Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom
PPS: Når jeg sier at vi bør bygge med en kapasitet på 15.000-16.000, mener jeg selvsagt også at det bør være muligheter for å utvide stadion senere.
5% årlig vekst er greit å kalkulere med det, men det jeg er mest skeptisk til er å bygge en stadion som dersom vi kalkulerer med 5% skal være sprengt etter to år. Det dyrt å ferdigstille en stadion for så et par år senere bygge ut med et par tusen til i forhold til å ferdigstille den til f. eks 18 000 (uten at jeg nødvendigvis mener at 18 000 er ideelt) med en gang. Det er selvfølgelig kjedelig med 20% ledige seter første sesongen, men spørsmålet er vel om vi har råd til å bygge i små trinn. Uten at jeg har dekning for det tipper jeg dessuten at det blir ekstra vanskelig og dyrt og bygge ut en ny stadion hvor du har et tak over hele matten...
Bygg en helt tett og rund stadion med en etasje som tar ca 18000. Hvis lsk trenger flere plasser enn det burde det være en mulighet å bygge en etasje over denne igjen.
Bygg en helt tett og rund stadion med en etasje som tar ca 18000. Hvis lsk trenger flere plasser enn det burde det være en mulighet å bygge en etasje over denne igjen.
Men da blir det nok ikke noe tak..
Ny stadion uten tak er vel uaktuelt. Vi bor tross alt i Norge.
Flytte fra Åråsen? Aldri i livet! Vent til Kjeller er historie, og bygg ut stadion. Jeg er alt for nostalgisk til å skulle klare å svelge et nytt og historieløst stadion. Åråsen for alltid!
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
5% årlig vekst er greit å kalkulere med det, men det jeg er mest skeptisk til er å bygge en stadion som dersom vi kalkulerer med 5% skal være sprengt etter to år. Det dyrt å ferdigstille en stadion for så et par år senere bygge ut med et par tusen til i forhold til å ferdigstille den til f. eks 18 000 (uten at jeg nødvendigvis mener at 18 000 er ideelt) med en gang. Det er selvfølgelig kjedelig med 20% ledige seter første sesongen, men spørsmålet er vel om vi har råd til å bygge i små trinn. Uten at jeg har dekning for det tipper jeg dessuten at det blir ekstra vanskelig og dyrt og bygge ut en ny stadion hvor du har et tak over hele matten...
Resonnementet ditt er interessant, men jeg tror ledelsen bør tenke motsatt av det du sier.
Det er næringseiendom som er viktigst for å skaffe Fugla diverse millioner i inntekter. Det beste er nok å bygge nytt stadion, flytte inn, så bygge nytt osv. for å skaffe maksimalt med inntekter.
Skal vi bygge et nytt stadion så er vi kanskje avhengig av velvilje fra kommunen. Derfor er det fint å bruke argumentet om at dette er noe LSK trenger fordi publikumskapasiteten er sprengt. Vi bør tenke litt Bubka. Vi bygger først et nytt stadion med plass til 13 000, deretter bygger vi nytt stadion med plass til 15 000 osv...
Resonnementet ditt er interessant, men jeg tror ledelsen bør tenke motsatt av det du sier.
Det er næringseiendom som er viktigst for å skaffe Fugla diverse millioner i inntekter. Det beste er nok å bygge nytt stadion, flytte inn, så bygge nytt osv. for å skaffe maksimalt med inntekter.
Skal vi bygge et nytt stadion så er vi kanskje avhengig av velvilje fra kommunen. Derfor er det fint å bruke argumentet om at dette er noe LSK trenger fordi publikumskapasiteten er sprengt. Vi bør tenke litt Bubka. Vi bygger først et nytt stadion med plass til 13 000, deretter bygger vi nytt stadion med plass til 15 000 osv...
Artig poeng, men spørs om politikerne er villige til å stille opp med tomt en gang hvert tredje år Da tror jeg i tilfelle du bør starte opp partiet for Lillestrøm Sportsklubb og gjøre skattekronene til alle i Skedsmo om til en pengebinge for LSK (=
Artig poeng, men spørs om politikerne er villige til å stille opp med tomt en gang hvert tredje år Da tror jeg i tilfelle du bør starte opp partiet for Lillestrøm Sportsklubb og gjøre skattekronene til alle i Skedsmo om til en pengebinge for LSK (=
Det tar tid å bygge nytt stadion. Vi har vel brukt rundt 10 år på å lage dagens (minus den gamle sittetribuna). Nettopp fordi vi ønsker å bygge nytt så ofte som mulig, så er det i hvert fall viktig å ha gode argumenter. At stadion ikke er stor nok er et fint argument som blir vanskelig å bruke hvis vi bygger for 20 000 eller større.
Hvor mye plass trenger vi? Noe rundt 14.000 ville være fornuftig spør du meg. Alt over 15.000 ville være idiotisk mener jeg. Folk som snakker om 20-24.000 burde ta seg en pille. Rosenborg brukte 15 år med seriegull og mer eller mindre gode resultater i Champions League for å få opp snittet til dagens nivå. Å tro at LSK skal klarer det noe fortere er urealistisk.
Når det er sagt synes ikke jeg at det er behov for ny stadion ennå. Små utbedringer av Åråsen burde dekke behovet ihvertfall i 4-5 år til.
Kommentar