkt uenig i varslingsmetodene til dommer Knud Erik Fisker i Royal League-oppgjøret mot Djurgården torsdag kveld.

    Etter 13 minutters spill mot det svenske laget i den første semifinalen i Royal League, gikk den danske dommeren bort til LSK-spissen Oliver Occean og dro opp det gule kortet. Ingen forsto hvorfor dommeren ga det gule kortet inntil han hadde forklart hvorfor. Occean spilte med øredobb, og Fisker mener han hadde sagt fra at den måtte ut tidligere i kampen.

    Dette får Lillestrøm-ledelsen til å steile. Dersom Occean pådrar seg et nytt gult kort i returoppgjøret på Åråsen 25. mars klokken 15.30, må spissen stå over en eventuell finale i Danmark 6. april. Irritasjonen var forøvrig lett å se underveis i kampen torsdag også, og LSK-trener Uwe Rösler ble sendt opp på tribunen av Fisker.

    - Vi har protestert rent formelt, så får vi vente og se hva som skjer, sier Jan Åge Fjørtoft.

    - Dommerens ansvar

    Dommer Fisker, som for øvrig dømte sin siste kamp, sa fra til Lillestrøm-kaptein Arild Sundgot underveis i kampen at Occean måtte ta ut øredobben. Da dette ikke skjedde, bestemte Fisker seg for å gi kort til Occean.

    - Dommeren skal sjekke dette på forhånd, men gjorde ikke det. Han ga beskjed til Arild mens kampen pågikk, men Arild oppfattet ikke hva han sa, sier assistenttrener i Lillestrøm Gunnar Halle til VG Nett.

    - Man kan kanskje si at vi har et ansvar også, og vi skal se på våre rutiner. Men det er dommeren som tillater spillerne å gå inn på banen, påpeker Fjørtoft.

    God sak for LSK

    Lillestrøm-manageren har snakket med kyndige mennesker som har tolket regelverket, og disse har gitt tilbakemelding om at Lillestrøm har en god sak. Royal League-ledelsen har imidlertid vist muskler tidligere ved å gi strenge straffer til blant annet Vålerenga-trener Kjetil Rekdal og Tromsø IL. Det er derfor usikkert hva utfallet i denne saken blir.

    Halle sier at det ikke blir aktuelt å spare Occean til returoppgjøret selv om Lillestrøm har et glitrende utgangspunkt etter 3-1 i Södertälje torsdag. Referat fra kampen.

    - Men om vi har kontroll på slutten, kan det hende vi gjør noe, sier han.

    Om ikke ledelsen i Royal League har trukket Occeans kort tilbake da.

    Håper FCK får hjemmebane i finalen

    Etter all sannsynlighet blir det Lillestrøm - FC København i finalen 6. april. FCK slo Midtjylland 3-1 torsdag, og Ståle Solbakkens menn har kontroll i den andre semifinalen. Det er allerede bestemt at finalen skal spilles i Danmark, og Fjørtoft håper den spilles i Parken - på hjemmebanen til FCK.

    - Det er i Danmark det har vært flest tilskuere denne sesongen, og jeg håper kampen spilles i Parken, sier Fjørtoft.

    Finalearenaen står mellom København og Midtjylland, og plasseres finalen på sist nevnte sted kommer det neppe voldsomt mange tilskuere. Derfor håper Fjørtoft at det blir i København og med mange folk til stede - selv om det ikke akkurat er noen fordel for Lillestrøm.

    PS: I fjor måtte Vålerenga melde forfall til en treningskamp mot Lillestrøm på grunn av Royal League, og Oslo-klubben fikk huden full. Nå har ironisk det sammen skjedd, men denne gangen er det LSK som må melde forfall til treningskampen mot VIF. Til Nettavisen sier Vålerenga-leder Lars Bohinen at Fjørtoft nå får døra hardt midt i ansiktet.

    - Det er en forskjell. Vi har holdt Vålerenga informert hele veien. Ellers noterer vi at Lars ofte snakker nedsettende om Lillestrøm, sier Fjrtoft og avfeier at det er snakk om en feide mellom klubbene.
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Er flere ting jeg gjerne ville lagt inn klage på i den kampen.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      #3
      Re: VG: Lillestrøm legger inn Royal League-protest

      Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
      Ellers noterer vi at Lars ofte snakker nedsettende om Lillestrøm
      Han kunne like gjerne sagt: "Ellers noterer vi at Lars ofte snakker nedsettende om klubben som reddet karrieren hans da han var på vei nedenom og hjem."

