VG: Koren nærmere spania

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    #41
    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Jeg har sett de siste kampene til fugla jeg, og synes synd på Koren der han sliter ute på kanten. Han blir altfor lite involvert i spillet, og har langtfra vært "outstanding" spør du meg.
    OK, da konkluderer jeg med at jeg ikke spør deg.

    Men, avslutningsvis jeg må si at jeg er overrasket over hvor god du tror Trond er, i tillegg er jeg full av beundring for din optimisme når gjelder å få Påsan skadefri.
    Trond mangler helt klart fysikken og kanskje litt tempo ettersom LSK trener vel mer enn noe annet tippeligalag.... Påsan tror jeg vi ikke får se før godt utpå sommeren eller tidlig høst.
    Pål Strand har til gode å prestere over tid på mange år nå. Enten har han vært skadet, eller har han vært ute av form. Tror ikke vi bør regne med at Påsan skal finne tilbake til formen han hadde i 2001(oj, det er jo 5! år siden).
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • bøllefrø
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2004
      • 462

      #42
      Det er et kjempetap hvis Koren forsvinner. Jeg trur egentlig vi skal lete godt for å finne en "ny Koren".

      Men kanskje det finnes en ung spiller der ute som vil komme til Norge for å ta steget ut i den store verden? Vi skal ikke si at det tok årevis å tilpasse Koren, for med en gang han fikk spille der han kan, så blomstret han. At han ikke slo til 1. året, handlet mer om stahet fra Erlandsen enn at han trengte tid. Koren var klar, han.

      Men jeg mener seriøst at vi bør ha mer enn 4. mill for han. Hvis ikke kan vi bare beholde han ut sesongen.

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #43
        Hva det koster å kjøpe en erstatter som kan gå rett inn å ta plassen til Koren er uvisst, men vi snakker sikkert mange millioner! Er det RævBK og pEnga som har agenter som jobber for å ødelegge for LSKs gullsjaner? Lett å bli paranoid i disse dager...
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • SuperErik
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 535

          #44
          [quote="Ola"]Hvem i Norge kan erstatte Koren, hvem er på et like høyt nivå??

          Ingen egentlig.
          Men en god offensiv midtbanespiller i TL er Simen Brenne fra FFK.
          Målfarlig itillegg.
          Raidet plankenissene for Brenne og Bertelsen hadde ikke vært så dumt,men de blir nok overpriset dessverre.
          - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

          <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #45
            Utrolig trist men om Koren vil dra er det ikke lett å stoppe han, og det har jo ligget i kortene en stund nå... )=

            Kommentar

            • Sem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2005
              • 1626

              #46
              Vi har en Khaled Mouelhi som vi ennå ikke har sett det beste av... Kanskje kan han erstatte Korén?

              Jeg synes det er synd at Robbie forsvinner altså, men det har vel ligget i kortene en stund...

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #47
                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Pål Strand har til gode å prestere over tid på mange år nå. Enten har han vært skadet, eller har han vært ute av form. Tror ikke vi bør regne med at Påsan skal finne tilbake til formen han hadde i 2001(oj, det er jo 5! år siden).
                Jeg frykter at du har rett. Synes Påsan har mistet en del av farten og rykket sitt. Pasningsfoten er fremdeles like god, men han er ikke like god til å komme seg forbi forsvarerne og til de gode innleggsposisjonene.

                Kanskje derfor Uwe omskolerer ham til back?
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Hvem i Norge kan erstatte Koren, hvem er på et like høyt nivå??

                  Christian Grindheim?
                  Tommy Svindal Larsen?
                  Martin Andresen?
                  Fredrik Strømstad?
                  Husk at både Grindheim og Strømstad ikke har kostet klubbene sine spesielt mye, dersom en tar hensyn til de prestasjonene de har levert. Det er nok desverre slik at vi fremdeles må være flinke til å finne de billige, unge, gode spillerne, fremfor å kjøpe de etablerte.

