VG: Koren nærmere spania

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #61
    Opprinnelig skrevet av Paddis
    De har kanskje en eller annen gjøk av en agent i skandinavia???
    De finnes det desverre mange av! :twisted:
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #62
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Hvorfor ble det ikke forhandlet om nye kontrakter for disse ifjor, spesielt når man husker historien rundt Gylfi? :cry:
      Gylfi Einarsson var mer eller mindre benkesliter i LSK i tre sesonger, før han nesten midtveis i sin siste sesong plutselig ble målfarlig og spilte hyfsad. Dersom noen på basis av de foregående sesongene hadde tilbudt ham en ny kontrakt, måtte det være fordi de så noe som _ingen_ andre så.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #63
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Hvorfor ble det ikke forhandlet om nye kontrakter for disse ifjor, spesielt når man husker historien rundt Gylfi? :cry:
        Gylfi Einarsson var mer eller mindre benkesliter i LSK i tre sesonger, før han nesten midtveis i sin siste sesong plutselig ble målfarlig og spilte hyfsad. Dersom noen på basis av de foregående sesongene hadde tilbudt ham en ny kontrakt, måtte det være fordi de så noe som _ingen_ andre så.
        Æææh! Holde deg til det du kan, Birken og sånn... :lol:

        Historien rundt Gylfi var at når det først var aktuelt for LSK å signere ny kontrakt, ville han ikke. Hadde de spurt et halvt år i forveien, hadde pipen fått en annen lyd.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #64
          Regel nummer 1 bør være:
          En spiller som har mindre enn 2 år igjen av kontrakt skal det reforhandles med - hvis ikke spilleren vurderes av trener til ikke å ha en fremtid i klubben.

          Så slipper mann Bosman-problematikken, og man kan la spillere gå på billigsalg eller "free transfer" hvis fremtiden skulle tilsi det.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #65
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Regel nummer 1 bør være:
            En spiller som har mindre enn 2 år igjen av kontrakt skal det reforhandles med - hvis ikke spilleren vurderes av trener til ikke å ha en fremtid i klubben.
            Kunne ikke vært mer enig.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #66
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Historien rundt Gylfi var at når det først var aktuelt for LSK å signere ny kontrakt, ville han ikke. Hadde de spurt et halvt år i forveien, hadde pipen fått en annen lyd.
              Ingen som er vel bevart ville vel brukt så mye som en krone på Gylfi, basert på hans prestasjoner, før han slo igjennom godt ute i mai i sin siste sesong. Da var det for sent, men ingen hadde vel trodd at han plutselig skulle bli en kongespiller for Fugla.

              Til og med alltid optimistiske og positive Rønnern så frem til den dagen Gylfi skulle spassere ut av portene på Åråsen og gjøre plass for en ny midtbanespiller i stallen.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Gjest

                #67
                Sikkert bare en VIF-kølle som har slengt ut falske nyheter til spansk media for å skape uro i klubben. Robert Koren greier å legge sammen 1 + 1, så han tar hjem RL og "the double" og signer en kongekontrakt med Barca etter sesongslutt. Han gidder jo ikke å reise til Spania for å rykke ned!

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

                  #68
                  Finner ikke noe på marca.es eller as.com. Ingenting på Mallorcas hjemmeside, og forum til fansen er umulig å oppdrive.

                  Kommentar

                  • Anders_Bakken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 542

                    #69
                    Å selge Koren for 4 mill er helt vannvidd......X med 3 eller 4 så bør vi KANSKJE vurdere det...håper inderlig Fjøra og co har vært ute med følere en stund slik at de eventuelt har en erstatter på plass hvis dette nå skulle skje!
                    Jeg krysser fingra og ber til høyere makter om at vi har Koren ut denna sesongen.....før oss til gull!!

                    Kommentar

                    • Fugla
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 1718

                      #70


                      Bare tull
                      Men Lillestrøm avviser at de har mottatt en henvendelse på sloveneren fra Mallorca.

