Nettavisen: Rösler spår møkkafotball

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Nettavisen: Rösler spår møkkafotball

    Uwes uttalelser selger neppe billetter til kampen mot Djurgården.
    Han spår at det blir en skikkelig møkkakamp.



    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    Rösler spår møkkafotball
    Lillestrøm-trener Uwe Rösler garanterer bare én ting før søndagens Royal League-semifinale: Det blir ikke pent.

    Av Anders Skjerdingstad

    LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Lillestrøm har gjennomført en nærmest prikkfri treningskampvinter og periodevis imponert stort spillemessig. Derfor er de også i semifinalen i den nordiske klubbturneringen Royal League.

    Uwe Rösler ber imidlertid publikum skru ned forventningene til søndagens returkamp på Åråsen, der Lillestrøm skal forsvare 3-1 ledelsen fra bortekampen mot svenske Djurgården.

    - Én ting kan jeg si: Det blir ikke pent, fastslår Lillestrøm-treneren.

    To dager før kampen tyder alt på at Åråsen blir klar. Men matta innbyr ikke akkurat til hurtig spill langs bakken.

    Lange baller
    Lørdag tester Lillestrøm-spillerne underlaget for første gang i 2006.

    - Det blir spennende å se nøyaktig hvilken forfatning banen er i. Men jeg er uansett sikker på at dette blir en kamp med mange lange baller og mye fysisk spill, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.

    Derfor tør han heller ikke å forskuttere finaleplassen i Royal League, selv om Lillestrøm har en komfortabel ledelse fra bortekampen.

    - Alt kan skje i fotball, og spesielt på et slikt underlag. Tilfeldigheter kan spille en stor rolle. Vi må spille godt for å komme til finalen – og på en annen måte enn vi har gjort tidligere i vinter, forklarer Uwe Rösler.

    Kippe spiller ikke
    Til semifinalen mønstrer han et tilnærmet skadefritt mannskap. Frode Kippe spiller imidlertid ikke.

    - Frode er ikke hundre prosent. Han er maksimalt på benken, konstaterer Rösler.

    Stopperkjempen har vært ute av spill en måneds tid, men har trent sammen med resten av laget denne uka.

    - Jeg er mye bedre. Men fortsatt mangler jeg ti prosent, og derfor tar jeg ingen sjanser, sier Frode Kippe til TV 2 Nettavisen etter fredagens treningsøkt.

    Finale i København
    Gjør Lillestrøm jobben søndag, venter Ståle Solbakkens København i finalen torsdag 6. april. Da de to lagene møttes i gruppespillet, endte begge kampene med uavgjort.

    - Gruppekampene viste at vi er jevngode med København. Det kan bli en spennende finale, medgir Lillestrøms assistenttrener Gunnar Halle, som ikke har noen problemer med å akseptere at København får hjemmebane.

    - Det har vel noe å gjøre med at baneforholdene på denne tiden av året er litt bedre i København enn i Norge, poengterer han.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Det kan bli en spennende finale, medgir Lillestrøms assistenttrener Gunnar Halle, som ikke har noen problemer med å akseptere at København får hjemmebane.

      - Det har vel noe å gjøre med at baneforholdene på denne tiden av året er litt bedre i København enn i Norge, poengterer han.
      Har Halle fått med seg at de Royal League-ansvarlige har sagt at hjemmekampene i finalen skal gå på rundgang mellom de tre landa, og at det neste år skal være i Norge (hvis det blir et norsk finalelag)?

      Det stinker av hele opplegget. Trekning eller det laget med flest poeng fra innledende ville vært en rettferdig ordning.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Jeg mener at det av finalelagene som har tjent mest penger (prestasjonsbonuser + evt tilskuerbonus) skal få hjemmebane.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Jeg mener at det av finalelagene som har tjent mest penger (prestasjonsbonuser + evt tilskuerbonus) skal få hjemmebane.
          Faktisk ikke så dum idé. Det høres rettferdig ut.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Lars_K!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 271

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Jeg mener at det av finalelagene som har tjent mest penger (prestasjonsbonuser + evt tilskuerbonus) skal få hjemmebane.
            eller mest poeng i innledene runde

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Jeg synes det er greit at det laget som har høyest tilskuersnitt får hjemmebane. Samtidig synes jeg bortelaget i finalen skal regnes som vinner av turneringen hvis finalen ender uavgjort. Dette for å utlikne fordelen av hjemmebane.

              Kommentar

              • Lars_K!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 271

                #8
                Alt som slår i eventuelt vårt favør er jeg ening i...

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  FCK har tjent 4,2 mill.

                  LSK har tjent 4,5 mill før DIF-kampen.

                  Om vi slår DIF på søndag (og tjener 0,4 mill), må FCK ha et tilskuersnitt på over 10.000 (og dermed få 0,8 mill i tilskuerbonus) for å få hjemmebane i finalen med mine regler.

                  Synes det er rettferdig å legge mest vekt på sportslige prestasjoner, men samtidig ta hensyn til tilskuertallet.

                  Jeg mener at dette kanskje kan være den beste løsningen.

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    - Én ting kan jeg si: Det blir ikke pent, fastslår Lillestrøm-treneren.
                    Bra at Uwe er ærlig. Men indirekte sier han jo egentlig at "her er det ingen vits å betale inngangspenger, for dette blir ikke moro".
                    Merkelig, synes eg.

                    mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Gale Isbre
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 1164

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      - Én ting kan jeg si: Det blir ikke pent, fastslår Lillestrøm-treneren.
                      Bra at Uwe er ærlig. Men indirekte sier han jo egentlig at "her er det ingen vits å betale inngangspenger, for dette blir ikke moro".
                      Merkelig, synes eg.
                      Ikke helt enig. Stygg fotball med temperatur har også sin underholdningsverdi! Dessuten er det nok en hel del taktikk bak en sånn uttalelse.

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        #12
                        Stygg fotball med temperatur har også sin underholdningsverdi!
                        For oss i "menigheten", ja. Men de som lurer på om de skal gidde å gå tolker det nok litt annerledes.
                        Ingen big case, men noe må man jo diskutere en fredag ettermiddag..:-)

                        mvh
                        Gammer`n
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • Gale Isbre
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 1164

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          noe må man jo diskutere en fredag ettermiddag..:-)
                          Kunne ikke vært mer enig!

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Bra at Uwe er ærlig. Men indirekte sier han jo egentlig at "her er det ingen vits å betale inngangspenger, for dette blir ikke moro".
                            Merkelig, synes eg.
                            Tror du langt på vei overvurderer LSK-supportere/sympatisører på Åråsen. De aller, aller, aller fleste går for å se laget vinne, spillet er ikke det viktigste.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            Working...