Kåring: Beste og verste spiller gjennom tidene i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperErik
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 535

    #41
    Beste: Runar Kristinsson

    Verste: Kunne nevnt mange her,men Tore Holm var ikke akkurat guds gave til fotballen.

    Rune Wiken og Håvard Ottesen var jo regnet som 2 supertalenter som vi lånte inn. Håvard Ottesen skulle jo raide høyrekanten våres (i Stian Berget sitt fravær),men han skremte ikke engang kråkene på treningsfeltet. Makan til ubrukelig spiller.

    Så min stemme går til Håvard Ottesen,gutten som x-antall klubber siklet etter på den tiden.Men etter oppholdet i LSK,så ble han også fort glemt.
    - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

    <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

    Kommentar

    • Bondern
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2004
      • 150

      #42
      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
      Nevnes bør og Henning Berg, eneste LSK-spiller som har vunnet CL, så langt i alle fall :-) Selv om han har tilbragt lang tid i andre klubber og befinner seg i en blindgate i det store Lyn-mørket nå sammen med Bjar, så var han en god spiller på backen.
      Bortsett fra at Ronny Johnsen spilte den samme CL-finalen....
      My cat's breath smells like catfood.
      -R.Wiggum

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        #43
        Opprinnelig skrevet av Bondern
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Nevnes bør og Henning Berg, eneste LSK-spiller som har vunnet CL, så langt i alle fall :-) Selv om han har tilbragt lang tid i andre klubber og befinner seg i en blindgate i det store Lyn-mørket nå sammen med Bjar, så var han en god spiller på backen.
        Bortsett fra at Ronny Johnsen spilte den samme CL-finalen....
        Det var Ronny Johnsen som spilte den CL-finalen. Henning Berg gjorde det ikke. Han ble sikkert mester, men spilte ikke finalen. Skal man først ta senere meritter med i betraktning i denne diskusjonen - hvilket jeg syns er noe forbanna vrøvl, men som man opplagt må for at Henning Berg skal være interessant - er jeg enig i at Ronny Johnsen må med også. Dessuten var Ronny Johnsen lenger i Lillestrøm.

        Og når jeg først kverulerer, tar jeg gjerne også med at Henning Berg ikke spilte på backen. Det var noe han begynte med i Blackburn.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #44
          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          Og når jeg først kverulerer, tar jeg gjerne også med at Henning Berg ikke spilte på backen. Det var noe han begynte med i Blackburn.
          Han spilte vel høyreback i cupfinalen?
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #45
            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
            Opprinnelig skrevet av Bondern
            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Nevnes bør og Henning Berg, eneste LSK-spiller som har vunnet CL, så langt i alle fall :-) Selv om han har tilbragt lang tid i andre klubber og befinner seg i en blindgate i det store Lyn-mørket nå sammen med Bjar, så var han en god spiller på backen.
            Bortsett fra at Ronny Johnsen spilte den samme CL-finalen....
            Det var Ronny Johnsen som spilte den CL-finalen. Henning Berg gjorde det ikke. Han ble sikkert mester, men spilte ikke finalen. Skal man først ta senere meritter med i betraktning i denne diskusjonen - hvilket jeg syns er noe forbanna vrøvl, men som man opplagt må for at Henning Berg skal være interessant - er jeg enig i at Ronny Johnsen må med også. Dessuten var Ronny Johnsen lenger i Lillestrøm.

            Og når jeg først kverulerer, tar jeg gjerne også med at Henning Berg ikke spilte på backen. Det var noe han begynte med i Blackburn.
            Ai ai ai. Her var det mye kverulering ja. "På back" mener jeg i forsvar. At jeg glemte lynraske Ronny, er selvfølgelig utilgivelig.