                  Selv om kjøpet av Occean har signalisert at vi antagligvis kan regne med en eller to store signinger i året.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #49
                    [quote="Rønnern"]
                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    Hvem i Norge kan erstatte Koren, hvem er på et like høyt nivå??

                    Christian Grindheim?
                    Tommy Svindal Larsen?
                    Martin Andresen?
                    Fredrik Strømstad?
                    Grinheim.... sier sitt
                    Svindal gammel - i tilegg def midtbane
                    Andresen - idiot og gammel
                    Strømstad - def midtbane.....

                    Jeg kan ikke for øyeblikket se noen som kan ta over der i gården. En kloning av Solbakken, Kristinsson og Koren hadde vært noe :wink:

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #50
                      Sålenge vi har han under kontrakt og dette bare er spekulasjoner...ikke mye å snakke om. Å selge sin kanskje beste spiller hvis vi har spilt oss til en sjanse på medaljer/gull, bør ikke være et tema. Ei heller å hindre Koren profftilværelse, dersom det rette tilbudet kommer, men da etter sesongen.

                      Vi får 4 mill for å unnvære Stoffe som er forsvarer i en 1/2 sesong og tid til å finne en erstatter. Rett før seriestart selger man bare ikke sin beste offensiv-spiller. Uaktuelt.

                      Nesten som å selge Tom Lund i sin tid, ville vi gjort det uten videre? Tror ikke det. Man transplanterer ikke bort hjertet på en person som er i live og i toppform og som snart skal oppnå og oppleve store ting.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Fjeller'n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 905

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        [Skal jeg synse litt, tror jeg Koren ikke er typen til å surve dersom han ikke får gå før kontrakten går ut. Han har flere ganger sagt til undertegnede hvor godt han trives i det gode miljøet i LSK og han virker for meg som en utrolig reflektert og sympatisk kar.
                        Hyggelig å se at du har beholdt troen på det beste i mennesket. Du glemmer dog å ta høyde for grådighetsgenet. Når noen vifter med millionene foran nesa på deg blir all fornuft lagt til side. Det er grunnen til at nordmenn stadig lar seg lure av Nigeria-svindlere og at søsken blir uvenner for resten av livet etter arveoppgjør. Synd, men sant.

                        Tror nok alle LSK-supporter kan begynne å innstille seg mentalt på at 2007-sesongen begynner uten hverken Andersson, Koren eller Mifsud.
                        Hvor mye penger vi blir sittende igjen med er vel det en eneste spennende.


                        Stian
                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                          Hyggelig å se at du har beholdt troen på det beste i mennesket. Du glemmer dog å ta høyde for grådighetsgenet.
                          Grådighetsgenet vil nok ikke behøve å slå til dersom sesongen blir slik vi kan håpe og tro. Da vil Koren vasse i tilbud etter sesongen og som Bosman-spiller kan han som oftest hente en fet sign-on til seg selv i stedet for at de pengene går til LSK.

                          Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                          Tror nok alle LSK-supporter kan begynne å innstille seg mentalt på at 2007-sesongen begynner uten hverken Andersson, Koren eller Mifsud.
                          Hvor mye penger vi blir sittende igjen med er vel det en eneste spennende.
                          Har langt på vei akseptert akkurat det, uten at det bekymrer meg veldig. Både Andersson og Koren har vært gode investeringer, det kan også Mifsud bli dersom han finner scoringsformen og bøtter inn med mål i år. Så får vi bare finne en ny Mifsud, en ny Andersson og ikke minst en ny Koren.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #53
                            Jeg sier ikke at det blir lett, men hvor mange i Kanari-Fansen hadde hørt om Koren før vi fikk vite om han når LSK hentet han på prøvespill? Det finnes spillere i andre land som ikke noen i Kanari-fansen kjenner til, som muligens LSK har følere ute på. Uwe og Fjørtoft har jo et nettverk uti Europa som gjør at de kanskje får tips om spillere vi ikke kjenner til.

