RB: – Jeg er mer enn god nok! (Kippe)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: – Jeg er mer enn god nok! (Kippe)



    – Jeg er mer enn god nok!

    Kaptein Kippe frykter ikke benken

    MARBELLA::
    Frode Kippe er Lillestrøms lagkaptein, men virker langt fra sikker i Uwe Röslers lag i serieåpningen. Selv er han trygg på egen kapasitet.

    ELG I SOLNEDGANG: Frode Kippe ruver i den spanske solnedgangen, men etter strekkskaden i mars er ikke LSK-kapteinen selvskreven på laget lenger.

    Kan rekke seriestart
    Av: Espen Solbakken og Roar Grønstad (Foto)
    – Jeg er mer enn god nok, men du må huske på at jeg var skadet i fire uker. Derfor har jeg ikke spilt så mye i det siste. Bare jeg kommer i form igjen, er jeg trygg på at jeg er god nok for dette laget, sier Kippe.

    I hans fravær har Anders Rambekk og Pål Steffen Andresen stått fram som to av LSKs aller beste spillere.

    Og det innrømmer også Frode.

    – De har gjort det veldig bra. Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan det vil eventuelt vil være å sitte på benken. På sikt vil det ikke være bra for meg, men jeg vet at det alltid tar litt tid når en er borte med skade i en måned, sier han.

    Finner formen
    Selv mener han at treningsleiren i Spania kom på et perfekt tidspunkt for ham. Han er ennå ikke 100 prosent restituert etter strekken på baksiden av låret, men følger nå alle treningene. Søndag spiller han ventelig treningskamp mot Lyn på Marbella. Kanskje får han også sjansen i finalen i Royal League.

    – Jeg mangler den siste, ekstra styrken i beinet som jeg hadde før skaden oppsto. Dessverre har det tatt lengre tid enn jeg trodde å bli bra. Men her nede har alt gått fint – nå er det opp til Uwe å bestemme hvem som skal spille, mener kapteinen, som er klar til å melde seg til tjeneste igjen.

    – Med tre så gode midtstoppere, burde dere kanskje spilt med tre i midtforsvaret?

    – Det kunne gått, men vi har øvd for lite på det systemet til at vi er komfortable med det ennå. Men det kan jo også bli plass til alle tre med Anders på backen eller på midtbanen. Jeg og Pål Steffen er vel mer rene stoppere, synes Frode.

    Like god
    – Føler du at du er like god nå som i dine beste perioder i LSK?

    – Definitivt. Jeg hadde en god vinter før skaden oppsto og spilte bra matcher i Royal League hele veien. Alt tyder på at jeg er minst like god som før.

    – Hvem er det perfekte stopperparet?

    – Det virker som om alle tre midtstopperne fungerer bra i laget. Alle spiller godt sammen uansett hvilken kombinasjon – det er en styrke for laget. Og vi skal tross alt ikke klage. Vi har jo fem spisser som kjemper om kun to plasser, minner kapteinen om.

    – Hvordan er det å være kaptein for en gullfavoritt?

    – Jeg mener Rosenborg er favoritten. De har fremdeles en sterkere tropp enn vår, men vi skal være med oppe i toppen. Vår utfordring blir å takle de vanskelige periodene. Vi vil tape kamper og få motgang, og da gjelder det å vise hva vi er gode for.

    Må imponere
    Kippe vet at kun én god kamp kan være nok til at han igjen er et førstevalg hos Uwe Rösler. Inntil han får plassen tilbake må han selv overbevise treneren om at kapteinen skal inn igjen. Senest på torsdagens formasjonstrening måtte Kippe spille på "b-laget" den første tida, da Rambekk og Andresen utgjorde midtstopperparet for de beste. Senere kom Kippe inn igjen da de to andre rullerte med hver sin periode på b-laget.

    – Det er positivt at det er kamp om plassene, og styrken med en bred stall vil vi få god bruk for i løpet av sesongen. Men jeg har lyst til å spille, og det så tidlig som mulig, sier Kippe.
    RoyVaadal.
Working...