beste og verste opplevelser med sportsklubben?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #21
    Opprinnelig skrevet av Eirik
    VERSTE: Cupen midt på 90-tallet en gang, hjemmekamp mot lille Falk. Arne Sandstø dunka inn seiersgoalen med en vakker heading på overtid. Forøvrig selvmål, så Falk vant. Nitrist!
    Nå flenger du opp gamle sår. Marerittet mot Falk inntraff samme kveld som England tapte EM-semi'n hjemme mot en tysk årgang som var enda mer motbydelig enn normalt. I sannhet en møkkakveld. Huttetu.

    Kommentar

    • Gale Isbre
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 1164

      #22
      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      Opprinnelig skrevet av Eirik
      VERSTE: Cupen midt på 90-tallet en gang, hjemmekamp mot lille Falk. Arne Sandstø dunka inn seiersgoalen med en vakker heading på overtid. Forøvrig selvmål, så Falk vant. Nitrist!
      Nå flenger du opp gamle sår. Marerittet mot Falk inntraff samme kveld som England tapte EM-semi'n hjemme mot en tysk årgang som var enda mer motbydelig enn normalt. I sannhet en møkkakveld. Huttetu.
      Skjønner deg veldig godt. Møtte en gang en av spillerne til Falk fra den kampen på fest i England (av alle steder), og hadde store problemer til tross for at han både var en hyggelig fyr og hadde lagt opp. På samme måte har jeg fortsatt store problemer med Sandstø...

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2939

        #23
        må selvfølgelig nevne semi'n i 04 å tapet mot odd i 01 blant de værste. husker lsk og særlig sundgot hadde kasta bort en hau med sinnsyke sjangser, jeg var nede for å snylte gratise pølser mens jeg hører et stor gjisp å et neeeeeei :!: det var som å bli skutt når jeg kom opp trappa og så at odd spillerne jubla, åssen klarte vi å tape den matchen???
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • A.Bilet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2005
          • 808

          #24
          Tapet mot Odd i 2001 er den værste opplevelsen med sportsklubben av de gangene jeg har vært på stadion. Cupfinalen var heller ingen opptur

          EDIT: Det ble vel 3-3 ja.

          Beste minnet mitt er når vi slo VIF faktisk i fjor. Det var en sinnsyk opplevelse. Samme når vi slo RBK i kvartfinalen i cupen i for i fjor.
          A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

          Twitter-bruker

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            #25
            Opprinnelig skrevet av bjarmann
            å tapet mot odd i 01 blant de værste. husker lsk og særlig sundgot hadde kasta bort en hau med sinnsyke sjangser, jeg var nede for å snylte gratise pølser mens jeg hører et stor gjisp å et neeeeeei :!: det var som å bli skutt når jeg kom opp trappa og så at odd spillerne jubla, åssen klarte vi å tape den matchen???
            Ja, jeg kverulerer, men rett skal være rett: Vi tapte 3-3. Bare så det er nevnt.

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              #26
              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              tapet mot odd i 01 blant de værste. husker lsk og særlig sundgot hadde kasta bort en hau med sinnsyke sjangser, jeg var nede for å snylte gratise pølser mens jeg hører et stor gjisp å et neeeeeei :!: det var som å bli skutt når jeg kom opp trappa og så at odd spillerne jubla, åssen klarte vi å tape den matchen???
              Ikke for å være frekk, men hva i helvete gjorde du nede fra tribunene på ett slik tidspunkt?
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Bekkis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 441

                #27
                Beste: Semifnalen mot søpla(05), når vi leda 1-0 mot tromsø i siste serierunde i 01

                Verste: cupfinalen, når rosenborg vant 6-0 mot brann i siste serierunde 01...

                Kommentar

                • Gale Isbre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 1164

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  tapet mot odd i 01 blant de værste. husker lsk og særlig sundgot hadde kasta bort en hau med sinnsyke sjangser, jeg var nede for å snylte gratise pølser mens jeg hører et stor gjisp å et neeeeeei :!: det var som å bli skutt når jeg kom opp trappa og så at odd spillerne jubla, åssen klarte vi å tape den matchen???
                  Ikke for å være frekk, men hva i helvete gjorde du nede fra tribunene på ett slik tidspunkt?
                  Han snylta gratis pølser, vel :wink:

                  Kommentar

                  • semper fi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 823

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                    Opprinnelig skrevet av bjarmann
                    tapet mot odd i 01 blant de værste. husker lsk og særlig sundgot hadde kasta bort en hau med sinnsyke sjangser, jeg var nede for å snylte gratise pølser mens jeg hører et stor gjisp å et neeeeeei :!: det var som å bli skutt når jeg kom opp trappa og så at odd spillerne jubla, åssen klarte vi å tape den matchen???
                    Ikke for å være frekk, men hva i helvete gjorde du nede fra tribunene på ett slik tidspunkt?
                    Han snylta gratis pølser, vel :wink:
                    bjarmann = Arntis ?
                    -After Dark Ultras-

                    Kommentar

                    • Bolsen3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 1061

                      #30
                      Beste: Kvartfinalen mot RBK i 2004, Semien mot vif i fjor og 3-2 seiern over rbk i 1999...

                      Verste: Helt klart 3-3 kampen mot odd i 2001. Eneste gangen jeg har begynt å gråte etter en fotball-kamp... (regner med det blir noen GLEDES-tårer i år!)

