Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nuno
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2004
    • 8

    Har man ikke mer areal for utvidelse, kan man alltids bygge oppover! Da blir det også bra høyde for ev tak.
    Men om det er mulig aner jeg ikke.
    Proud member of

    Equipaqqio di Diamante

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      Opprinnelig skrevet av nuno
      Har man ikke mer areal for utvidelse, kan man alltids bygge oppover! Da blir det også bra høyde for ev tak.
      Men om det er mulig aner jeg ikke.
      det er her kjeller flyplass kommer inn i bildet...

      Kommentar

      • nuno
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Apr 2004
        • 8

        Opprinnelig skrevet av Kanariz
        det er her kjeller flyplass kommer inn i bildet...
        jojo, men nå tenkte jeg på dagens Åråsen........
        Proud member of

        Equipaqqio di Diamante

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Ja. Det er der Kjeller flyplass kommer inn i bilde. Åråsen er allerede bygget så langt opp i høyden som det er tillatt.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            Opprinnelig skrevet av nuno
            jojo, men nå tenkte jeg på dagens Åråsen........
            Nettopp! Det er her Kjeller kommer inn i bildet.

            Rettere sagt: Det er her innflygningen til bane 30 på Kjeller kommer inn i bildet.


            Edit: Urk, slått av en Lars..

            Kommentar

            • nuno
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Apr 2004
              • 8

              hmm, flyplassen må jo uansett vekk, om ikke en ny stadion skal ligge midt på stripa. Uten flyplassen kan vel Åråsen utbygges i høyden.
              Proud member of

              Equipaqqio di Diamante

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                Opprinnelig skrevet av koppen
                eneste jeg kunne tenke meg som navn på ny stadion må isåfall være "nye åråsen"..
                Nei. Nei. Nei.
                Nye Åråsen er øverst i gruppa av navn jeg ikke kan tenke meg.
                Der er jeg helt på linje med Fjeller'n høyere opp i tråden:
                Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                Alt med forstavelsen "Nye" høres ut som noe som er startet opp etter en konkurs.

                Kommentar

                • Mollari
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Dec 2003
                  • 135

                  "Nya Gamla Ullevi" må jo være skrekkeksempelet.
                  http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                  Kommentar

                  • morten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2156

                    Hva med År-åsen som i kanari-fansen!Evt flytte bindestreken fra Kanarifansen til År-åsen.
                    Badekar
                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      Til info: Det heter et stadion, stadionet, flere stadion/stadioner, alle stadionene.

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        Opprinnelig skrevet av Lars

                        PPS: Når jeg sier at vi bør bygge med en kapasitet på 15.000-16.000, mener jeg selvsagt også at det bør være muligheter for å utvide stadion senere.
                        5% årlig vekst er greit å kalkulere med det, men det jeg er mest skeptisk til er å bygge en stadion som dersom vi kalkulerer med 5% skal være sprengt etter to år. Det dyrt å ferdigstille en stadion for så et par år senere bygge ut med et par tusen til i forhold til å ferdigstille den til f. eks 18 000 (uten at jeg nødvendigvis mener at 18 000 er ideelt) med en gang. Det er selvfølgelig kjedelig med 20% ledige seter første sesongen, men spørsmålet er vel om vi har råd til å bygge i små trinn. Uten at jeg har dekning for det tipper jeg dessuten at det blir ekstra vanskelig og dyrt og bygge ut en ny stadion hvor du har et tak over hele matten...
                        Last edited by Henrik; 09.10.2007, 09:35.

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          Bygg en helt tett og rund stadion med en etasje som tar ca 18000. Hvis lsk trenger flere plasser enn det burde det være en mulighet å bygge en etasje over denne igjen.

                          Men da blir det nok ikke noe tak..

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Bygg en helt tett og rund stadion med en etasje som tar ca 18000. Hvis lsk trenger flere plasser enn det burde det være en mulighet å bygge en etasje over denne igjen.

                            Men da blir det nok ikke noe tak..
                            Ny stadion uten tak er vel uaktuelt. Vi bor tross alt i Norge.

                            Kommentar

                            • morrari
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2006
                              • 58

                              Først bør vel LSK fylle Åråsen mer enn en gang i året?