      Kommentar

      • Harvest
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 855

        #4
        Lars Bohinen har fritids...
        Iron Maiden's gonna get you.

        Kommentar

        • Lars_K!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 271

          #5
          ...problemer

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2505

            #6
            Det ble litt vanskelig å lese her nå.
            Jeg slår sammen de to siste innleggene og gjør det tydeligere:

            Lars Bohinen har problemer.

            Kommentar

            • Lars_K!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 271

              #7
              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Det ble litt vanskelig å lese her nå.
              Jeg slår sammen de to siste innleggene og gjør det tydeligere:

              Lars Bohinen har problemer.
              Jeg tolket det slik at harvest ikke ville skrive mer en fritids.. og jeg slang på problemer... = fritidsproblemer...

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2505

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars_K!
                Jeg tolket det slik at harvest ikke ville skrive mer en fritids.. og jeg slang på problemer... = fritidsproblemer...
                Helt i orden. Det er min feil. Jeg er elendig med smileys.
                Jeg tolket ikke noe, jeg bare tok ut essensen.
                Han har problemer.
                Mindreverdighetskomplekser, stormannsgalskap, gammel bitterhet, hva vet jeg?
                Problemer, ikke bare i fritida, men hele tida.

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #9
                  Jeg har ikke ord for hva jeg synes om Bohinen! :twisted:

                  Egentlig synes jeg litt synd på han. Han har en tendens til å fremstå som hjerneskadet på TV.
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #10
                    Lars Bohinen pleier ofte å gå rundt alene på Sandvika Storsenter, han ser veldig misunnelig ut på de som går sammen å har venner.


                    Har derfor laget en sang til "gogutten"

                    Melodi: Fader abraham

                    Lars Bohinen har ingen venner
                    ingen venner har lars bohinen
                    ingen liker han
                    alle hater han
                    lars bohinen er ett svin
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                      Lars Bohinen pleier ofte å gå rundt alene på Sandvika Storsenter, han ser veldig misunnelig ut på de som går sammen å har venner.


                      Har derfor laget en sang til "gogutten"

                      Melodi: Fader abraham

                      Lars Bohinen har ingen venner
                      ingen venner har lars bohinen
                      ingen liker han
                      alle hater han
                      lars bohinen er ett svin
                      hva er poenget med å disse ham? han er da en eks LSK spiller!
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #12
                        og et stort rasshøl...

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          Det argumentet i seg selv trenger ikke være verdt så mye. André Bergdølmo er også en eks-LSK-spiller.

                          Kommentar

                          • Kef1r
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 730

                            #14
                            han er en sjuk faen.. som ikke gjør annet enn og slenge dritt om oss. men fjøra bryr seg lite heh

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              hva er poenget med å disse ham? han er da en eks LSK spiller!
                              Fritt etter hukommelsen:

                              Som fotballspiller hadde penge-Lars den ganske kjedelige egenskapen at han med jevne mellomrom ble borte i tre år ad gangen. Etter en av de periodene var han på vei til fotballhistoriens søplegård da LSK forbarmet seg over ham i 1993. Det ble et vellykket comeback og allerede på våren pratet Ivar Hoff ham inn i landslagstroppen igjen. Vi husker alle hva som skjedde i Englandskampen i begynnelsen av juni. Takken fra penge-Lars var at han på høsten ledet et opprør mot Ivar Hoff som medførte at sistnevnte fikk sparken, og derved var det duket for Teitur på Åråsen. Omtrent tre uker at klubben hadde valgt Lars fremfor Hoff, takket han klubben ved å hoppe på den første og beste proffdealen han kunne få: i Nottingham Forest. Der var det tross alt noen flere kroner å hente. Da han begynte å prestere der takket han Forest ved å hoppe på første og beste tilbud fra datidens Chelsea: Jack Walkers Blackburn. Der var det tross alt noen flere kroner å hente. Deretter forsvant han gudskjelov ut i en av treårsperiodene sine igjen.

                              Penge-Lars er et hatobjekt i alle klubber han har spilt for, med mulig unntak for Vålerengen og Blackburn. Dét er ikke en klubb vi bør melde oss inn i frivillig.