                            Jeg bare sier at Koren var å finne gull, men det betyr ikke at det ikke kan finnes andre gullklumper der ute<3
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Bekkis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 441

                              #54
                              trur ikke koren blir solgt før året er omme... hvis lillestrøm vinner TL, og klarer å kvalle til CL, vil nok det være mere fristende for robbie enn spansk 1 divisjon...trur jeg...

                              når det gjelder erstatter for koren er jeg ikke i tvil... Khaled... han viste bedre tilvenningsevne enn koren på den første tia i klubben... kommer til å bli bra ha...

                              Har stor tro¨på at fjøra har en erstatter for anderson ganske snart...

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Bekkis

                                Har stor tro¨på at fjøra har en erstatter for anderson ganske snart...
                                Vi får håpe - det har vært stille en stund nå, men de har lært seg å være hemmelighetsfulle.. :roll:

                                Kommentar

                                • champone
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Nov 2004
                                  • 12

                                  #56
                                  Koren blir solgt til sommeren for 8 mil. Henning Hauger kommer til Fugla for 2,5 mil. hauger blir kåret til årets Fugl, og Fugla tar med "bøtta" hjem :lol: :lol:

                                  Slapp av folkens, Fjøra har "full" kontroll........

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #57
                                    Ja la oss alle håpe.... Er Hauger def eller offensiv midtbane?

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Jeg sier ikke at det blir lett, men hvor mange i Kanari-Fansen hadde hørt om Koren før vi fikk vite om han når LSK hentet han på prøvespill? Det finnes spillere i andre land som ikke noen i Kanari-fansen kjenner til, som muligens LSK har følere ute på.
                                      Selges Koren nå, vil vi ikke klare å skaffe en erstatter som kan gå rett inn på plassen hans og erstatte den! Det tok tid også for Koren å spille seg inn i laget (litt takket være Erlandsen). Jeg ble kjempeskuffet da Stoffe ble solgt og tenkte at dette kan definitivt gå utover våre prestasjoner etter ferien, i verste fall koste oss gullet. Tror neppe jeg er den eneste som mener akkurat det. Når det i tillegg er aktuelt å selge Koren da er det noen som har driti seg ut! Hvorfor ble det ikke forhandlet om nye kontrakter for disse ifjor, spesielt når man husker historien rundt Gylfi? :cry:
                                      Fader også! Blir bare så utrolig skuffet over styre og stell i klubben, hvis vi nok en gang skal selge de beste spillerne våre - for så å ende opp på en "hederlig" 3.-7.plass. Skal vi aldri få oppleve edlere medaljer igjen? Ungene mine har til gode å oppleve at LSK vinner noe som helst! (Vi har enda ikke vunnet RL). :evil:
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • MoBee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 958

                                        #59
                                        Spekulasjoner

                                        Tv2 tekstTV melder, under overskriften: mallorca-tull om Koren, at dette er et rykte som visstnok skal være basert på at mallorcaledelsen hadde et styremøte der det BLANDT ANNET ble godkjent et beløp på 4 mill, HVIS det var aktuelt å hente Koren... Lsk har aldri hørt noe som helst. Trodde det lå litt mer i dette etter å ha lest vg... Men det ser jo ufarlig ut enneå. De har nok ikke fulgt ham så veldig tett hvis 4 mill er det de får lov til å bruke, da hadde de skjønt at her må vi ut med penger.

                                        Så jeg våger meg forsiktig til å slappe av igjen....

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          #60
                                          De er tydeligvis ute etter spillere i norge ettersom de prøvde å hente Frode Johnsen i sommer..... De har kanskje en eller annen gjøk av en agent i skandinavia???

                                          Foreløpig tar jeg dette med stor ro...

                                          Kommentar

                                          Working...