Man tilfredsstiller næringsinteressene kun for å få mer penger til den sportslige satsingen. LSK har bedre kompetanse på eiendomsutvikling enn våpenproduksjon, derfor satser man på det. En av grunnene til at det lønner seg, er at man slipper å betale markedspris for tomta.
Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom
Collapse
X
-
Så eieren av et AS får kjøpe billig tomt fordi man bygger ut et idrettsanlegg? Eller tar jeg feil? Jeg lever ikke et sted langt unna Markedet, men jeg savnet vel bare noen (prinsipielle) tanker rundt at fokuset for Sportsklubben fremover, ikke er å få flere tilhengere, men å generere mer penger for et aksjeselskap.Kommentar
-
Så eieren av et AS får kjøpe billig tomt fordi man bygger ut et idrettsanlegg? Eller tar jeg feil? Jeg lever ikke et sted langt unna Markedet, men jeg savnet vel bare noen (prinsipielle) tanker rundt at fokuset for Sportsklubben fremover, ikke er å få flere tilhengere, men å generere mer penger for et aksjeselskap.Kommentar
-
Det var ikke veldedighet, men smart thinking fra kommunen.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
er ikke noe poeng i å bygge ny stadion med plass til 20000... er jo aldri fullt på åråsen når det er kamp...Kommentar
-
Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Kommentar
-
"Ja, mange mener at jeg er for gammel
En trofast tjeners tid er snart forbi
Degradert til håpløst gammelt skrammel
Et fotballmonument til evig tid
Men her spilles ennå ball, og man hører Nordlies kall
For fortsatt, så er jeg Fuglas hjem.
Så når andre bygger sært, sjelløst og fælt.
Er jeg her, erverdige Åråsen.
Morn, morn Lillestrøm her er jeg
Kom nå opp til meg, skal du få se
Toppfotball på byens gamle stadion.
Som har fem-seks år igjen før'n er passé"Last edited by McGuffy; 04.04.2007, 01:31.Kommentar
-
behold åråsen
lsk sjela ligger i åråsen. det er vel også mulig å bygge på litt i et par av hjørnene....Kommentar
-
Kommentar
-
Kanskje det går utover oss? Ta med håndkle og skjerf!
superarenaer
Får Norge og Sverige fotball-EM i 2016, vil Norge få flere arenaer med plass til mer enn 30.000 mennesker.
Av Dag Langerød
Fakta:
Status nå:
Ullevaal stadion
Kapasitet: 25.572
Viking stadion
Kapasitet: 16.500
Brann stadion
Kapasitet: 17.500
(Blir 22.000 i 2008)
Lerkendal
Kapasitet: 21.166
Tirsdag ble det kjent at Norge og Sverige vurderer en felles søknad for fotball-EM i 2016. I Norge er Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger valgt ut som de fire arrangørbyene.
- Må få støtte
Skulle Norge og Sverige få mesterskapet, betyr det at arenaene i disse fire byene står foran en enorm utbygging. Det europeiske fotballforbundets minstekrav i et EM er nemlig en tilskuerkapasitet på 30.000 per arena.
- Det er et minimum, og vi har allerede vært i kontakt med Brann, Rosenborg og Viking. Klubbene er veldig positive. De ser mulighetene, og vurderer dette som utrolig spennende, sier NFFs generalsekretær, Karen Espelund, til Nettavisen.
Rosenborg har allerede planer liggende for en utbygging til 30.000, mens Brann og Viking ser på mulighetene. En norsk-svensk EM-søknad vil likevel være helt avhengig av kommune- eller statsstøtte for å kunne bli en realitet.
Til sammenlikning var den politiske støtten liten da Norden tidlig i dette årtusenet søkte fotball-EM i 2008. Det mesterskapet endte i stedet til Sveits/Østerrike.
Generalsekretær Karen Espelund er sentral i den mulige norsk-svenske EM-søknaden.
Foto: Jarl Fr. Erichsen
- Men EM vil kunne være en enorm inntektskilde. Det er verdens tredje største idrettsarrangement, sier Espelund videre.
Hun håper kommuner og stat også ser mulighetene, og trekker frem friidretts-EM i 2006 som sikret Göteborg by 100 millioner kroner i skatteinntekter.
- Og det er et langt mindre mesterskap enn det vi snakker om her, sier hun.
- Kan styrke vår søknad
Hva Uefa krever av en søknad, er foreløpig ikke helt avklart, men antall deltakerland kan økes fra 16 til 24. Det vil i hvert fall få konsekvenser. Uansett er en norsk-svensk søknad trolig styrket av at Øst-Europa, ved Polen og Ukraina, fikk fotball-EM i 2012.
- Det svekker i alle fall ikke en norsk-svensk søknad. I tillegg viser tildelingen av mesterskapet til to land, at Uefa ikke ser det som et problem, sier Espelund.Kommentar
-
Hadde jo vært flott om man spillte EM kamper på fugla gress.
Men da må nok Kjeller stenges for godt, for det er vel derfor vi ikke har lov til å bygge noe mer i høyden pga flyene som kommer inn.
Vi kunne lett utvidet i høyden spør du meg, men så har vi jo disse småflyene da...
Eller så bygger man en ny stadion et annet sted med større kapasitet.
Man ser jo at de blir bygd store og fine stadioner rundt omkring i landet vårt, og hadde på en måte vært kult med en stor stadion, men så er jo Åråsen veldig intimt og nice og det er ganske avgjørende spør du meg.
Men så er det dette med økonomi også da. En full stadion med 15-20 000 tilskuere drar jo inn litt mer penger. Men så ser det dertil litt stusselig ut med bare 3-4000 tilskuere mot lyn eller noe sånt.Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Sånn jeg forstår artikkelen, er det ikke snakk om å gjøre noe i Lillestrøm.
Andre byer er alt valgt:
Kommentar
-
Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar