Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2925

    #21
    men det er jo lurt av lyn, selvom det er kyniskt
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • fugla_4_ever
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 467

      #22
      Mange negative kommentarer her ser jeg. Jeg syntes Powell har mange gode poenger her, som han trolig har erfart fra sin tid i LSK-trøya. Dette med at vi er mye i media om dagen er en typisk LSK greie, som nesten alltid ender mørkt. VI har snakket om gull i media hver eneste gang det har gått vår vei, men det har blitt med snakken. I stede for å kritisere ham, må vi ta ordene til oss til ettertankte. Jeg tror ikke Powell er ute etter å rakke ned på gamle lagkammerater.

      Kommentar

      • gjest_
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Apr 2006
        • 4

        #23
        Opprinnelig skrevet av reka
        Lyn dyrker ingen unge spillere. De kommer fra NTG hvor de automatisk må tegne kontrakt med lyn. klubben drar max ut av media for å satse på unge talenter, men det de har gjort er å kjøpe et idrettsgymnas. Dette er attraktivt for mange 16-17 åringer, og LSK kunne sikkert "kjøpt" seg en slik vgs skole på samme måte. Pga at NTG er "skole" trenger ikke lyn å kjøpe ut spilleren fra opphavsklubbene. Vi så hvordan systemet virker under Mikel-saken (falske skolekontrakter, men ingen skolegang på spillerne - skammelig når vi tenker på alderen deres. Ville vært barnevernssak ett år tidligere.)

        Sikkert mange feil i min fremstilling, men i hovedsak er det vel slik det fungerer...
        Reka har rett i én ting, og det er at det er mange feil i hans fremstilling. Lyn har ikke kjøpt NTG, og elevene på NTG må ikke automatisk tegne kontrakt med Lyn. Skolelaget Lyn/NTG er et tilbud til de beste elevene. Å påstå at elevene ikke får skolegang blir bare for dumt. Når man ser hvor flink Lyn er til å la unge spillere få tillit og spilletid, er det jo heller ikke rart at mange gode talenter søker seg til NTG og velger å spille for Lyn/NTG.

        Når det gjelder artikkelen i rb så syns jeg ikke det virker som om Powell prøver å rakke ned på lsk. Han konstaterer jo bare at dere har økonomiske muskler til å kjøpe inn gode spillere, og at liten kjøpekraft ikke kan brukes som argument dersom det ikke skulle gå like bra som derer ønsker.

        Og for å være/bli et topplag trengs det en god del penger. Enkelt og greit.


        Lykke til i RL-finalen

        Mvh Lyn-supporter

        Edit: Reka, NTG nekter ikke elevene å tegne kontrakt med andre klubber enn Lyn. Henning Hauger gikk for eksempel på NTG, samtidig som han spilte i Eliteserien for Stabæk.

        Kommentar

        • Gale Isbre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 1164

          #24
          Hæ? Finnes sånne på ordentlig? :wink:

          Kommentar

          • gjest_
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Apr 2006
            • 4

            #25
            Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
            Hæ? Finnes sånne på ordentlig? :wink:
            kan være jeg bare er en illusjon :?

            Kommentar

            • Mr.Lee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 736

              #26
              Opprinnelig skrevet av gjest_
              Lykke til i RL-finalen

              Mvh Lyn-supporter
              Og gratulerer med seieren idag :lol:

              Kommentar

              • Gale Isbre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 1164

                #27
                Opprinnelig skrevet av gjest_
                Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                Hæ? Finnes sånne på ordentlig? :wink:
                kan være jeg bare er en illusjon :?
                Bare tuller, kjenner faktisk en fra før
                Og takk for lykkeønskningen!

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2127

                  #28
                  Så Powell på TV2-sporten her om dagen, og da var det stort sett skryt av LSK han kom med... Så dette er vel nok en gang RB som er ute etter å lage litt skandaler før en kamp... Skyt ikke pianisten, skyt journalisten
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Gale Isbre
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 1164

                    #29
                    Jeg klarer egentlig ikke å la meg engasjere så veldig av hva en Lyn-spiller mener eller ikke mener om LSK. I den artikkelen er mannen både negativ og positiv, og han har sikkert fått noen vanskelige spørsmål. Dessuten prøver han vel å holde med Lyn nå for tiden.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av gjest_
                      Reka har rett i én ting, og det er at det er mange feil i hans fremstilling. Lyn har ikke kjøpt NTG, og elevene på NTG må ikke automatisk tegne kontrakt med Lyn. Skolelaget Lyn/NTG er et tilbud til de beste elevene. Å påstå at elevene ikke får skolegang blir bare for dumt. Når man ser hvor flink Lyn er til å la unge spillere få tillit og spilletid, er det jo heller ikke rart at mange gode talenter søker seg til NTG og velger å spille for Lyn/NTG.

                      Når det gjelder artikkelen i rb så syns jeg ikke det virker som om Powell prøver å rakke ned på lsk. Han konstaterer jo bare at dere har økonomiske muskler til å kjøpe inn gode spillere, og at liten kjøpekraft ikke kan brukes som argument dersom det ikke skulle gå like bra som derer ønsker.

                      Og for å være/bli et topplag trengs det en god del penger. Enkelt og greit.


