Nettavisen: Franskmann imponerer Rösler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    Nettavisen: Franskmann imponerer Rösler



    Franskmann imponerer Rösler
    Franske Cyril Kali kan vise seg å være riktig mann til å erstatte Christoffer Andersson i Lillestrøm.

    LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Lillestrøms svenske høyreback går til Hannover i sommer, og Uwe Rösler er for lengts i gang med jakten på en erstatter.

    Siden onsdag har Lille-spilleren Cyril Kali (24) deltatt på Lillestrøm-trening – og imponert såpass at han kan bli tilbudt en kontrakt.

    Fredag avbrøt han treningen midtveis for å gjennomgå en legesjekk.

    - Han har vist såpass gode takter på trening at det kan bli aktuelt å gå videre med ham. Derfor gjennomfører vi legesjekken nå. Så er det biten på plass, sier Lillestrøms daglige leder, Frank Grønlund, til TV 2 Nettavisen.

    Han understreker at Åråsen-klubben ennå ikke har innledet kontraktsforhandlinger med franskmannen.

    - Ennå har vi verken forhandlet med spiller eller klubb. Men vi har vært i kontakt med Lille og fått en forståelse av at de ikke vil legge hindringer i veien, sier Grønlund.

    Lørdag får Cyril Kali sjansen til å vise seg frem i kamp, når Lillestrøm og Vålerenga braker sammen i rekruttkamp.

    - Cyril har vist en del bra ting på trening så langt. Det skal bli spennende å se ham i kamp. Men det er fortsatt for tidlig å si om vi kommer til å tilby ham en kontrakt, sier assistenttrener Gunnar Halle.

    24.03.06 14:15
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Hadde jo vært helt ypperlig å få på plass høyrebacken allerede. Er for få frosker i serien.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

      #3
      Hvilket klokkeslett går LSK 3 (??)- VIF REKRUTT (?)?

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        12.00.

        Obligatorisk for alle hardcore-fans på lørdag:

        1. A-lagstrening på Åråsen 11.00.

        2. LSK - VIF på KGB 12.00.

        Kommentar

        • kflmarius
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Apr 2005
          • 215

          #5
          bare å stille opp å se hva vår franske venn duger til
          party party party!
          Marius
          FuglaTifo

          Kommentar

          • Tobben
            Jeg elsker å kjøre trikk
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2005
            • 1666

            #6
            i morgen?

            Kommentar

            • JhnY
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 975

              #7
              JaJa er ikke noe annet å gjøre, så får vel ta turen å lage litt liv på kampen 8)

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #8
                Får håpe vi allerede har funnet rett mann, jo før jo bedre.

                En spiller som tilhører troppen til Lille er uansett ikke en dårlig spiller, og alderen tatt i betraktning har han også potensiale til å bli enda bedre under Uwe.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • KristofferØ
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 587

                  #9
                  Så ikke så jævlig mye til han i kampen, men det lille jeg så var helt greit.. Det var vel etter han gikk av at det rakna litt bakover, så kanskje, kanskje... :wink: Hadde vært spennende!
                  I år så tar vi ostepop
                  Vi elsker Lillestrøm
                  HEI!

                  Kommentar

                  • SuperErik
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 535

                    #10
                    Hva ble resultatet?

                    Nevermind,fikk høre at det ble tap :?
                    - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

                    <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #11
                      Som høyreback mot de blå og hvite spilte Cyril Kali en god kamp før han fikk seg en smell i beinet fem minutter før pause og ble tatt av banen til pause. Ifølge Grønlund har han spilt tre treningskamper på fem dager og dessuten trent mye, enda han er godt trent fra før. Hvor alvorlig smellen i beinet er, veit jeg ikke, men det så ikke veldig farlig ut, iogmed at han (nesten) fullførte første omgang (bytta ut med Henrik Sognnæs, som tok venstrebacken) og gikk avgårde rundt banen og i garderoben til pause uten hjelp og uten å halte noe merkbart.

                      Kali er en slank spiller (179/69) med god fart og ballkontroll, dribleferdigheter og framfor alt gode pasninger, både korte og lange. Han la hjørnesparket som ga 1-0 ledelse (ved Diomande Alassane) og et par frispark som også viste en god høyrefot. Men det var også han som rota bort ballen i en situasjon som endte med at motstanderen utlikna. Ellers er det vanskelig å vurdere innsatsen i en kamp på dette nivået.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Dinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 884

                        #12
                        Høres jo lovende ut gilbert. Han skal vel trene med oss en uke til?
                        twitter @amundsakis
                        ΘΥΡΑ 13

                        Kommentar

                        • Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

                          #13
                          Nei. Cyril Kali skal bare trene med LSK ut uken. Treningsoppholdet koster en del gronker, så vi får håpe Uwe har en viss pekepinn om hvor han står i forhold til en evt kontrakt.

                          Fra Aftenposten:
                          Den franske backen Cyril Kali fra Lille skal trene med LSK fram til helgen.
                          Cyril Kali virker lovende, og at han spiller på B-laget i Lille betyr i utgangspunktet lite. Hans konkurrenter i forsvaret er internasjonale toppspillere, som kun var et fattig mål fra å gå videre til åttendelsfinale i Champions League og tatt over Benficas plass, som siden fikk bryne seg på de regjerende mestere. Jeg fikk ikke slantret meg ned i tide til å se Kali idag, men det er viktig at dette ikke blir et evt hastekjøp bare for å få et navn som erstatter for Stoffe.

