Per Berg vil heller underholde enn vinne

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Per Berg vil heller underholde enn vinne

    Fra dagens papir-RB:

    God fotball framfor gull

    ÅRÅSEN: Per Berg ser det som en naturlig målsetting at LSK sikter seg inn på medaljeplass i serien. Han håper at laget skal være godt nok til å kjempe om seriegull. - Jeg er fornøyd med en plass blant de tre beste. Men jeg mener det alvorlig når jeg sier at for meg er det viktigere om laget blir nummer to etter å ha fått ros for å spille god fotball, enn om vi skulle vinne etter å bli kritisert for å ha spilt dårlig. De fleste er uenige med meg, men det får så være.

    EGEN KOMMENTAR: Håper Per Berg holder seg langt unna det sportslige denne sesongen. Jeg tror vi kan både underholde og vinne serien, men hvis jeg må velge, er valget enkelt.
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    #2
    For meg også. Jeg håper at vi kan vinne serien ved å spille underholdende fotball. Må jeg velge, vil jeg gjøre som i -89. Vinne gullet og bli utskjelt for "møkkafotball"

    Kommentar

    • Forumbikkja
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Mar 2006
      • 17

      #3
      TV 3 skrøt av Arsene Wenger i går nettopp av det at han har den moderne tankegangen om at fotball er underholdning, og derfor er det meget viktig.
      Forumbikkja

      Kommentar

      • Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

        #4
        Fotball hander om å vinne titler, det er ikke noe sirkus! Jeg drar til åråsen for å se fugla vinne, ikke for å la meg underholde...

        Kommentar

        • Forumbikkja
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Mar 2006
          • 17

          #5
          Du og grunnfjellet gjør det. Potensielle tilskuere utover dette, gjør ikke det.
          Forumbikkja

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av Bolsen3
            Fotball hander om å vinne titler, det er ikke noe sirkus! Jeg drar til åråsen for å se fugla vinne, ikke for å la meg underholde...
            Greit nok at fokus skal ligge på seier, men lite gleder meg mer en LSK seier i en underholdene kamp.

            God fotball er god underholdning!
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Rubinho
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2005
              • 1501

              #7
              Som Ole Brum ville sagt: ja takk begge deler

              Og det er sånn det blir i år 8) Gull og underholdning

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Enig at gull er aller mest verdt, men kjedelig fotball har også sin pris. Mange var det f eks på gull-kampen da vi avgjorde serien hjemme i -89? Kanskje 4100 ?


                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Enig at gull er aller mest verdt, men kjedelig fotball har også sin pris. Mange var det f eks på gull-kampen da vi avgjorde serien hjemme i -89? Kanskje 4100 ?


                  Mvh
                  Gammer`n
                  I tredje siste runde i 1989 (mot Viking) var det 2170 tilskuere. Men på den tiden var vi blaserte og hadde nesten gullet i lomma.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #10
                    LSK har lag godt nok til å både vinne og spille god underholdene fotball i år. Det har vi vist i RL.

                    Trur Per Berg har dette i bakhodet når han snakker om underholdning. Ikke noe tvil om at den mannen vil prestere
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Bolsen3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 1061

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                      Fotball hander om å vinne titler, det er ikke noe sirkus! Jeg drar til åråsen for å se fugla vinne, ikke for å la meg underholde...
                      Greit nok at fokus skal ligge på seier, men lite gleder meg mer en LSK seier i en underholdene kamp.

                      God fotball er god underholdning!
                      Selvfølgelig håper jeg fugla spiller underholdende og god fotball, men det må aldri prioriteres før resultatet, slik Per Berg uttrykker her...

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av pajarito amarillo
                        Du og grunnfjellet gjør det. Potensielle tilskuere utover dette, gjør ikke det.
                        javel, og hva gjør potensielle tilskuere når de har blitt en del av grunnfjellet da?

                        Du sier at en klubb som spiller jævla underholdende vs en klubb som vinner masse titler og ikke spiller underholdende, så trekker den første klubben flest fans/tilhengere?

                        bullshit sier jeg.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Forumbikkja
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Mar 2006
                          • 17

                          #13
                          Ops. Blei litt mer oppmerksom på tittelen. "Heller"... Tror ikke det overskriften gir uttrykk for er helt i tråd med det Berg mener...

                          Opprinnelig skrevet av iL
                          javel, og hva gjør potensielle tilskuere når de har blitt en del av grunnfjellet da?
                          Hvordan blir potensielle tilskuere en del av grunnfjellet? Ved å lokkes av to timer kjedelig fotball?

                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Du sier at en klubb som spiller jævla underholdende vs en klubb som vinner masse titler og ikke spiller underholdende, så trekker den første klubben flest fans/tilhengere?
                          De to hører vel delvis sammen, men ja. En vinnende underholdende klubb ville trukket flere tilskuere enn en vinnende klubb med kjedelig fotball. Vanskelig å skjønne?

