RB: Mobbes for måltørke (Riise)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    RB: Mobbes for måltørke (Riise)



    Mobbes for måltørke

    Storebror John Arne ringte Bjørn Helge etter ny kanon

    ÅRÅSEN:
    Bjørn Helge Riise har ennå ikke scoret mål for LSK. Det får han stadig høre fra lagkamerater, trener Uwe Rösler og, ikke minst, storebror John Arne.

    TETT KONTAKT: Bjørn Helge (til venstre) og storebror John Arne Riise følger godt med på hverandres karrierer. John Arne erter stadig LSK-broren fordi han ikke scorer like mye.BEGGE FOTO: SCANPIX

    NY KANON: John Arne Riise banker inn flotte mål for Liverpool – senest i kvartfinalen i FA-cupen tirsdag.
    Av: Morten Svesengen
    Senest tirsdag kveld etter John Arnes kanon for Liverpool mot Birmingham i FA-cupen ringte han til Bjørn Helge.

    – Da han ringte sa han bare "sånn skal det gjøres, Bjørn Helge ". Jeg begynner å bli ganske vant til denne mobbingen. Det er liten tvil om at det hadde smakt med et mål snart. Jeg har jo virket helt vaksinert mot scoringer siden jeg kom hit, sier Bjørn Helge.

    Skal trene skudd
    Det hjelper ham ikke at storebroren stadig vekk scorer lekre mål for Liverpool.

    – Det kommer stadig noen meldinger fra de andre gutta. Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg sliter slik med å score. Vi får si at jeg skal starte når serien kommer i gang, sier han.

    22-åringen har gjort en del mål i karrieren, og han har også kommet ofte i scoringsposisjon som LSK-spiller. Men ballen har foreløpig ikke gått inn.

    – Jeg har et bra skudd, men må stille inn siktet litt bedre. Ofte stresser jeg for mye når jeg får skuddsjanser, mener han.

    Fram mot seriestart skal han terpe på skudd.

    – Når vi kommer til Marbella skal jeg stå igjen hver dag etter trening og skyte. Den siste tiden har det vært for kaldt til at jeg har kunnet gjøre det her. Jeg må være forsiktig så jeg ikke pådrar meg en ny lungebetennelse, sier kantspilleren.

    Måtte stå i mål
    Med litt skuddtrening kan kanskje også LSK-supporterne få sjansen til å glede seg over et skudd à la Riise. De to brødrene har vært mange timer sammen på treningsfeltet.

    – Problemet var at jeg ble passert i mål slik at han kunne få skyte, sier Bjørn Helge med et smil om munnen.

    Alle treningstimene med den tre år eldre broren har uansett vært nyttige.

    – Det var viktig å ha en storebror å se opp til. Han dro til Monaco da han var 17 og jeg 14, og det inspirerte meg ytterligere. Når jeg så hvor bra han hadde det som fotballproff, var det litt lettere å reise hjem og trene litt ekstra, husker han.

    Snart håper han å møte John Arne på banen. De vil naturlig nok havne i en duell siden de spiller på hver sin kant.

    – Det hadde vært utrolig gøy. Foruten noen kamper i hagen, har vi ikke møtt hverandre på mange år. Da var han mye bedre enn meg fordi han var eldre. Nå kunne jeg tenkt meg å drible ham, sier Bjørn Helge.

    På helgebesøk
    De to brødrene har ofte kontakt selv om de spiller i hvert sitt land.

    – Vi snakker ofte sammen, og vi besøker hverandre så ofte vi kan. I februar var jeg over hos ham i Liverpool. Forrige helg besøkte han meg her, sier Riise, som har bosatt seg i Enebakk med familien.

    De neste ukene blir det trolig mest telefonkontakt mellom brødrene fra Ålesund. LSK er inne i en hektisk periode foran seriestarten og har viktige kamper i Royal League.

    – Ser veldig fram til å komme i gang med serien nå. Hele laget er i form, og dersom vi unngår mange skader tror jeg det kan bli en veldig bra sesong, sier han.