                      Lykke til i RL-finalen

                      Mvh Lyn-supporter
                      JaJa, jeg brukte vel litt sterke ord, men prinsippet er riktig. Lyn har ikke kjøpt NTG, de har inngått en gjensidig avtale. Spillerne MÅ ikke tegne kontrakt, den er et tilbud til de beste (men ingen andre lag får vel tegne kontrakt med dem,). De beste spillerne får selvsagt spille så lenge de kan bidra - har lyn noensinne hatt folk på banen av pedagogiske/humanistiske årsaker? Elevene får også helt sikkert skolegang (med unntak av våre utenlandske venner), men det gir vel strengt tatt LYN blaffen i (noe de jo nettopp har vist i mikel-saken). Så alt i alt, fremstillingen er prinsipielt riktig, ordlyden kanskje litt vel dømmende... Opplegget er kanskje gunstig for de fleste, men at dette også er beinhard business med unge idrettsutøvere er det liten tvil om.

                      Uansett lykke til Lyn (og slå søpla)!

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #31
                        Om man får med seg setningene der Powell presiserer at han snakker minst like mye om toppfotball generelt, som LSK spesielt, så blir det litt enklere å svelge det han sier. Bortsett fra RB sine typografer, så er det vel ikke noe sensasjonelt i det intervjuet, eller hva?

                        Og den som har fulgt LSK i en del år, vet godt at LSK var meget tidlig ute med å hente ikke-lokale spillere etter første året på topp-nivå i 1975. Så i historisk perspektiv er det ikke helt riktig å skyte ned Magnus Powell uten i det minste å varsle først.

                        Men at man burde kanskje formode at Powell etterhvert burde vite hvordan mediene vinkler sine artikler, og at han skulle vektlagt ordene litt smartere.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          #32
                          Re: Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)

                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Magnus Powell mener LSK er Norges største "kjøpelag"
                          .. og Magnus Powell er Norges største sutrebukk. Godt å se at han ikke har forandret seg ;-)

                          -okb!
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • tHuLu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 730

                            #33
                            Han snakker jo stort sett om fotballen generelt og kanskje han nevner LSK som eksempel da han har sett forandringene i klubben de siste 5 åra. Forandringer har det vært og det har denne mannen sett.

                            Jeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...
                            For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av tHuLu
                              Han snakker jo stort sett om fotballen generelt og kanskje han nevner LSK som eksempel da han har sett forandringene i klubben de siste 5 åra. Forandringer har det vært og det har denne mannen sett.

                              Jeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...
                              Enig med du!!! :wink:

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Paddis
                                Opprinnelig skrevet av tHuLu
                                Han snakker jo stort sett om fotballen generelt og kanskje han nevner LSK som eksempel da han har sett forandringene i klubben de siste 5 åra. Forandringer har det vært og det har denne mannen sett.

                                Jeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...
                                Enig med du!!! :wink:
                                For noe tull! Powell har ikke fortjent noen sang etter dette. La oss konsentrere oss om våre egne spillere. Frode Grodås og Mons Ivar Mjelde fortjener en hjertelig velkomst på Åråsen - Magnus Powell gjør det ikke.

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #36
                                  Eneste ikke-LSKer som bør få sangen sin når vi spiller mot Lyn er Torgeir Bjarmann. Ingen andre.

                                  Kommentar

                                  • okb
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2377

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av tHuLu
                                    Jeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...
                                    .. jeg forventer ingenting mindre av dagens og morgendagens LSK-spillere. Minste multiplum.

                                    Husk også at mr. Powell fikk BETALT for å spille fotball i LSK. Han var taktisk i all tid, og ønsket seg bort når han var god, og sa at han elsket klubben når han var skadet. Vi snakker "skikkelig" klubbspiller.

                                    Middelmådig spiss med et forferdelig dårlig snitt. Passer bedre som midtstopper.

                                    -okb!
                                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                    Kommentar

                                    • MedlemNR35
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 905

                                      #38
                                      Han snakker sannhet i at vi er et kjøpelag men vi er ikke noe utpreget kjøpelag i forhold til mange andre lag med mye større kapital så derfor blir dette totalt feil av Magnus å si....

                                      Kommentar

                                      • Fritz
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 1033

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Frode Grodås og Mons Ivar Mjelde fortjener en hjertelig velkomst på Åråsen - Magnus Powell gjør det ikke.
                                        Dette forstår jeg ikke. Har lest artikkelen flere ganger, og ser ingenting her som er så kontroversielt at jeg føler behov for å fyre meg opp.

                                        Vi som har pratet en del med Magnus ved at han har sterke følelser for LSK og Kanari-Fansen, og det at han sier sin mening til en avis, i stedet for å prate i floskler og klisjeer, som alle andre fotballspillere, synes jeg bare er positivt.

                                        For å være ærlig er jeg enig i alt Magnus sier i intervjuet, og ser det som helt naturlig at han bruker LSK som eksempel på hvordan fotballen er blitt, siden det er den norske klubben han kjenner best.

                                        Det er mange nyanser som ikke kommer frem når journalisten er ferdig med å vri på stoffet. De som ønsker å lese litt om hvordan Magnus ser på LSK og tiden han hadde her, kan lese dette intervjuet fra januar i år, som Petter O, gjorde med Magnus: http://www.kanari-fansen.no/index.ph...d=645&Itemid=2

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          #40
                                          Magnus Powell er en bra fyr, og fortjener definitivt ikke noe buing eller liknende hvis noen måtte ha det i planene når vi skal møte Lyn.

                                          Jeg er også enig i alt det han sier i intervjuet, og hva som om han bruker LSK som eksempel? Det er tross alt sant.

                                          Kommentar

                                          Working...