                          Opprinnelig skrevet av iL
                          bullshit sier jeg.
                          Ha en fortsatt god dag.
                          Forumbikkja

                          Kommentar

                          • Gale Isbre
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 1164

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av pajarito amarillo
                            Ops. Blei litt mer oppmerksom på tittelen. "Heller"... Tror ikke det overskriften gir uttrykk for er helt i tråd med det Berg mener...

                            Opprinnelig skrevet av iL
                            javel, og hva gjør potensielle tilskuere når de har blitt en del av grunnfjellet da?
                            Hvordan blir potensielle tilskuere en del av grunnfjellet? Ved å lokkes av to timer kjedelig fotball?

                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Du sier at en klubb som spiller jævla underholdende vs en klubb som vinner masse titler og ikke spiller underholdende, så trekker den første klubben flest fans/tilhengere?
                            De to hører vel delvis sammen, men ja. En vinnende underholdende klubb ville trukket flere tilskuere enn en vinnende klubb med kjedelig fotball. Vanskelig å skjønne?

                            Opprinnelig skrevet av iL
                            bullshit sier jeg.
                            Ha en fortsatt god dag.
                            Bare et apropos...en viss klubb vant nylig serien etter å spilt en fotball som ikke akkurat kan kalles underholdende. Denne klubben har aldri hatt så mange tilskuere som nå...

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av pajarito amarillo
                              Ops. Blei litt mer oppmerksom på tittelen. "Heller"... Tror ikke det overskriften gir uttrykk for er helt i tråd med det Berg mener...
                              Og hvordan vil du da tolke dette sitatet: "Men jeg mener det alvorlig når jeg sier at for meg er det viktigere om laget blir nummer to etter å ha fått ros for å spille god fotball, enn om vi skulle vinne etter å bli kritisert for å ha spilt dårlig."

                              Kommentar

                              • Gale Isbre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 1164

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Opprinnelig skrevet av pajarito amarillo
                                Ops. Blei litt mer oppmerksom på tittelen. "Heller"... Tror ikke det overskriften gir uttrykk for er helt i tråd med det Berg mener...
                                Og hvordan vil du da tolke dette sitatet: "Men jeg mener det alvorlig når jeg sier at for meg er det viktigere om laget blir nummer to etter å ha fått ros for å spille god fotball, enn om vi skulle vinne etter å bli kritisert for å ha spilt dårlig."
                                Det kan vel tolkes litt ulikt, avhengig av hvilken tanke som ligger bak. Uansett blir dette veldig hypotetisk. Kanskje ønsker han at trenden med positiv LSK-omtale skal fortsette? Mest sannsynlig er dette et utslag av kreativ spørsmålsstilling, uten at jeg skal skryte på meg å ha sett dagens papir-RB.

                                Kommentar

                                • Mr.Lee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 736

                                  #17
                                  Heller se LSK vinne 5-1 over Vålerengens IF med kynisk møkkafotball, enn å tape 2-0 mot tilsvarende lag å spille brasiliansk sambafotball.

                                  Kommentar

                                  • fugla_4_ever
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 467

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
                                    Heller se LSK vinne 5-1 over Vålerengens IF med kynisk møkkafotball, enn å tape 2-0 mot tilsvarende lag å spille brasiliansk sambafotball.
                                    Å vinne 5-1 er å underholde. Jeg tror Per Berg sikter til at han ønsker at LSK skal spille god fotball og score mye, fremfor å legge seg bakpå etter 1-0 og sikre det inn med kjedelig forsvarsfotball.

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av pajarito amarillo
                                      Ops. Blei litt mer oppmerksom på tittelen. "Heller"... Tror ikke det overskriften gir uttrykk for er helt i tråd med det Berg mener...

                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      javel, og hva gjør potensielle tilskuere når de har blitt en del av grunnfjellet da?
                                      Hvordan blir potensielle tilskuere en del av grunnfjellet? Ved å lokkes av to timer kjedelig fotball?

                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      Du sier at en klubb som spiller jævla underholdende vs en klubb som vinner masse titler og ikke spiller underholdende, så trekker den første klubben flest fans/tilhengere?
                                      De to hører vel delvis sammen, men ja. En vinnende underholdende klubb ville trukket flere tilskuere enn en vinnende klubb med kjedelig fotball. Vanskelig å skjønne?

                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      bullshit sier jeg.
                                      Ha en fortsatt god dag.
                                      Går det an å mistforstå mere?

                                      Lev i din drømmeverden du.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • MagnetMagne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 446

                                        #20
                                        Media og andre klubber her i landet vil vel alltid mene at LSK vil spille møkkafotball, så jeg velger å telle poeng 8)

                                        Inntrykket vil nok i hvertfall ikke endres om man ikke fjerne Otto Tullseth fra diverse programmer relatert til foppall på TV.. :wink:
                                        Snart neste hælj.....

                                        Always Hardcore
                                        TS05

                                        Kommentar

                                        Working...