                              Lars Bohinen er en dritt. Diss ham.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                hva er poenget med å disse ham? han er da en eks LSK spiller!
                                Fritt etter hukommelsen:

                                Som fotballspiller hadde penge-Lars den ganske kjedelige egenskapen at han med jevne mellomrom ble borte i tre år ad gangen. Etter en av de periodene var han på vei til fotballhistoriens søplegård da LSK forbarmet seg over ham i 1993. Det ble et vellykket comeback og allerede på våren pratet Ivar Hoff ham inn i landslagstroppen igjen. Vi husker alle hva som skjedde i Englandskampen i begynnelsen av juni. Takken fra penge-Lars var at han på høsten ledet et opprør mot Ivar Hoff som medførte at sistnevnte fikk sparken, og derved var det duket for Teitur på Åråsen. Omtrent tre uker at klubben hade valgt Lars fremfor Hoff, takket han klubben ved å hoppe på den første og beste proffdealen han kunne få: i Nottingham Forest. Der var det tross alt noen flere kroner å hente. Da han begynte å prestere der takket han Forest ved å hoppe på første og beste tilbudet fra datidens Chelsea: Jack Walkers Blackburn. Der var det tross alt noen flere kroner å hente. Deretter forsvant han gudskjelov ut i en av treårsperiodene sine igjen.

                                Penge-Lars er et hatobjekt i alle klubber han har spilt for, med mulig unntak for Vålerengen og Blackburn. Dét er ikke en klubb vi bør melde oss inn i frivillig.

                                Lars Bohinen er en dritt. Diss ham.
                                I tillegg til denne glimrende oppsummeringen vil jeg tilføye at Bohinen ynder å fremstille seg selv som en idealist, helt uten interesse for materielle verdier. Og at han benytter en hver anledning til å snakke dritt om LSK.

                                Kommentar

                                • blue
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2004
                                  • 1429

                                  #17
                                  Bra dere kan historien gutter!
                                  Fugla 4 Life!

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #18
                                    Hentet fra "wikiquote":

                                    "Det er jeg som bestemmer hvem som skal spille.
                                    Det som interesserer meg er de gule trøyene, ikke
                                    hvem som er inni dem"

                                    Ivar Hoffs kommentar etter å ha vraket
                                    Lars Bohinen i en Lillestrømkamp.

                                    Kommentar

                                    • 10.09.50
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1410

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      ... tilføye at Bohinen ynder å fremstille seg selv som en idealist, helt uten interesse for materielle verdier.
                                      Nettopp. Fortsatt fritt etter hukommelsen: Kona hans var med til England og tok noen fag på et av universitetene i Midlands. Derfor fikk penge-Lars det for seg at han var intellektuell og begynte å mene en masse greier. Bl.a. skrev han en kronikk i en Osloavis. Jeg husker ikke hva den handlet om, vet igrunn ikke om jeg forsto det overhodet, men jeg husker den som en endeløs tirade av malplasserte fremmedord. Deretter toppet det hele seg da han nektet å spille en helt meningsløs privatlandskamp hjemme mot Frankrike i 1995 på grunn av franske prøvesprengninger et eller annet sted i Stillehavet (Mururoa?). Tre måneder senere pissa han på Forest og gikk til Blackburn i en grisete, illojal overgang som Forestfansen fortsatt snakker om. De gjorde pengetegnet hver gang han nærmet seg Nottingham senere. Det er idealisten sin, det.

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #20
                                        For å gjøre en lang diskusjon kort. Bohinen er en spjælete liten dritt.
                                        I så måte er han i rett klubb nå. Mannen er jo så dum, han kan ikke snakke riktig norsk engang. Hvor kommer familien hans fra egentlig? Må være laaangt, laangt utenbys fra, fordi Oslo-dialekta hans er noe av det jævligste jeg har hørt. Noen som har hørt han snakke? Det må være den mest søplete norsken noensinne, og da snakker jeg ikke bare om uttalen. Når innholdet er komplett vissvass i tillegg, fra en tydeligvis åndsvak person, da blir bare alt feil.

                                        Bohinen, en skam for den gule og svarte drakta.

                                        Og du er faen meg ingen idealist, tvert imot er du særdeles glad i penger. Og det er greit, hadde du ikke også vært falsk og skinnhellig.

                                        I dag kan jeg lære det et par nye ord: Loyalitet. Klubbfølelse. Stayer-evne. Fornuft. Tilbakeholdenhet.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...