Aftenposten: Trenerne må passe seg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Aftenposten: Trenerne må passe seg

    I en artikkel som av en eller annen grunn er illustrert med et bilde av Uwe Rösler skriver Aftenposten:

    Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


    TRONDHEIM: Denne sesongen vil dommerne slå hardt ned på høylydte og negativt gestikulerende trenere som provoserer på sidelinjen. Det kommer frem av de nye instruksene til toppdommerne.

    Av Per-Christian Johansen, 22.03.2006 kl. 13:24

    LSK-trener Uwe Rösler må oppføre seg på sidelinjen i år. (Foto: Digitalsport)

    - I det tekniske området foran benkene får trenerne lov til å gi instrukser til eget lag og ha en fornuftig dialog med fjerdedommeren. Men fremviser de ufin oppførsel, enten mot dommerne, motstandere eller publikum, vil det bli reagert, sier dommersjef Rune Pedersen i Norges Fotballforbund.

    Sendt på tribunen
    - Trenerne risikerer å bli sendt på tribunen underveis i kampene, og pådra seg bøter i ettertid. Senest i forrige uke ble Lillestrøm-trener Uwe Rössler beordret vekk fra benken etter provoserende opptreden overfor motstandernes supportere i Royal League-semifinalen.

    - Det blir langt strengere på dette området i år. Dommerne vil ikke tillate usportsligheter fra trenerne, legger Pedersen til.

    Trenerne er informert om de nye instruksene, og kommende helg samles toppdommerne for å gjennomgå de nye retningslinjene skikkelig.

    - Dommerne skal likevel være åpne for en god og positiv dialog med dommerne. Og det skal ikke være noe problem om trenerne oppsøker dem for en diskusjon i garderboen etter kampslutt, sier dommersjefen.

    Nytt utvalg
    Ute på banen vil dommerne fortsette å ha strengt fokus på holdning i trøya, aktiv armbruk og overivrige taklinger.

    Nytt av året er det også at et disiplinærutvalg skal fastsette strafferammen av alle utvisninger eller bortvisninger av trenere innen to dager etter at kampen er spilt.

    Dette gjelder utvisninger som kan gi tre kampers karantene eller mindre.
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #2
    nå får snart trenerne ikke lov til å vise engasjement....
    Forstår at trenerne ikke skal banne høylytt eller juble mot trener benken til motstanderne - men følser og engasjement SKAL vi ha på en fotball bane! Stå på Uwe

    Kommentar

    • Lars_K!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 271

      #3
      Etter dette frykter jeg for at uwe blir den første til å teste ut dette disiplinærutvalget..

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

        #4
        jeg gir opp de norske dommerene ass, hva er det som er så galt med å vise litt følelser på benken??!!

        Jeg er ekstremt glad for at Uwe er så engasjert som han er, og da lsk gikk opp til 3-1 i mot djurgården blei han utvist. so what?
        det er slik han er, at man skal tro at han skal forandre personligheten sin pga de nye "reglene" som dommerene har satt er bare tull.

        Og da Tom Nordlie ga fingeren til Henning Berg da start utlignet mot lyn var bare et tegn på lettelse fordi lyn spilte såppas feigt som de gjorde.

        Det skal være litt show.

        Kommentar

        • Rubinho
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2005
          • 1501

          #5
          Jeg er ekstremt glad for at Uwe er så engasjert som han er, og da lsk gikk opp til 3-1 i mot djurgården blei han utvist. so what?

          Blir han på tribunen i søndagens kamp? :roll: [/quote]

          Kommentar

          • e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

            #6
            kanskje han kommer en tur bort på kanarifeltet?
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

            Kommentar

            • Gale Isbre
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 1164

              #7
              Bare en vill idé...hva om dommerne etter hvert fokuserte litt på egen dømming?

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #8
                Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                Bare en vill idé...hva om dommerne etter hvert fokuserte litt på egen dømming?
                Utenkelig. Kanskje i Italia. Ikke i Norge.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

                  #9
                  Mer fra Aftenposten:
                  Opprinnelig skrevet av Aftenposten Morgen 23.03.2006
                  I år kan veien til en skammekrok på tribunen bli langt kortere for hissige, utagerende norske topptrenere enn den har vært tidligere. I tillegg skal de TV-«overvåkes».
                  (...)
                  - Dette er helt greit, for jeg har ingenting å frykte. Forrige gang jeg ble utvist var i 2000. Det er vel andre som har blitt utvist etter det, faktisk bare for noen dager siden, sier Start-trener Tom Nordlie i retning LSK-kollega Uwe Rösler.
                  (...)
                  TV 2s storsatsing på norsk eliteseriefotball vil gi trenerne enda større utfordringer enn før. Kanalen vil trolig ha ett kamera rettet mot hver trener i samtlige av de 26 serierundene.
                  - Det kan gi mye god TV-underholdning, og det kan være en hilsen til Tom Nordlie, ler sportssjef Bjørn Taalesen.

                  Kommentar

                  Working...