men det er jo lurt av lyn, selvom det er kyniskt
Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)
Collapse
X
-
Mange negative kommentarer her ser jeg. Jeg syntes Powell har mange gode poenger her, som han trolig har erfart fra sin tid i LSK-trøya. Dette med at vi er mye i media om dagen er en typisk LSK greie, som nesten alltid ender mørkt. VI har snakket om gull i media hver eneste gang det har gått vår vei, men det har blitt med snakken. I stede for å kritisere ham, må vi ta ordene til oss til ettertankte. Jeg tror ikke Powell er ute etter å rakke ned på gamle lagkammerater.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av rekaLyn dyrker ingen unge spillere. De kommer fra NTG hvor de automatisk må tegne kontrakt med lyn. klubben drar max ut av media for å satse på unge talenter, men det de har gjort er å kjøpe et idrettsgymnas. Dette er attraktivt for mange 16-17 åringer, og LSK kunne sikkert "kjøpt" seg en slik vgs skole på samme måte. Pga at NTG er "skole" trenger ikke lyn å kjøpe ut spilleren fra opphavsklubbene. Vi så hvordan systemet virker under Mikel-saken (falske skolekontrakter, men ingen skolegang på spillerne - skammelig når vi tenker på alderen deres. Ville vært barnevernssak ett år tidligere.)
Sikkert mange feil i min fremstilling, men i hovedsak er det vel slik det fungerer...
Når det gjelder artikkelen i rb så syns jeg ikke det virker som om Powell prøver å rakke ned på lsk. Han konstaterer jo bare at dere har økonomiske muskler til å kjøpe inn gode spillere, og at liten kjøpekraft ikke kan brukes som argument dersom det ikke skulle gå like bra som derer ønsker.
Og for å være/bli et topplag trengs det en god del penger. Enkelt og greit.
Lykke til i RL-finalen
Mvh Lyn-supporter
Edit: Reka, NTG nekter ikke elevene å tegne kontrakt med andre klubber enn Lyn. Henning Hauger gikk for eksempel på NTG, samtidig som han spilte i Eliteserien for Stabæk.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Så Powell på TV2-sporten her om dagen, og da var det stort sett skryt av LSK han kom med... Så dette er vel nok en gang RB som er ute etter å lage litt skandaler før en kamp... Skyt ikke pianisten, skyt journalistenEn gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av gjest_Reka har rett i én ting, og det er at det er mange feil i hans fremstilling. Lyn har ikke kjøpt NTG, og elevene på NTG må ikke automatisk tegne kontrakt med Lyn. Skolelaget Lyn/NTG er et tilbud til de beste elevene. Å påstå at elevene ikke får skolegang blir bare for dumt. Når man ser hvor flink Lyn er til å la unge spillere få tillit og spilletid, er det jo heller ikke rart at mange gode talenter søker seg til NTG og velger å spille for Lyn/NTG.
Når det gjelder artikkelen i rb så syns jeg ikke det virker som om Powell prøver å rakke ned på lsk. Han konstaterer jo bare at dere har økonomiske muskler til å kjøpe inn gode spillere, og at liten kjøpekraft ikke kan brukes som argument dersom det ikke skulle gå like bra som derer ønsker.
Og for å være/bli et topplag trengs det en god del penger. Enkelt og greit.
Lykke til i RL-finalen
Mvh Lyn-supporter
Uansett lykke til Lyn (og slå søpla)!Kommentar
-
Om man får med seg setningene der Powell presiserer at han snakker minst like mye om toppfotball generelt, som LSK spesielt, så blir det litt enklere å svelge det han sier. Bortsett fra RB sine typografer, så er det vel ikke noe sensasjonelt i det intervjuet, eller hva?
Og den som har fulgt LSK i en del år, vet godt at LSK var meget tidlig ute med å hente ikke-lokale spillere etter første året på topp-nivå i 1975. Så i historisk perspektiv er det ikke helt riktig å skyte ned Magnus Powell uten i det minste å varsle først.
Men at man burde kanskje formode at Powell etterhvert burde vite hvordan mediene vinkler sine artikler, og at han skulle vektlagt ordene litt smartere.Knurr...Kommentar
-
Re: Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)
Opprinnelig skrevet av TorolfMagnus Powell mener LSK er Norges største "kjøpelag"
-okb!Kommentar
-
Han snakker jo stort sett om fotballen generelt og kanskje han nevner LSK som eksempel da han har sett forandringene i klubben de siste 5 åra. Forandringer har det vært og det har denne mannen sett.
Jeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...For det er bedre å værra døv enn vålenga!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av tHuLuHan snakker jo stort sett om fotballen generelt og kanskje han nevner LSK som eksempel da han har sett forandringene i klubben de siste 5 åra. Forandringer har det vært og det har denne mannen sett.
Jeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av PaddisOpprinnelig skrevet av tHuLuHan snakker jo stort sett om fotballen generelt og kanskje han nevner LSK som eksempel da han har sett forandringene i klubben de siste 5 åra. Forandringer har det vært og det har denne mannen sett.
Jeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av tHuLuJeg håper vi kan ta imot denne mannen med sangen hans mens lagoppstillinga til lyn ropes opp på åråsen. han har tross alt spilt med hjertet(og kneet) utapå drakta i 5 år her...
Husk også at mr. Powell fikk BETALT for å spille fotball i LSK. Han var taktisk i all tid, og ønsket seg bort når han var god, og sa at han elsket klubben når han var skadet. Vi snakker "skikkelig" klubbspiller.
Middelmådig spiss med et forferdelig dårlig snitt. Passer bedre som midtstopper.
-okb!Kommentar
-
Han snakker sannhet i at vi er et kjøpelag men vi er ikke noe utpreget kjøpelag i forhold til mange andre lag med mye større kapital så derfor blir dette totalt feil av Magnus å si....Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TorolfFrode Grodås og Mons Ivar Mjelde fortjener en hjertelig velkomst på Åråsen - Magnus Powell gjør det ikke.
Vi som har pratet en del med Magnus ved at han har sterke følelser for LSK og Kanari-Fansen, og det at han sier sin mening til en avis, i stedet for å prate i floskler og klisjeer, som alle andre fotballspillere, synes jeg bare er positivt.
For å være ærlig er jeg enig i alt Magnus sier i intervjuet, og ser det som helt naturlig at han bruker LSK som eksempel på hvordan fotballen er blitt, siden det er den norske klubben han kjenner best.
Det er mange nyanser som ikke kommer frem når journalisten er ferdig med å vri på stoffet. De som ønsker å lese litt om hvordan Magnus ser på LSK og tiden han hadde her, kan lese dette intervjuet fra januar i år, som Petter O, gjorde med Magnus: http://www.kanari-fansen.no/index.ph...d=645&Itemid=2Kommentar
-
Magnus Powell er en bra fyr, og fortjener definitivt ikke noe buing eller liknende hvis noen måtte ha det i planene når vi skal møte Lyn.
Jeg er også enig i alt det han sier i intervjuet, og hva som om han bruker LSK som eksempel? Det er tross alt sant.Kommentar
Kommentar