Rösler i Vi Menn Fotball

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svimling
    Medlem
    Hoffnarr
    • Nov 2005
    • 40

    Rösler i Vi Menn Fotball

    Intervju med Uwe.
    Kommer i Vi Menn Fotballs seriestartekstra, men her er kortversjonen

  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Lillestrøm opplever at mange har laget som gullfavoritt i årets eliteserie. Men LSK-trener Uwe Rösler vil skru ned forventningene.

    – Ingen i førsteelleveren er over 30 år, og vi blir derfor litt urutinerte. Men troppen består av unge og sultne spillere med flott innstilling. Vi kommer til å bli vanskelige å slå. Du kan si at vår styrke også blir vår svakhet, sier Rösler i et intervju med Vi Menn Fotball.


    Tyskeren mener de andre klubbene prøver å dytte presset vekk fra seg selv, når de tipper Lillestrøm som seriemester.


    – De andre prøver å skyve presset over på oss. Journalistene prøver seg med ”bare gull er godt nok”, sier LSK-sjefen, som hevder at Lillestrøm spiller i en helt annen divisjon enn de andre toppklubbene når det gjelder økonomi.


    – Du må se hvor vi kommer fra. Både det sportslige og økonomiske er bra i LSK, men vi er ikke engang i samme liga som Rosenborg, Vålerenga, Brann og Viking. Alt jeg kan si er at vi er blant fem-seks klubber som vil kjempe i toppen, sier Rösler.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • lsk_fugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 864

      #3
      syns vi ser en smule passiv rösler her jeg.. kansje dumt kansje bra.. det får vi nå se på..

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #4
        Rösler er så avgjort realist (i tillegg til alt annet han også er - som perfeksjonist, taktiker, inspirator, engasjert på sidelinja osv...)

        Og vi kommer ikke bort fra at vi

        1. Har en ung stall, med sultne og lovende spillere, men samtidig ikke de aller mest erfarne (selv om flere har spilt mange år på høyt nivå).

        2. Har et godt stykke opp til økonomien i RBK, vif, Brann og Viking. Media opererer akkurat nå med budsjetter som for RBK ligger opp mot 160 millioner, for vif opp mot 100 millioner, for Brann og Viking rundt 80-85 millioner (talla varierer en del her ut fra hvor konservativt klubbene budsjetterer, og hva ulike media gjør av egne antagelser). LSKs budsjett for 2006 er vel til sammenlikning 59 millioner, opp fra 51 for 2005.

        Det betyr ikke at vi ikke kommer til å vinne både RL, serien og cup'en i år, men det kan være klokt å ikke gå ut så høyt at favorittstemplet blir en belastning. Vi skal være litt i angrepsposisjon, med ambisjonsnivå om å vinne hver eneste kamp, og å kjempe helt i toppen. (Stilkarakterene gir ingen poeng, selv om eieren synes det viktigste er å underholde; det gjør Fugla når de spiller variert og derfor effektiv fotball.)

        gilbert

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          I det nye FireFireTo-magasinet er det et ganske omfattende intervju med sjefen sjøl. Ikke så veldig mye nytt å melde om, men en godt skrevet artikkel med fine bilder.
          Også mye annet spennende i bladet denne måneden.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          Working...