Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Mykle som var pessimistisk mtp tilskuertallet og ville gjøre feltet mindre.

Kommentar

• sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

Opprinnelig skrevet av Torolf
      Jeg tror personlig det bare er et spørsmål om tid før Kjeller flyplass blir nedlagt.
      Det tror jeg du har helt rett i. Oslo Flyveklubb
      har på sin hjemmeside gjengitt konklusjonene i
      "Haave-rapporten":

"Det må bygges ny flyplass"
      (15. feb 2006) - En ny flyplass må anlegges i akseptabel kjøreavstand øst for Kjeller for å unngå en situasjon som er ødeleggende for hele småflymiljøet i Norge, sier sivilarkitekt Morten S. Haave. Kjeller-piloten har ledet arbeidet med en utredning om småflyplasser i Oslo-området. Han mener den nye plassen kan ha relativ enkel standard, med 800 meter rullebane.

Rapporten Haave har ført i pennen peker ikke på noen konkret plassering, men det er identifisert en rekke mulige lokaliseringer som naturlig vil inngå i en fremtidig dialog med lokale og sentrale myndigheter. Så snart rapporten er overlevert, vil den også bli tilgjengelig på nettet for alle som bruker Kjeller.

Bakgrunnen for rapportens konklusjon er at øvrige småflyplasser i området ikke har kapasitet til å ta over hele aktiviteten fra Kjeller den dagen Forsvaret legger ned sin virksomhet, og det er ikke hensiktsmessig at hele Kjeller-aktiviteten flyttes til Rygge eller Gardermoen.

Kjeller Flyhistoriske Forening, som fikk Skedsmo kommunes kulturpris for sin innsats i fjor, vil fortsette arbeidet for å bevare deler av flyplassen som en levende del av byens kulturhistorie. Men det er forventet at store deler av dagens aktivitet må finne et nytt hjem.

Arbeidsgruppen i KAS som har jobbet både for bevaring av Kjeller og utvikling av en avlastningsflyplass, etterfølges nå av en ny gruppe som vil ha sitt hovedfokus på den nye flyplassen.

Haave-rapporten konkluderer med at en nedlegging av Kjeller uten en tilfredsstillende løsning for småflytrafikken vil være ødeleggende for det norske småflymiljøet, og i strid med to stortingsbehandlinger. En tilfredsstillende løsning kan ifølge rapprten best oppnås ved at dagens trafikk på Kjeller fordeles mellom Gardermoen, Rygge, Eggemoen og en ny flyplass".

Og dette skriver Nedre Romerike Flyklubb 6.mars 2006:

Kommunen lover samarbeid

mandag 06. mars 2006
      "Skedsmo kommune vil samarbeide om etableringen av en ny flyplass. Og de vil legge vekt på Kjellers historie når planene for dagens flyplassområde skal legges. Det er klart etter et møte mellom Kjeller Aero Senter og ordfører Anita Orlund.
      Bakgrunnen for møtet var Haave-rapporten, som anbefaler at en ny flyplass må anlegges i akseptabel kjøreavstand øst for Kjeller for å unngå en situasjon som er ødeleggende for hele småflymiljøet i Norge. Sivilarkitekt Morten Haave og KAS-styreleder Steinar Østby orienterte ordføreren om rapportens innhold og dens konklusjoner.

- Det hele ble godt mottatt ved at hun satte pris på at vi hadde en offensiv og flott tilnærming til Kjeller problematikken hvor vi var løsningsorientert, sier Steinar Østby.

Skedsmo kommune vil være en samarbeidspartner for å få til en løsning. Men en konkret lokalisering av ny flyplass ble ikke diskutert i møtet. Ordføreren gjorde det også klart at kommunen er meget klar over Kjellers status som et kulturminne, og den flyhistorie som ligger i plassen".

Kommentar

• iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

Opprinnelig skrevet av Lars
        Mykle som var pessimistisk mtp tilskuertallet og ville gjøre feltet mindre.
        Hvis denne trenden fortsetter trenger vi definitivt større felt, eller skal folk bli envist til rundt Erling på RB tribunen?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

Med tanke på pris for salg av navnet på eventuell ny stadion, forventer Sandefjord et sted mellom 20 og 30 mill. for salget av navnet til deres nye stadion som står klar neste år.
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
            Med tanke på pris for salg av navnet på eventuell ny stadion, forventer Sandefjord et sted mellom 20 og 30 mill. for salget av navnet til deres nye stadion som står klar neste år.
            Da burde vel vi kunne ta 40 - 50 mil.

Men får se hva Per Berg velger å gjøre.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

Takk for innspill, Torolf.