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7104

                                Flytte fra Åråsen? Aldri i livet! Vent til Kjeller er historie, og bygg ut stadion. Jeg er alt for nostalgisk til å skulle klare å svelge et nytt og historieløst stadion. Åråsen for alltid!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  5% årlig vekst er greit å kalkulere med det, men det jeg er mest skeptisk til er å bygge en stadion som dersom vi kalkulerer med 5% skal være sprengt etter to år. Det dyrt å ferdigstille en stadion for så et par år senere bygge ut med et par tusen til i forhold til å ferdigstille den til f. eks 18 000 (uten at jeg nødvendigvis mener at 18 000 er ideelt) med en gang. Det er selvfølgelig kjedelig med 20% ledige seter første sesongen, men spørsmålet er vel om vi har råd til å bygge i små trinn. Uten at jeg har dekning for det tipper jeg dessuten at det blir ekstra vanskelig og dyrt og bygge ut en ny stadion hvor du har et tak over hele matten...
                                  Resonnementet ditt er interessant, men jeg tror ledelsen bør tenke motsatt av det du sier.

                                  Det er næringseiendom som er viktigst for å skaffe Fugla diverse millioner i inntekter. Det beste er nok å bygge nytt stadion, flytte inn, så bygge nytt osv. for å skaffe maksimalt med inntekter.

                                  Skal vi bygge et nytt stadion så er vi kanskje avhengig av velvilje fra kommunen. Derfor er det fint å bruke argumentet om at dette er noe LSK trenger fordi publikumskapasiteten er sprengt. Vi bør tenke litt Bubka. Vi bygger først et nytt stadion med plass til 13 000, deretter bygger vi nytt stadion med plass til 15 000 osv...
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    Resonnementet ditt er interessant, men jeg tror ledelsen bør tenke motsatt av det du sier.

                                    Det er næringseiendom som er viktigst for å skaffe Fugla diverse millioner i inntekter. Det beste er nok å bygge nytt stadion, flytte inn, så bygge nytt osv. for å skaffe maksimalt med inntekter.

                                    Skal vi bygge et nytt stadion så er vi kanskje avhengig av velvilje fra kommunen. Derfor er det fint å bruke argumentet om at dette er noe LSK trenger fordi publikumskapasiteten er sprengt. Vi bør tenke litt Bubka. Vi bygger først et nytt stadion med plass til 13 000, deretter bygger vi nytt stadion med plass til 15 000 osv...
                                    Artig poeng, men spørs om politikerne er villige til å stille opp med tomt en gang hvert tredje år Da tror jeg i tilfelle du bør starte opp partiet for Lillestrøm Sportsklubb og gjøre skattekronene til alle i Skedsmo om til en pengebinge for LSK (=

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Artig poeng, men spørs om politikerne er villige til å stille opp med tomt en gang hvert tredje år Da tror jeg i tilfelle du bør starte opp partiet for Lillestrøm Sportsklubb og gjøre skattekronene til alle i Skedsmo om til en pengebinge for LSK (=
                                      Det tar tid å bygge nytt stadion. Vi har vel brukt rundt 10 år på å lage dagens (minus den gamle sittetribuna). Nettopp fordi vi ønsker å bygge nytt så ofte som mulig, så er det i hvert fall viktig å ha gode argumenter. At stadion ikke er stor nok er et fint argument som blir vanskelig å bruke hvis vi bygger for 20 000 eller større.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Hvor mye plass trenger vi? Noe rundt 14.000 ville være fornuftig spør du meg. Alt over 15.000 ville være idiotisk mener jeg. Folk som snakker om 20-24.000 burde ta seg en pille. Rosenborg brukte 15 år med seriegull og mer eller mindre gode resultater i Champions League for å få opp snittet til dagens nivå. Å tro at LSK skal klarer det noe fortere er urealistisk.

                                        Når det er sagt synes ikke jeg at det er behov for ny stadion ennå. Små utbedringer av Åråsen burde dekke behovet ihvertfall i 4-5 år til.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • KimFL
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1410

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Når det er sagt synes ikke jeg at det er behov for ny stadion ennå. Små utbedringer av Åråsen burde dekke behovet ihvertfall i 4-5 år til.
                                          Nå er det vel ikke snakk om å begynne å bygge i morra. Det er det vel mer snakk om langsiktige planer (5-10 år).



                                          KimFL

                                          Kommentar

                                          Working...