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Som høyreback mot de blå og hvite spilte Cyril Kali en god kamp før han fikk seg en smell i beinet fem minutter før pause og ble tatt av banen til pause. Ifølge Grønlund har han spilt tre treningskamper på fem dager og dessuten trent mye, enda han er godt trent fra før. Hvor alvorlig smellen i beinet er, veit jeg ikke, men det så ikke veldig farlig ut, iogmed at han (nesten) fullførte første omgang (bytta ut med Henrik Sognnæs, som tok venstrebacken) og gikk avgårde rundt banen og i garderoben til pause uten hjelp og uten å halte noe merkbart.

                            Kali er en slank spiller (179/69) med god fart og ballkontroll, dribleferdigheter og framfor alt gode pasninger, både korte og lange. Han la hjørnesparket som ga 1-0 ledelse (ved Diomande Alassane) og et par frispark som også viste en god høyrefot. Men det var også han som rota bort ballen i en situasjon som endte med at motstanderen utlikna. Ellers er det vanskelig å vurdere innsatsen i en kamp på dette nivået.

                            gilbert
                            Hvordan så Diomande ut, spiller han bra??
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              Hvordan så Diomande ut, spiller han bra??
                              "Dio" spilte på topp sammen med Jørgen Slorafoss i 4-4-2 mesteparten av kampen. I lange perioder gjør han ikke mer enn en "normal" spiller på LSK 3. Men han skårte altså begge måla, ett på corner, ett på gjenomløpning. Dessuten skaffa han ei straffe ved å bli felt på vei gjennom i en liknende situasjon han alt hadde skårt sitt andre mål på. (Han fikk ikke lov til å ta straffa sjøl, men ble beordra til å overlate den til Lasse Bergan-Foss, som missa.)

                              Så det er opplagt at han har egenskaper (fart, rykk, ballferdigheter og avslutninger) som går langt utapå de fleste andre på samme alder. Det han mangler er, etter mine raske og høyst overfladiske vurderinger, litt på spilleforståelsen og lagspillet, iallfall sånn LSK spiller nå. Det går ikke egentlig på spillestil: Helt siden Hallvard Thoresen tok ansvaret for rekruttene og ungdomsarbeidet har de lagt opp til mye mer spillende fotball enn A-laget under Erlandsen, noe de viste også i dag. Det går mer på faste roller og samspill i forhold til sør-europeisk og afrikansk individualisme.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Fjeller'n
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 905

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Canário
                                Nei. Cyril Kali skal bare trene med LSK ut uken. Treningsoppholdet koster en del gronker, så vi får håpe Uwe har en viss pekepinn om hvor han står i forhold til en evt kontrakt.
                                Jeg tror den godeste Kali har gjort et veldig godt inntrykk på kort tid. Det er vel ikke mange som har vært på treningsoppheld hos oss som har blitt sendt på legesjekk etter kun noen dager? Jeg tror Rösler ser mye kvalitet i denne spilleren.

                                Stian
                                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                  Hvordan så Diomande ut, spiller han bra??
                                  "Dio" spilte på topp sammen med Jørgen Slorafoss i 4-4-2 mesteparten av kampen. I lange perioder gjør han ikke mer enn en "normal" spiller på LSK 3. Men han skårte altså begge måla, ett på corner, ett på gjenomløpning. Dessuten skaffa han ei straffe ved å bli felt på vei gjennom i en liknende situasjon han alt hadde skårt sitt andre mål på. (Han fikk ikke lov til å ta straffa sjøl, men ble beordra til å overlate den til Lasse Bergan-Foss, som missa.)

                                  Så det er opplagt at han har egenskaper (fart, rykk, ballferdigheter og avslutninger) som går langt utapå de fleste andre på samme alder. Det han mangler er, etter mine raske og høyst overfladiske vurderinger, litt på spilleforståelsen og lagspillet, iallfall sånn LSK spiller nå. Det går ikke egentlig på spillestil: Helt siden Hallvard Thoresen tok ansvaret for rekruttene og ungdomsarbeidet har de lagt opp til mye mer spillende fotball enn A-laget under Erlandsen, noe de viste også i dag. Det går mer på faste roller og samspill i forhold til sør-europeisk og afrikansk individualisme.

                                  gilbert
                                  Takk. Spent på hva som kan bli av den spilleren!
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    #18
                                    RB har en liten bortgjemt notis i dag om Cyril Kali som skulle vise seg fram under rekruttkampen, men ble skada i låret i første omgang.

                                    - Vi kommer til å ta en vurdering i dag om vi skal gå i forhandlinger om kontrakt med ham, sier manager Jan Åge Fjørtoft.

                                    Det blir en travel dag for Fjørtoft. Han skal vel bl.a. også lede laget fra benken, siden Uwe og Gunnar er dømt til å være tribuneslitere under dagens kamp.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Uwe og Gunnar er dømt til å være tribuneslitere under dagens kamp.

                                      gilbert
                                      Kilde??
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av blue
                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Uwe og Gunnar er dømt til å være tribuneslitere under dagens kamp.

                                        gilbert
                                        Kilde??
                                        Med rødt kort i forrige kamp så må de vel opp på tribunen begge to.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        Working...