            Begge var med å vinne CL slik jeg ser det, så lenge de var delaktige i kamper også frem til finalen

            Neste nordmann som ligger an til en CL triumf er vel John Carew, en spiller som BURDE ha vært innom LSK i og med at han kom fra Lørenskog. For et usselt klubbvalg han gjorde i Norge, Plata IK. Det stinker
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              #46
              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Neste nordmann som ligger an til en CL triumf er vel John Carew, en spiller som BURDE ha vært innom LSK i og med at han kom fra Lørenskog. For et usselt klubbvalg han gjorde i Norge, Plata IK. Det stinker
              John Carew er et svin!
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #47
                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Av dårligste: Gard Kristiansen, Petter Belsvik, Gjellestad, Tom Kristoffersen, Arild Sundgot og Tore Kallestad.
                Hvordan kan du kalle deg Fugla-supporter når du mener Sundgot er blandt klubbens dårligste???

                Er dette nivået på fotballforståelsen blandt fansen blir jeg skremt...

                Rettelse: Leste ikke siste kommentar fra LSK-supp.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                  He he det om Sundgot var bare kødd da.

                  Ville bare se reaksjonen fra Sundgot-fanatikerne, som ikke uteble.

                  Skal forresten ikke se bort i fra at det faktisk ER noen av Åråsen-publikummet som ville plasert klubbens toppscorer blandt de dårligste.
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                    Av dårligste: Gard Kristiansen, Petter Belsvik, Gjellestad, Tom Kristoffersen, Arild Sundgot og Tore Kallestad.
                    Du har allerede kommentert Arild Sundgot.

                    .. men mener du virkelig at Gard Kristiansen var en av LSKs dårligste spillere gjennom tidene?

                    -okb!
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2932

                      #50
                      dumt sted å plassere detta spørsmålet men hvem var det som kom inn og fikk rødt kort i løpet av noen minutter en gang? ung spiller
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av bjarmann
                        dumt sted å plassere detta spørsmålet men hvem var det som kom inn og fikk rødt kort i løpet av noen minutter en gang? ung spiller
                        Husker situasjonen, men ikke navnet. Det var på slutten av en E-cupkamp.
                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • Gyras
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2003
                          • 62

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                          dumt sted å plassere detta spørsmålet men hvem var det som kom inn og fikk rødt kort i løpet av noen minutter en gang? ung spiller
                          Det var Anders Eriksen. Det var vel forøvrig hans eneste obligatoriske kamp for LSK også om jeg ikke husker helt feil.

                          Kommentar

                          • blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Gyras
                            Opprinnelig skrevet av bjarmann
                            dumt sted å plassere detta spørsmålet men hvem var det som kom inn og fikk rødt kort i løpet av noen minutter en gang? ung spiller
                            Det var Anders Eriksen. Det var vel forøvrig hans eneste obligatoriske kamp for LSK også om jeg ikke husker helt feil.
                            Stemmer! Han ble ikke tatt i nåde av Arne etter den episoden!
                            Fugla 4 Life!

                            Kommentar

                            • Gyras
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2003
                              • 62

                              #54
                              En av de aller beste etter min mening var Ståle Solbakken, men Tom Lund er fortsatt den ubestridte kongen.

                              En god kandidat til værste er Christer Mathiasson? Vet ikke om jeg klarte å skrive navnet hans riktig engang så fyren har gjort litt av et inntrykk.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7090

                                #55
                                Den beste, i følge gamlegutta:
                                Tom Lund. End of discussion.

                                De beste JEG har sett:
                                Robert Koren. Den beste. Eneste er at han kan gli inn og ut av kamper noen ganger. Ellers forguder jeg fyren. Og kan fortsatt bli enda bedre!
                                Ståle Solbakken. Kommentar overflødig. Stor mann.
                                Tom Sundby. Forut for sin tid som midtbaneelegant. Klassisk nummer 10.
                                Runar Kristinsson. Treigere enn Ståle, men med gullpasningsfot.
                                Mamadou Diallo. Kanskje den mest effektive spissen vi har hatt noen sinne, hvis man måler kaloriforbruk opp mot scoringer.
                                Joar Vaadal. Kanskje litt kontroversielt valg, men. Stor i lufta, og enormt sterk. Klassisk tankspiss i beste LSK-tradisjon. Herlig bart og perm, nesten litt Graeme Souness over'n. Kulthelt.
                                Claus Reitmaier. En av de helt store keeperstørrelsene i LSKs historie.