                      - Dette er bare tull. Vi har overhodet ikke vært i kontakt med Mallorca, verken i dag eller tidligere, forteller LSKs daglige leder Frank Grønlund til TV 2 Nettavisen.

                      Heller ikke Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft har snakket med noen representanter fra den spanske klubben.

                      - Han har heller ikke hørt noe, sier Grønlund etter å ha konfrontert manageren med ryktene i den spanske avisen.

                      I tillegg til Mallorca skal Racing Santander, Osasuna og også til en viss grad Deportivo La Coruna være interessert i å få Koren i troppen, hevder Marca, ifølge NTB.

                      - Det er mulig at agenten hans jobber opp mot disse spanske avisene for å prøve å få solgt spilleren. Han har veldig tette bånd til Spania. Men vi ønsker å beholde Koren i Lillestrøm denne sesongen. Vi selger ham ikke før vi har en erstatter på plass, fastslår Grønlund.

                      - Kan diskutere salg
                      Han avviser imidlertid ikke at Lillestrøm kan komme til å diskutere et eventuelt Koren-salg om et konkret tilbud dukker opp.

                      - Kommer en klubb på banen med et konkret bud, så skal vi selvsagt diskutere det. Men det er et halvt år siden sist vi hørte noe om interesse fra Spania. Da ringte agenten hans oss og fortalte det var klubber interessert, men vi har ikke hørt noe siden, fastslår Grønlund.

                      Korens kontrakt med Lillestrøm går ut etter årets sesong
                      Homer Simpson.



                      www.ultrassarp.no

                      Kommentar

                      • Fugla
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 1718

                        #71
                        Tull sier RB også...
                        Homer Simpson.



                        www.ultrassarp.no

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #72
                          Faen jeg HATER sånne nyheter.

                          På chelsea forumet har vi ett eget forum som heter rykter, der blir slike nyheter plassert, inntil det blir funnet hold i dem.

                          Som regel blir slike overgangsnyheter aldrig flyttet da det er bare tull, og skremmer supporterene.

                          Noe for oss?
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • 10.09.50
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1410

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Faen jeg HATER sånne nyheter.

                            På chelsea forumet har vi ett eget forum som heter rykter, der blir slike nyheter plassert, inntil det blir funnet hold i dem.

                            Som regel blir slike overgangsnyheter aldrig flyttet da det er bare tull, og skremmer supporterene.
                            Chelsea-supportere som frykter at andre skal raide spillerne deres ved å tilby mer. Du verden. Det er vel nærmest definisjonen på paranoia.

                            Kommentar

                            • soont
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Feb 2004
                              • 97

                              #74
                              Man bør seff gjøre mye for å beholde Koren ut sesongen.
                              MEN hvor mye tror folk at man kan kreve for en spiller i Norsk Tippeliga som blir gratis om 8 måneder???Når seongen er over så vet vi at han forsvinner til utlandet uten at LSK får ett rødt øre.

                              La oss si at noen betaler 6 mill for å få koren nå,og fugla sier nei.
                              Ja da koster koren 7-8mill (inkl lønn osv) for å spille 1 sesong.
                              Nesten den samme summen som vi brukte for å få ocean i 5 år.

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Faen jeg HATER sånne nyheter.

                                På chelsea forumet har vi ett eget forum som heter rykter, der blir slike nyheter plassert, inntil det blir funnet hold i dem.

                                Som regel blir slike overgangsnyheter aldrig flyttet da det er bare tull, og skremmer supporterene.
                                Chelsea-supportere som frykter at andre skal raide spillerne deres ved å tilby mer. Du verden. Det er vel nærmest definisjonen på paranoia.
                                Du mistforstår totalt, men uansett hold chelsea snakk utenom KFL forumet. Hvis du vil diskutere det pm meg.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                  Regel nummer 1 bør være:
                                  En spiller som har mindre enn 2 år igjen av kontrakt skal det reforhandles med - hvis ikke spilleren vurderes av trener til ikke å ha en fremtid i klubben.
                                  Regel nr. 1 er god den, men jeg tror regel nr.0 bør prøves først:

                                  - Prøv heller å få til 5-årskontrakter enn disse håpløst korte 3-årskontraktene. La dette også være en viktig vurdering når det står mellom en eller flere spillere.