    Og han gleder seg nok allerede til å ringe John Arne og fortelle om sitt første mål i LSK-trøya.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!
  • Mr.Lee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 736

    #2


    - Vel John Arne, Bjørn Helge trenger ikke SMS for å få seg dame heller :lol:

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
      http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/23/461579.html

      - Vel John Arne, Bjørn Helge trenger ikke SMS for å få seg dame heller :lol:
      jeg har hørt akkurat det motsatte, var jo en MMS sak i media for en uke sia eller no hehe
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #4
        Det er langt fram for Bjørn Helge til å ta klubbrekorden "flest kamper av de som ALDRI har scoret".

        Indy har rekorden med 58 kamper, og Kasey er rett bak med 56.


        Ellers blir det spennende å se om Occean klarer å komme inn på en legendarisk liste over debutmålscorere (i Eliteserien) som inneholder eksklusive spillere som Sveinung, Birkeland og Hobøl.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

          #5
          dette er en av riise's store svakheter, avslutningsegenskaper forran mål.
          men han jobber med saken og satser på at uwe og de andre spissene skal vise han hvordan det skal gjøres

          Kommentar

          • Woia
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Sep 2005
            • 108

            #6
            er ikke så rart i at han ikke scorer mål når han ikke klarer å skyte?
            slap that ho like a domino

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6079

              #7
              Har ikke riise skårt en god del for u21? mener å huske at han putta i omtrent alle u21 kampene etter at han hadde signert for oss, mens vi venta på debutten hans.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6079

                #8
                Undersøkte litt. Riise putta 4 mål på 9 kamper for u21 i 2005.

                putta mot italia, sverige, moldova og hviterussland.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Undersøkte litt. Riise putta 4 mål på 9 kamper for u21 i 2005.

                  putta mot italia, sverige, moldova og hviterussland.

                  http://www.fotball.no/histstat.asp?W...&SeasonId=2005
                  Totalt har han fem mål på 16 kamper. Han scora også mot Spania i 2004.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6079

                    #10
                    joa, men 2004 er lenge siden og 4 på 9 er mer imponerende . Til sammenligning putta myklebust 2 på 11 kamper i fjor. 2 på 13 totalt.

                    Trodde egentlig vi fikk en måltyv når vi henta riise.

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Undersøkte litt. Riise putta 4 mål på 9 kamper for u21 i 2005.

                      putta mot italia, sverige, moldova og hviterussland.

                      http://www.fotball.no/histstat.asp?W...&SeasonId=2005
                      Totalt har han fem mål på 16 kamper. Han scora også mot Spania i 2004.
                      Det vil da si at han ikke har en historie som en notorisk målscorer, så da er spørsmålet : Hva kan vi forvente av han denne sesongen?

                      Petter

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av petter
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Undersøkte litt. Riise putta 4 mål på 9 kamper for u21 i 2005.

                        putta mot italia, sverige, moldova og hviterussland.

                        http://www.fotball.no/histstat.asp?W...&SeasonId=2005
                        Totalt har han fem mål på 16 kamper. Han scora også mot Spania i 2004.
                        Det vil da si at han ikke har en historie som en notorisk målscorer, så da er spørsmålet : Hva kan vi forvente av han denne sesongen?

                        Petter
                        Jeg synes et mål i hver tredje kamp er godt nok for en midtbanespiller. Greier han det i LSK denne sesongen, skal jeg ikke klage.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6079

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av petter
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Undersøkte litt. Riise putta 4 mål på 9 kamper for u21 i 2005.

                          putta mot italia, sverige, moldova og hviterussland.

                          http://www.fotball.no/histstat.asp?W...&SeasonId=2005
                          Totalt har han fem mål på 16 kamper. Han scora også mot Spania i 2004.
                          Det vil da si at han ikke har en historie som en notorisk målscorer, så da er spørsmålet : Hva kan vi forvente av han denne sesongen?

                          Petter
                          Synes vi først og fremst skal se på det han gjorde i fjor og ikke det han gjorde i 2004, ettersom han er en ung spiller som har utviklet seg. At han scorer i nesten halvparten av kampene som ving er sterkt. Tror i tillegg (har ingen statistikk på det) at han er den u21 spilleren som putta flest i 2005. Så å si at denne statistikken viser at han ikke er noen målscorer blir litt feil vel?

                          Tror vi får en del mål fra han så fort han får hull på byllen. Samme tror jeg om haddad og kan vel si det samme om myklebust kanskje.

                          Kommentar

                          Working...