Vår ordfører, Anita Orlund, var i Romerikes Blad i går og kalte Per Bergs utspill for spennende.

Ordføreren er forøvrig titt og ofte observert på Åråsen sammen med andre stortingsrepresentanter fra Akershus.

Kommentar

• Bekkis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 441

hadde vært jævlig spennende... det hadde vært konge med en så fin stadio som brøndby har... den er lekker!

Kommentar

• iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

Ikke våg å tenk tanken engang!

Vi er på stadion, gule-sider-stadion!

argharghargh!

Jeg kan strekke med til Nye Åråsen.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Da burde vel vi kunne ta 40 - 50 mil.

Men får se hva Per Berg velger å gjøre.
                    Hva ønsker vi? "Tom Lund stadion", "LSK stadion", "Åråsen" eller
                    40-50 mill. og "Strømmen Storsenter stadion"?
                    RoyVaadal.

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Hva ønsker vi? "Tom Lund stadion", "LSK stadion", "Åråsen" eller
                      40-50 mill. og "Strømmen Storsenter stadion"?
                      Åråsen er vel strengt tatt et stedsnavn som ikke lar seg overføre til Kjeller flyplass. Jeg synes Ulfs forslag om Måsan er godt, men det klinger litt dårlig i Champions League. Jeg er også åpen for å selge navnet til en sponsor for 50 mill., men det kommer litt an på sponsorens navn og bransje.

Kommentar

• okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

2010-stadion.

.. men samme hvordan folk vrir og vrenger på det. Åråsen, eller Nye Åråsen, vil som det ser ut nå alltid ligge på Kjeller. Nå og i framtiden.

-okb!
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2511

Opprinnelig skrevet av okb
                          .. men samme hvordan folk vrir og vrenger på det. Åråsen, eller Nye Åråsen, vil som det ser ut nå alltid ligge på Kjeller. Nå og i framtiden.
                          Nja.
                          Det er vel bare for kommunestyret å si at den nye bydelen skal hete
                          Lillestrøm Nord, Flystripa eller Myggdammen.

Blir nybygget lagt til elvebredden, kan den hete Nitelva stadion.
                          Hvis ikke kaller vi det Fugleburet eller Gule helvete.

Bygger Per Berg en sånn bane han snakker om, kan han forresten gjerne kalle den
                          Østlandske ingeniør- og entreprenørforretning flerbruksarena
                          for meg

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Start tar 40 mil for navn på deres stadion.

Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

Vi burde vel få 50-55?

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

– Det­te er vel­dig in­ter­es­sant for oss. Får vi sta­di­on­nav­net vil det bi­dra til at vi blir enda tet­te­re for­bun­det med klub­ben, og vårt mål er jo nett­opp det at når folk ten­ker på Start, så skal de auto­ma­tisk og­så ten­ke på oss. Men hvis det skal kos­te 40 mil­li­oner, vit­ner det om at Start er bed­re til å spil­le fot­ball enn å reg­ne, si­er dag­lig le­der i Nett­han­de­len Nor­ge AS, Ei­nar Øgrey Brands­dal, over­for Fædrelandsvennen.
                              Hehe. Kan jo virke som om netthandelen synes 40 mil er i meste laget

Kommentar

• ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

Netthandelen.no stadion! :lol:

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1022

Opprinnelig skrevet av Nordby
                                  Netthandelen.no stadion! :lol:
                                  klingende navn.. hehe :lol:
                                  mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7154

Trist utvikling med å selge stadionnavnet. Jeg sidestiller det med å bytte farger og begynne å spille i grønt hvis Felleskjøpet betaler nok og er veldig imot det. Åråsen er Åråsen.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Trist utvikling med å selge stadionnavnet. Jeg sidestiller det med å bytte farger og begynne å spille i grønt hvis Felleskjøpet betaler nok og er veldig imot det. Åråsen er Åråsen.
                                      Åråsen er Åråsen, men 50 mil er 50 mil. Nordea stadion eller Per Berg stadion er ikke det værste som kunne skje. Dessuten passer vel Åråsen navnet bedre på Åråsen en Kjeller...

Kommentar

• danhen
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2004
                                        • 111

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Åråsen er Åråsen, men 50 mil er 50 mil. Nordea stadion eller Per Berg stadion er ikke det værste som kunne skje. Dessuten passer vel Åråsen navnet bedre på Åråsen en Kjeller...
                                        Nå ligger vel strengt tatt Åråsen på Kjeller den dag i dag.....

Kommentar

• okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

Opprinnelig skrevet av danhen
                                          Nå ligger vel strengt tatt Åråsen på Kjeller den dag i dag.....
                                          Åråsen har postadresse Kjeller.

-okb!
                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

Working...