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #31
                        Kvartfinalen mot RBK i '04 var en enorm opplevelse. Sutringa til Nils Skutle i forkant av kampen ang. hvem som skulle ha hjemmebane, og det at vi uka før hadde tapt 4-1 på Lerkendal, gjorde det så ekstremt godt å banke trøndera den kvelden. Fantastisk stemning og en vanvittig spennende kamp. Helt utrolig!

                        Gylfi, Gylfi, Gylfi Einarsson!

                        Kommentar

                        • Percy Nilegård
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 5146

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av semper fi
                          Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                          tapet mot odd i 01 blant de værste. husker lsk og særlig sundgot hadde kasta bort en hau med sinnsyke sjangser, jeg var nede for å snylte gratise pølser mens jeg hører et stor gjisp å et neeeeeei :!: det var som å bli skutt når jeg kom opp trappa og så at odd spillerne jubla, åssen klarte vi å tape den matchen???
                          Ikke for å være frekk, men hva i helvete gjorde du nede fra tribunene på ett slik tidspunkt?
                          Han snylta gratis pølser, vel :wink:
                          bjarmann = Arntis ?
                          Jo, leste meg forsåvidt til at han sneik pølser, men har vanskelig for å forstå at noen prioriterer pølser forran en av de mest spennende kampene jeg har sett på Åråsen.

                          Arntis pleier vel å få med seg kampen?
                          "Alltid blodsprengt"!
                          Fong/Macho

                          Even Nordlien

                          Kommentar

                          • Harvest
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2006
                            • 855

                            #33
                            Orker ikke noen oppramsing nå, men fjorårets høydare for min del var utvilsomt når Mifsud avgjorde matchen mot søpla på overtid. Det var utrolig deilig å komme på jobb i Oslo dagen etter i LSK-drakt, blant masse sure apekatter, og som eneste fugl 8)
                            Iron Maiden's gonna get you.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2939

                              #34
                              jeg var ung regna med at vi vant, det var jo på overtid og vi rulla over odd, men så kommer dem med en lusen scoring. faen! det tapet river og sliter i meg ennå den kampen er den eneste jeg har sett fra vip tribunen, vi sneik oss opp dit husker jeg
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • Harvest
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 855

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                jeg var ung regna med at vi vant, det var jo på overtid og vi rulla over odd, men så kommer dem med en lusen scoring. faen! det tapet river og sliter i meg ennå den kampen er den eneste jeg har sett fra vip tribunen, vi sneik oss opp dit husker jeg
                                3-3 kampen?
                                Iron Maiden's gonna get you.

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  #36
                                  Mange av de største opplevelsene er allerede beskrevet i denne tråden, men jeg savner to svært følelsesladde stunder mot Bryne: Den ekstatiske gleden i 1976 da Tommy sto på knærne i snøfonna etter å ha satt 2-0 og sikret det første ordentlige seriemesterskapet, og - fjorten år senere etter samme resultat - den nesten lammende lettelsen over at eventyret ikke var slutt. To veldig forskjellige, men hver for seg enorme, opplevelser. Defining moments, tror jeg det heter på nynorsk. Og la oss i oppregningen av høydepunkter heller ikke glemme dagen Even Pellerud fikk sparken, da. Det var som å bli friskmeldt igjen etter et års alvorlig sykdom.

                                  Men jeg tror ingenting av det vi har opplevd hittil engang kan nærme seg den gleden mange av oss vil oppleve om vi nå, etter så mange år, etter å ha opplevd Sportsklubbens forvandling fra storlag til middelhavsfarer, etter å ha stått på kanten av stupet både tre og fire ganger, skulle komme tilbake og vinne seriemesterskapet. Dét ville for meg stille alle tidligere oppturer i skyggen. Vi har opplevd mye stort, men the best is yet to come: Seriemesterskapet 2006. Og begravelsen til Even Pellerud.

                                  Kommentar

                                  • Dal-kanari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2005
                                    • 136

                                    #37
                                    Enkelt... :P

                                    Beste: Kvartfinale mot RBK i cupen 2004, dette var forøvrig min første kamp på Åråsen. For en start på min "karriere" som fugl!

                                    Verste: Ikke fullt så enkelt, men det står mellom finalen i fjor og kampen i Bergen i fjor. Skuffelsen etter kampen på Ullevål kommer nok til å sitte lengst....
                                    Lucky nr. 11

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Dal-kanari
                                      Beste: Kvartfinale mot RBK i cupen 2004, dette var forøvrig min første kamp på Åråsen. For en start på min "karriere" som fugl!
                                      For en debut! I tillegg fikk du innpass i den harde kjernen på Felt C og med en noe overstadig Myklebust ved din side. Du er faen meg en tøffing som turte å komme tilbake til Åråsen etter den opplevelsen:-)
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • F.s
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jan 2006
                                        • 128

                                        #39
                                        Beste: Semifinaleseier mot enga i fjor

                                        Værste: Semifinale mot enga noen år tidligere på åråsen...(11-12) :cry:

                                        Kommentar

                                        • Bekkis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 441

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av F.s
                                          Værste: Semifinale mot enga noen år tidligere på åråsen...(11-12) :cry:
                                          var 4 runde...

                                          Kommentar

                                          Working...