Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Rösler spår møkkafotball
Lillestrøm-trener Uwe Rösler garanterer bare én ting før søndagens Royal League-semifinale: Det blir ikke pent.
Av Anders Skjerdingstad
LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Lillestrøm har gjennomført en nærmest prikkfri treningskampvinter og periodevis imponert stort spillemessig. Derfor er de også i semifinalen i den nordiske klubbturneringen Royal League.
Uwe Rösler ber imidlertid publikum skru ned forventningene til søndagens returkamp på Åråsen, der Lillestrøm skal forsvare 3-1 ledelsen fra bortekampen mot svenske Djurgården.
- Én ting kan jeg si: Det blir ikke pent, fastslår Lillestrøm-treneren.
To dager før kampen tyder alt på at Åråsen blir klar. Men matta innbyr ikke akkurat til hurtig spill langs bakken.
Lange baller
Lørdag tester Lillestrøm-spillerne underlaget for første gang i 2006.
- Det blir spennende å se nøyaktig hvilken forfatning banen er i. Men jeg er uansett sikker på at dette blir en kamp med mange lange baller og mye fysisk spill, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.
Derfor tør han heller ikke å forskuttere finaleplassen i Royal League, selv om Lillestrøm har en komfortabel ledelse fra bortekampen.
- Alt kan skje i fotball, og spesielt på et slikt underlag. Tilfeldigheter kan spille en stor rolle. Vi må spille godt for å komme til finalen – og på en annen måte enn vi har gjort tidligere i vinter, forklarer Uwe Rösler.
Kippe spiller ikke
Til semifinalen mønstrer han et tilnærmet skadefritt mannskap. Frode Kippe spiller imidlertid ikke.
- Frode er ikke hundre prosent. Han er maksimalt på benken, konstaterer Rösler.
Stopperkjempen har vært ute av spill en måneds tid, men har trent sammen med resten av laget denne uka.
- Jeg er mye bedre. Men fortsatt mangler jeg ti prosent, og derfor tar jeg ingen sjanser, sier Frode Kippe til TV 2 Nettavisen etter fredagens treningsøkt.
Finale i København
Gjør Lillestrøm jobben søndag, venter Ståle Solbakkens København i finalen torsdag 6. april. Da de to lagene møttes i gruppespillet, endte begge kampene med uavgjort.
- Gruppekampene viste at vi er jevngode med København. Det kan bli en spennende finale, medgir Lillestrøms assistenttrener Gunnar Halle, som ikke har noen problemer med å akseptere at København får hjemmebane.
- Det har vel noe å gjøre med at baneforholdene på denne tiden av året er litt bedre i København enn i Norge, poengterer han.
Det kan bli en spennende finale, medgir Lillestrøms assistenttrener Gunnar Halle, som ikke har noen problemer med å akseptere at København får hjemmebane.
- Det har vel noe å gjøre med at baneforholdene på denne tiden av året er litt bedre i København enn i Norge, poengterer han.
Har Halle fått med seg at de Royal League-ansvarlige har sagt at hjemmekampene i finalen skal gå på rundgang mellom de tre landa, og at det neste år skal være i Norge (hvis det blir et norsk finalelag)?
Det stinker av hele opplegget. Trekning eller det laget med flest poeng fra innledende ville vært en rettferdig ordning.
Jeg synes det er greit at det laget som har høyest tilskuersnitt får hjemmebane. Samtidig synes jeg bortelaget i finalen skal regnes som vinner av turneringen hvis finalen ender uavgjort. Dette for å utlikne fordelen av hjemmebane.
Om vi slår DIF på søndag (og tjener 0,4 mill), må FCK ha et tilskuersnitt på over 10.000 (og dermed få 0,8 mill i tilskuerbonus) for å få hjemmebane i finalen med mine regler.
Synes det er rettferdig å legge mest vekt på sportslige prestasjoner, men samtidig ta hensyn til tilskuertallet.
Jeg mener at dette kanskje kan være den beste løsningen.
Bra at Uwe er ærlig. Men indirekte sier han jo egentlig at "her er det ingen vits å betale inngangspenger, for dette blir ikke moro".
Merkelig, synes eg.
Bra at Uwe er ærlig. Men indirekte sier han jo egentlig at "her er det ingen vits å betale inngangspenger, for dette blir ikke moro".
Merkelig, synes eg.
Ikke helt enig. Stygg fotball med temperatur har også sin underholdningsverdi! Dessuten er det nok en hel del taktikk bak en sånn uttalelse.
Stygg fotball med temperatur har også sin underholdningsverdi!
For oss i "menigheten", ja. Men de som lurer på om de skal gidde å gå tolker det nok litt annerledes.
Ingen big case, men noe må man jo diskutere en fredag ettermiddag..:-)
Merkelig, synes eg.
Tror du langt på vei overvurderer LSK-supportere/sympatisører på Åråsen. De aller, aller, aller fleste går for å se laget vinne, spillet er ikke det viktigste.
Kommentar