                                Verste:
                                Jeg sier bare Stig Arne Gjellestad. Tidenes dårligste LSK-spiller. Her tillater jeg ingen diskusjon!

                                OK, litt diskusjon:
                                Pasi Rasimus. Grusomt.
                                Svein Ystenes. Fantastisk spenst. SIDELENGS. Hoppet to meter rett ut i lufta for å redde markkrypere. Herre min hatt for en keeper.
                                Ivailo Kirov. Tidenes flopp? Alle disse tre var fra den "klassiske" 1990-årgangen. For en gjeng.
                                Vidar Davidsen. Møkkamann.
                                Mattigoal. Var det en halvtime han spilte for oss før han ble utvist og sendt hjem igjen?
                                Tore Kallstad. Jesus for en fyr. Kjøp aldri en strømling må være budskapet.
                                Stein Amundsen. Snublefot. Manglet balansenerve, men sikkert en fin fyr for det.

                                Men Gjellestad vinner prisen hos meg hver gang. Tidenes verste!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av okb
                                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                  Av dårligste: Gard Kristiansen, Petter Belsvik, Gjellestad, Tom Kristoffersen, Arild Sundgot og Tore Kallestad.
                                  Du har allerede kommentert Arild Sundgot.

                                  .. men mener du virkelig at Gard Kristiansen var en av LSKs dårligste spillere gjennom tidene?

                                  -okb!
                                  Ja, Gard Kristiansen var en spiller som spilte relativt fast på laget men aldri holdt høyere enn middels 1.divisjonsstandard. Spillere på hans nivå håper jeg aldri jeg får se i startoppstillingen igjen.

                                  Vi har selvfølgelig hatt langt dårligere spillere enn Gard Kristiansen i stallen, men blandt spillere som fikk mye spilletid er han blant de dårligste.
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • Sem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2005
                                    • 1626

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                    Opprinnelig skrevet av okb
                                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                    Av dårligste: Gard Kristiansen, Petter Belsvik, Gjellestad, Tom Kristoffersen, Arild Sundgot og Tore Kallestad.
                                    Du har allerede kommentert Arild Sundgot.

                                    .. men mener du virkelig at Gard Kristiansen var en av LSKs dårligste spillere gjennom tidene?

                                    -okb!
                                    Ja, Gard Kristiansen var en spiller som spilte relativt fast på laget men aldri holdt høyere enn middels 1.divisjonsstandard. Spillere på hans nivå håper jeg aldri jeg får se i startoppstillingen igjen.

                                    Vi har selvfølgelig hatt langt dårligere spillere enn Gard Kristiansen i stallen, men blandt spillere som fikk mye spilletid er han blant de dårligste.
                                    Synes han var ålreit i sølvsesongen, jeg...

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Ivailo Kirov. Tidenes flopp? Alle disse tre var fra den "klassiske" 1990-årgangen. For en gjeng.
                                      Kirov var ikke den verste spilleren på banen inntil han fyllekjørte. Flopp på grunn av utenomsportslige hendelser, men ikke nødvendigvis på banen.

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Mattigoal. Var det en halvtime han spilte for oss før han ble utvist og sendt hjem igjen?
                                      Mattigoal ble betegnet som livsfarlig innenfor boksen før han kom til LSK. Med en god debut mot Bryne hvor blant annet han hadde en suser i tverrliggeren. Fikk ytterligere tre kamper fra start, samt tre som innbytter for Sveinung....

                                      Tenker ennå tilbake på spissparet vi startet med i 2001. Sveinung og Mattigoal. Og så endte det hele med sølv og masse jubel
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #59
                                        Vi skal vel heller ikke glemme Rune Gulbrandsen som kom fra Stovnerkameratene.... Noen som husker spissen som banket inn 40 mål i 3 div og senere forsvant til Ullern den tid i 1 divisjon.

                                        Kommentar

                                        • Jan Banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 809

                                          #60
                                          En god flopp i forhold til kostnader og hvem han skulle erstatte (Schiller var "for gammel", men selv om min kandidat var ett år eldre ble han hentet inn): Ole Einar Martinsen.
                                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                          Stuart Baxter har forstått det.

                                          Kommentar

                                          Working...