                                  Jeg tipper at det er enklere å få til femårskontrakter med en gang enn en forlengelse etter ett år i klubben, når spilleren har skjønt at han er for god for Eliteserien. Jeg tror også at agentene ikke vil motarbeide oss særlig i forsøket på å få til regel 0. I regel 1 så sloss vi også mot agentene som overtaler spillerne til å ikke forlenge.

                                  3-årskontrakt vs. 5-årskontrakt:
                                  =========================
                                  3-årskontrakt: Spilleren bruker ett år på å spille seg "varm".
                                  Ett år i storfom.
                                  Deretter er det bare spm. om når spilleren forlater oss
                                  og hvor lite vi får betalt.

                                  5-årskontrakt: Spilleren bruker ett år på å spille seg "varm".
                                  To år i storfom.
                                  Deretter er det et spm. om hvor mye vi får betalt,
                                  eller om spilleren skal storspille i ett år til før vi har
                                  Bosman-krisen.

                                  Vi har femårskontrakt med Occean og permanent flomlys på vei. Alt er ikke svart. At Koren skulle forlate oss etter i år har jeg trodd helt siden jeg så han på treningene for to år siden. Han er rett og slett for god for oss. Hvorfor i all verden kom han hit?
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7104

                                    #77
                                    At Koren går er bare et tidsspørsmål. Han er for god for Tippeligaen og nøkterne jeg ser at det er utopi å tro at LSK skal klare å beholde ham.

                                    MEN: Hvis noen spanske klubber nå faktisk ER ute etter'n og vil ha ham umiddelbart, bør klubben vurdere å si beint nei til alt under 10-12 millioner. Jeg vil ikke selge seriegullet, eller kampen om seriegullet og garantien for en morsom og opphypa sesong, to uker før seriestart.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • 10.09.50
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1410

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      MEN: Hvis noen spanske klubber nå faktisk ER ute etter'n og vil ha ham umiddelbart, bør klubben vurdere å si beint nei til alt under 10-12 millioner. Jeg vil ikke selge seriegullet, eller kampen om seriegullet og garantien for en morsom og opphypa sesong, to uker før seriestart.
                                      Jeg syns ikke han bør selges kloss opp i seriestart nær sagt for noen sum. Da frykter jeg at vi får 2002-greia opp ad dage. Da kokte det også i ukene før seriestart. Interessen var på topp og optimismen sto i taket etter 2001-sesongen, men så presterte vi å selge Den Store Spilleren bare fem dager før seriestart - og dagen etter at Dagbladet for første gang omtrent siden Tommy hadde utnevnt LSK til seriefavoritt. Da gikk lufta ut av ballongen. Jeg håper ikke vi får oppleve så jævla dårlig timing på en overgang igjen.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #79
                                        Vil mye heller ha Koren ut høsten en 4 mil i sommer!
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          #80
                                          Jeg og Grusom B diskuterte "verdien" av Koren ut i fra min personlige priskalkyle i stad.

                                          Anta at Koren kan være faktoren som skiller seriegull fra ikke seriegull, gruppespill i UEFA-cupen kontra ikke gruppespill i UEFA-cupen og potensiellt CL-kvallik.

                                          -Seriegull: ca. 15 millioner i 2006.
                                          -UEFA-cupens gruppespill: 10 millioner
                                          -CL-kvallik: 80 millioner
                                          -pluss faktorer som ekstra tilskuere og sponsorinntekter.

                                          Skal disse potensielle inntektene erstattes med 4 millioner?
                                          Nei lizm... lol azz
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...