Få badeland i nye stadion.
Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom
Collapse
X
-
-
Hvorfor velger du da å slette mitt forslag?For at ikke andre skal diskutere polo?Kommentar
-
Jeg beklager, Morten. Nå kommer innlegget ditt tilbake.RoyVaadal.Kommentar
-
Bra! Jeg er helt enig i at jeg bør utdype..Jeg mener at Lillestrøm trenger et badeland og ville se hvordan responsen ble,men den var ikke særlig saklig.Thon luftet dette for en tid tilbake men det er en ganske stor investering.Men det er et nytt stadion også.Om et badeland skulle blitt en realitet tror jeg Lillestrøm ville vært det perfekte sted å få det til med god gevinst i lengden..Så hvorfor ikke tenke litt nytt da dette er på et såpass tidlig stadie.Dette ville antagelig fått flere tilreisende til Lillestrøm, og kanskje langveisfarende ville brukt anledningen når de først skal til Norges råeste badeland også se på Fugla.Kommentar
-
Har ikke giddi og lest gjennom alle innleggene, men har noe på hjertet som jeg føler bør meddeles....
Åråsen er akkurat utvidet/utbygget. Hvorfor i all verden ble ikke stadion tilpasset et større tilskuertall da, hvis det hadde vært behov for dette.
Jeg trodde, faktisk, at det ville vært både behov for, og nødvendig at Åråsen ble antatt å romme 15.000 tilskuere da prosjektet "utbygging" ble iverksatt.
Ser vi på rivaloppgjøret LSK-vif så er det soleklart at vi kunne ha hatt dobbelt så mange tilskuere. Dessuten er det andre publikumslag som gjester Åråsen som kan fylle enn større stadion, samt at fotballinteressen generelt tar seg opp og bidrar til dette.
Men et nytt stadion??? Et annet sted??? Det blir liksom å finne ut at crabsticks egentlig er laget av fisk når man elsker krabbe...
Fysj...FUGLA-hilsen
ØyvindKommentar
-
Har ikke giddi og lest gjennom alle innleggene, men har noe på hjertet som jeg føler bør meddeles....
Åråsen er akkurat utvidet/utbygget. Hvorfor i all verden ble ikke stadion tilpasset et større tilskuertall da, hvis det hadde vært behov for dette.
Jeg trodde, faktisk, at det ville vært både behov for, og nødvendig at Åråsen ble antatt å romme 15.000 tilskuere da prosjektet "utbygging" ble iverksatt.
Ser vi på rivaloppgjøret LSK-vif så er det soleklart at vi kunne ha hatt dobbelt så mange tilskuere. Dessuten er det andre publikumslag som gjester Åråsen som kan fylle enn større stadion, samt at fotballinteressen generelt tar seg opp og bidrar til dette.
Men et nytt stadion??? Et annet sted??? Det blir liksom å finne ut at crabsticks egentlig er laget av fisk når man elsker krabbe...
Fysj...
Kanskje du burde giddi å lest gjennom innleggene. Da hadde du kanskje fått med det at tilskuerkapasitet ikke er hovedargumentet for ny stadion, men øke muligheter til å drive næringsutvikling og gjennom det øke inntektene.BølerkanarisKommentar
-
Vedr dagens tribunekapasitet
Fra LSKs årsberetning, side 15:
Kun i en kamp – mot Brann – ble absolutt alle billetter solgt. Ikke en billett å oppdrive da kampen startet. Mange kom seg således ikke inn på denne kampen.Kommentar
-
Per Mathisen orienterte litt om stadionplanene i går. LSK har meldt inn behovet for nytt stadion til kommunen, i forbindelse med utarbeidelse av ny kommunedelplan. Man ser etter et areal på ca. 100 mål innenfor Skedsmos grenser. Det er visst to eller tre alternativer. LSK skal snart ha et møte med Skedsmo kommune om saken. Ifølge Per Mathisen virket det som om kommunen ved ordfører Arnita Orlund har et konkret område i tankene. Det er flott at kommunen er positiv til planene, og det blir spennende å få vite hvor de kan tenke seg et nytt stadion.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Helt enig. Nedtur om vi ikke kan gå i tog fra Martins lengre. I det hele tatt nedtur om vi ikke lenger kan ta en øl i Lillestøm sentrum for deretter å gå til "nye" ÅråsenFugla mot nye høyderKommentar
-
Jo takk, aller helst det. Men nå har vi holdt til utenfor Lillestrøm i drøye 50 år og klarer sikkert 50 til hvis det beste som lar seg gjøre f.eks. er å fordrive den gjengen med rutete shortser som står foran Sørum fritidsgård med noe som kan minne om bandykøller og slår på bittesmå baller. Pussig gjeng.
Bra preposisjonsbruk, forresten.Kommentar
-
[Hva med området rundt Sørum fritidsgård da? Jeg ser for meg at gården med tilhørende området er en av de billigere tomtene, relativt sett opp mot andre aktuelle områder i kommunen.
• Kort avstand mellom stadion og tilhørende kontorer etc. og treningsfeltet.
• Fin beliggenhet, rett ved nåværende stadion, slik at det går minimalt ut over værende infrastruktur med tanke på ankomst.
• Området rundt bør også by på gode muligheter med tanke på parkering.
Og til sist får vi en løsning med de hersens hestene som stikker av i tide og utide fra gården, for så å spise opp gresset på treningsbanene rundt, samt skremmer stakkars fotballspillereHilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Det viktigste for meg er ikke hvor den nye stadion skal ligge. Jeg trives ikke så godt på Martins eller i sentrum av Lillestrøm uansett. Tilgi meg. Men, (beklager hvis dette er utdebattert, bladde meg bare noen sider tilbake) er det ikke litt spesielt at en ny stadion skal bygges for å tilfredstille næringsinteresser? Er man et fotballag, eller et noe som skal generere penger for noen. Jeg har hørt det er gode tider i våpenbransjen.Kommentar
-
Jo takk, aller helst det. Men nå har vi holdt til utenfor Lillestrøm i drøye 50 år og klarer sikkert 50 til hvis det beste som lar seg gjøre f.eks. er å fordrive den gjengen med rutete shortser som står foran Sørum fritidsgård med noe som kan minne om bandykøller og slår på bittesmå baller. Pussig gjeng.
Bra preposisjonsbruk, forresten.
Hvike alternativer har man egentlig mtp preposisjoner og Lillestrøm. For meg er det bare i.
PetterKommentar
Kommentar