Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Jeg brukte azereus før. men jeg ble dritt lei det fordi de fleste tingene jeg lastet ned hadde passord osv. noen som vet om et program som knekker de passordene? er utrolig slitsomt når du bruker hele linja de på å laste ned noe som bruker 5timer osv (sliter med routern). også har de faen meg passord :?
Da har du nok misforstått litt, er ikke nedlastningsprogrammet som styrer om det er passord beskytta eller ikke.
Desuten får du laste ned litt andre ting en pr0n da vøtt ;D
Jeg brukte azereus før. men jeg ble dritt lei det fordi de fleste tingene jeg lastet ned hadde passord osv. noen som vet om et program som knekker de passordene? er utrolig slitsomt når du bruker hele linja de på å laste ned noe som bruker 5timer osv (sliter med routern). også har de faen meg passord :?
Da har du nok misforstått litt, er ikke nedlastningsprogrammet som styrer om det er passord beskytta eller ikke.
Lastet nettopp et Guns N' Roses album. Og tror du ikke det var passordbeskytta også eller? Tror ikke det er nedlastningsprogrammet som bestemmer om det skal være passordbeskyttet. For det kan legges til en fil i winrar som gjør at filen er passordbeskyttet.
Lastet nettopp et Guns N' Roses album. Og tror du ikke det var passordbeskytta også eller? Tror ikke det er nedlastningsprogrammet som bestemmer om det skal være passordbeskyttet. For det kan legges til en fil i winrar som gjør at filen er passordbeskyttet.
Kanskje en skal være litt forsiktig med å legge ut direkte linker til torrents, og heller ta det via PM. Tror ikke TVNorge er så veldig glade i å se dette spredd på nettet og det er kjipt om KFL får noe pes for dette.
Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.
Kanskje en skal være litt forsiktig med å legge ut direkte linker til torrents, og heller ta det via PM. Tror ikke TVNorge er så veldig glade i å se dette spredd på nettet og det er kjipt om KFL får noe pes for dette.
Legge ut linker skulle være greit, det er fremdeles ikke straffbart. Det er vel strengt tatt de som blir tatt for å dele selve filene som det er mulig å straffe og det får være opp til hver enkeltes samvittighet.
Dog skulle jeg gjerne sett at det ble mindre snakk om P2P-programmer her og at tråden holdes til det den er ment å gjøre, nemlig å opplyse om linker ute på nettet.
Uansett burde vi lage noen regler på hva som er lov å poste av torrent links eller ikke.
Det er vanskelig å poste noen generelle regler på det. Enten så bør vi tillate alle eller ingen. Torrent er kun en referanse til en fil som ligger på maskiner ute på verdensveven og således ligger det ingen oppfordring til hverken å laste ned eller laste opp filer som det blir linket til.
En eventuell torrent til KanariTV-DVD lever under like regler som alle andre torrents her på forumet, enten de blir tillatt postet eller ikke. Det får være oppe til kontinuerlig vurdering.
Legge ut linker skulle være greit, det er fremdeles ikke straffbart. Det er vel strengt tatt de som blir tatt for å dele selve filene som det er mulig å straffe og det får være opp til hver enkeltes samvittighet.
Dog skulle jeg gjerne sett at det ble mindre snakk om P2P-programmer her og at tråden holdes til det den er ment å gjøre, nemlig å opplyse om linker ute på nettet.
Det er vel ikke ulovlig så lenge det vi legger ut er offentliggjort for alle på for eksempen TV. Men viss vi legger ut sesong 2 av prison break som ikke er vist i Norge blir det en annen sak? Er ikke sikker, men er slik jeg har forstått det :P
Det er vel ikke ulovlig så lenge det vi legger ut er offentliggjort for alle på for eksempen TV. Men viss vi legger ut sesong 2 av prison break som ikke er vist i Norge blir det en annen sak? Er ikke sikker, men er slik jeg har forstått det :P
Da har du misforstått, dessverre.
Hvor vidt data er offentliggjort eller ikke har ingenting med opphavsrett å gjøre, så hvis du tror det er "lov" å laste ned kopibeskyttet innhold fordi TV2 viste filmen forrige søndag bør du nok studere lovverket litt nærmere.
Selve .torrent-filen inneholder ingen data som er beskyttet av lover og regler for opphavsrett, så det er ikke forbudt å linke til den.
Da har du misforstått, dessverre.
Hvor vidt data er offentliggjort eller ikke har ingenting med opphavsrett å gjøre, så hvis du tror det er "lov" å laste ned kopibeskyttet innhold fordi TV2 viste filmen forrige søndag bør du nok studere lovverket litt nærmere.
Selve .torrent-filen inneholder ingen data som er beskyttet av lover og regler for opphavsrett, så det er ikke forbudt å linke til den.
Igjen. Inntil noe annet blir meddelt fra moderatorene, så er linking til torrents akseptert. Men ytterligere diskusjoner om lovlighet, software osv. kan taes på på Generelt om fotball og annet.
iL's guide til å laste ned .torrent filer for kanaris-dummies:
Q: Hvordan laster jeg ned torrent filer a??
A: Du klikker på linkene!
Q: Men da får jeg bare en liten .torrent fil på pc'n!
A: jaja, .torrent fila er bare en peker til der hvor fila egentlig ligger. Du trenger ett lite program eller litt større program eller ett stort program for å laste ned den egentlige fila. Hvilket program man bruker
er smak og behag, personlig bruker jeg det siste.
Q: Jeg klarer ikke å spille av fila!!
A: Ofte der den nedlastede fila pakket sammen, og da heter fila (eller filene) noe som slutter på .rar
(eller .zip feks). Dermed må du ha ett program som pakker opp fila.
Q: Jeg klarer fremdeles ikke å spille av fila!!
A: Først er du sikker på at du prøver å åpne riktig fil? Feks den .torrent fila eller .rar fila skal du ikke åpne.
Q: JAJAJJA jeg er sikker, hva pokker gjør jeg?
A: Mest sannsynlig er spillerene du bruker ikke bra nok. (jeg skal spare dere for den tekniske biten her) VideoLAN som er foreslått takler det meste.
Q: Nei selv i VIDEOSKITT funka det ikke.
A: Da er mest sannsynlig noe feil med fila, prøv å last ned på nytt, eller spør om andre har samme problem.
feks en PM til meg.
og jeg spør IGJEN: er det noen som har flere kamper som kan deles? jeg kan la filene stå til seeding, så dere nerder med ISDN linje slipper å sløse med smalbåndet deres :twisted:
! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
! ja for faen, fra dag 1 for faen !
Kommentar