RB: Alice fikk endelig RBK-billett

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Alice fikk endelig RBK-billett



    Alice fikk endelig RBK-billett

    Kampen om billettene til serieåpningen er i gang

    LILLESTRØM:
    Serieåpningen mot Rosenborg er en kamp Alice Eliassen fra Lillestrøm ikke vil gå glipp av. I går sikret hun seg billettene hun har jaktet på den siste måneden.

    FØRST UT: Alice Eliassen fra Lillestrøm (til venstre) var først ute da Hilde Krogstad hos Effect i Lillestrøm åpnet billettsalget til LSK-Rosenborg.

    FOTO: MORTEN SVESENGEN

    Av: Morten Svesengen
    – Kampene mot Rosenborg er spesielle. De har en egen nerve, og det er en kamp jeg må ha med meg. Det blir ikke det samme å se den på tv, og den siste tiden har jeg vært innom ofte og spurt etter billetter, sier Alice Eliassen.

    I går åpnet billettsalget, og Alice var endelig sikker på at hun får se serieåpningen fra tribunen.

    – Jeg er på Åråsen så ofte jeg kan, men fordi jeg reiser en del får jeg bare med meg åtte-ni kamper hver sesong. Derfor kjøper jeg enkeltbilletter istedenfor sesongkort. Dessuten tar jeg ofte med meg folk som er på besøk på kampene, sier Eliassen.

    Tror på LSK-gull
    Hun er opprinnelig fra Mo i Rana, men har bodd i Lillestrøm i over 20 år. Og LSK har alltid vært laget hennes.

    – Det var laget mitt allerede før jeg flyttet hit, og etterpå har det aldri vært tvil. Og jeg er en trofast supporter som heier på LSK uansett hvordan det går. Det er noe spesielt med LSK og spillerne her. De er en naturlig del av bybildet, og det gjør det litt ekstra stas, sier hun.

    Denne sesongen har hun også kjempetro på at laget vil prestere godt på banen.

    – Rösler ser ut til å ha fått sving på laget. Jeg så den siste kampen i Royal League på TV, og den var helt super, mener hun.

    – Tøft å starte med Rosenborg allerede i første kamp?

    – Det er helt topp det. Tror ikke de har en sjanse i år. Dette blir LSKs år. Jeg skulle gjerne sett kampen mot Djurgården til helga. Synd den går på lørdag, da skal jeg bort.

    – Nei, den går søndag!

    – Sier du det? Ja, da blir det kanskje kamp på meg likevel.

    – Litt lettere å få billett til den kampen?

    – Nei, tror du det? Folk er veldig sugne på kamp nå. Regner med stadion fylles opp da også jeg, sier hun.

    Uvanlig stor interesse
    Hilde Krogstad hos Effect i Lillestrøm synes det var bra at Alice fikk kjøpt sin RBK-billett.

    – Det var ikke mer enn rett og rimelig at hun var den første som fikk billett. Tror hun har vært innom fire-fem ganger og spurt etter billett uten at salget har vært i gang, sier Krogstad.

    Hun har merket en uvanlig stor pågang fra folk som vil ha billett til årets første seriekamp.

    – Du kan trygt si at vi aldri har opplevd en slik interesse før en seriestart. Tror mange er nysgjerrige på laget, sier Krogstad.

    Siden LSK i år hadde et lukket salg for dem med sesongkort og medlemmer av LSK og Kanari-Fansen, kom salget av enkeltbilletter litt senere i gang.

    – Det har vært litt usikkert når salget skulle starte, og vi har derfor ikke kunnet gi folk en dato. Men nå er slaget i gang, og da regner jeg med pågang de neste dagene.
Working...