Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Kåring: Beste og verste spiller gjennom tidene i LSK
Bli med og kår den beste og verste spilleren gjennom tidene i klubben din!
Skriv dine forslag og begrunn hvorfor. På grunnlag av innsendte forslag, vil vi kåre beste og verste spiller.
Re: Kåring: Beste og verste spiller gjennom tidene i Lsk
Opprinnelig skrevet av hoyt
Bli med og kår den beste og verste spilleren gjennom tidene i klubben din!
Da jeg var i Forsvaret bodde jeg på rom ved siden av seks trøndere. Tre var fra Sør-trøndelag og tre fra Nord-Trøndelag, og de diskuterte kontinuerlig i ni måneder kæm som va ækt trønder og kæm som va ressærvetrønder. Det var til å bli gal av. Men selv etter ni måneder fant jeg den diskusjonen mer interessant enn den stadig tilbakevendende diskusjonen om hvem som er Norges beste fotballspiller gjennom tidene. Enn mindre interessant er det å diskutere hvem som er Sportsklubbens beste. Dere må gjerne begynne, men uansett hvem dere kommer opp med som alternativ, vil det bli som å sammenligne Elvis med Rune Rudberg.
Etter at Lars Bohinen stakk innom lider dessverre diskusjonen om den mest usympatiske samme skjebne. Den dårligste, derimot, dét er en interessant diskusjon. Jeg tror jeg vil gå for Rolf Nordberg.
Nå har ikke jeg sett verken Tom Lund eller så mange andre legender på Åråsen. Jeg begynte å sette mine ben på Åråsen i midten av 90-årene. Så for min del synes jeg Runar Kristinsson er den desiderst beste, med Ståle Solbakken som en god nr 2. Den dårligste må være Bjarne Sognæs.
Tom Lund spilte før jeg satt min fot på Åråsen første gang, så han holder jeg utenfor her.
Min kåring blir da som følger:
Beste: Ståle Solbakken. Sjef på banen. Stor arbeidskapasitet. God i
lufta. Sterk teknisk, gode pasninger og suverent overblikk.
Giftig foran mål. Komplett, enkelt og greit.
Dårligste: Jørn Heggestad imponerte aldri meg...(bortsett fra et fantastisk
skudd i krysset i en b-kamp på Åråsen)
Beste er selvfølgelig ingen vits i å diskutere! Samme om du er født så seint som i 1999, er du fugla fan MÅ du forgude Tom Lund ,så det så.
På dårligste er det endel alternativer: Gretar Hjartarsson, Belsvik, Tore Hom, Fjørtoft (da han gjorde comeback), Orjinta innfidde vel heller ikke helt...
Solbakken, Heidur og Kristinsson står alle veldig sterkt.
Det dårligste som har festet seg til mitt minne må være Sveinung Fjellstad. 193 høy og redd for ballen. Makan til håpløs fyr. Eneste bra var de to han putta hjemme mot enga i 2000.
Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!
Det dårligste som har festet seg til mitt minne må være Sveinung Fjellstad. 193 høy og redd for ballen. Makan til håpløs fyr. Eneste bra var de to han putta hjemme mot enga i 2000.
Det verste av alt var jo timingen i duellene. Til tider kunne man nesten se ham ta sats på motsatt 16 i det baron slo ballen opp.
Jeg tilhører heller ikke dem som kan huske å ha sett Tom Lund i aksjon. Siden jeg begynte å gå fast på Åråsen rundt 1991 er det nok én spiller jeg vil trekke fram, nemlig Dennis Schiller. Om han er den beste spilleren rent fotballfaglig sett; tvilsomt, men totalpakka Schiller var fantastisk. Han herjet på høyrekanten år etter år.
Ellers er nok 2001-utgaven av Clayton Zane den beste spilleren. Helt rå var han i lange perioder det året. Husker han kom innpå i et par kamper og spilte på et annet nivå enn de andre på banen.
Den dårligste? Den er verre. De fleste som fortjener en slik utmerkelse har jeg nok delvis fortrengt. Men hva med Rasimus eller Kirov. De fikk vel korte opphold begge to, og ble langt mer kjent for fyllekjøring enn gode fotballegenskaper. Ellers fortjente vel Anders "Anne" Jakobsen mye av den drittkastinga han måtte ta imot. I hvert fall sett sånn i ettertid siden han er Klansmann etc. Husker at han gikk ut i RB og sa han var lei negative reaksjoner fra Åråsen-publikummet (mens han var LSK-spiller, altså). Han oppfordret LSK-supporterne til å rose spillerene mer. I neste kamp husker jeg at Anders fikk en helt enkel pasning fra en medspiller, som han spilte lett videre. Da roper en kar fra tribunen "Bra, Anders!!!". Og sånn fortsatte det vel resten av den kampen... legendariske øyeblikk!
Av dårligste: Gard Kristiansen, Petter Belsvik, Gjellestad, Tom Kristoffersen, Arild Sundgot og Tore Kallestad.
Når den mestscorende gjennom tidene er "nominert" til tidenes dårligste, så må vi VIRKELIG ha hatt noen klassespillere.
Det er tragisk at man ikke har større ressurser til psykisk helsevern i dette landet :wink:
OKI, da unngår vi at denne tråden blir nok en diskusjon om Sundgot. La LSK-supp. ha sine meninger og gi beng i om de kvalifiserer til et opphold på Ahus sitt tilbud på Åråsen :wink:
Kommentar