Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fritz
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 1033

    #61
    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
    [ironi]Det er ingen tvil om at norske medier har vært ute etter "å ta" Powell helt siden han kom til Norge. Vi skal være glad for at media ikke er like slemme med andre av våre spillere.[/ironi]
    He he, jeg slår av ironi-knappen, Roy :wink:

    Jeg står fast ved at de direkte sitatene i intervjuet Powell ga til RB ikke er negative og jeg står fast ved at Powell har fremstått som en proff og positiv spiller de gangene jeg har snakket med ham i forbindelse med Kanari-TV.

    At fyren ikke er perfekt, og at det har vært mye storm rundt hans person, er det ingen tvil om. Allikevel er jeg mer skeptisk til RBs motiver enn Magnus Powells - tross alt har Powell ingenting å tjene på å slenge dritt om LSK. RB derimot har vist før at de har sans for en tabloid (les: negativ) vinkling i saker som omhandler LSK.

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      #62
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      [ironi]Det er ingen tvil om at norske medier har vært ute etter "å ta" Powell helt siden han kom til Norge. Vi skal være glad for at media ikke er like slemme med andre av våre spillere.[/ironi]
      Jeg lærte å skrive på maskin i 1985 av eldgammel nordlending på Lillestrøm Videregående (Nilsen?). Jeg har som smått begynt å innfinne meg med at det siden hans tid har kommet til 19 gule og ett rosa ansikt som man må beherske om man skal delta i tidsriktig meningsutveksling, men når det nå også dukker opp /ironi i hakeparentes, blir det simpelthen for mye for meg. Jeg skjønner ingenting. Kan noen gi oss over 17 et raskt kurs?

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #63
        Opprinnelig skrevet av Fritz
        Magnus Powells kommentar "ingen kan si noe annet enn at nye LSK på kort tid har kjøpt seg et godt lag", er veldig presist oppsummert, i mine øyne.
        Veldig upresist oppsummert, i mine øyne.

        Er dette laget godt?

        Heinz
        Stoffe-PSA-Kippe-Shane
        Riise-Søgård-Koren-Olsen
        Myklebust-Occean

        Ja.

        Er dette laget kjøpt i løpet av kort tid kjøpt? Overhodet ikke.

        Powell sier at LSK i løpet av kort tid har kjøpt seg et godt lag. Består et lag av to spillere? Kjøper man "bosmenn"? Jeg hadde vært enig med Powell dersom han hadde uttalt at LSK har kjøpt et par gode spillere i løpet av relativt kort tid (Riise og Occean).

        Og hvem er forresten disse fjorten nye spillerne RB skriver om? Trond Olsen, Otto Fredrikson, Olivier Occean, Khaled Mouelhi, Eirik Bertheussen og Andres Haddad. Én, to, tre, fire, fem, seks. Jeg kommer ikke på flere spillere vi har henta i løpet av det siste året.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2505

          #64
          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          Jeg lærte å skrive på maskin i 1985 av eldgammel nordlending på Lillestrøm Videregående (Nilsen?). Jeg har som smått begynt å innfinne meg med at det siden hans tid har kommet til 19 gule og ett rosa ansikt som man må beherske om man skal delta i tidsriktig meningsutveksling, men når det nå også dukker opp /ironi i hakeparentes, blir det simpelthen for mye for meg. Jeg skjønner ingenting. Kan noen gi oss over 17 et raskt kurs?
          Når du skal skrive noe som er ment ironisk, skriver du [ironi] foran.
          Når du er ferdig med ironien, avslutter du med [/ironi].

          [ironi]Det gjør alltid innleggene lettere å lese.[/ironi]

          Og siden jeg mistenker deg for å ha forstått det allerede, burde du
          egentlig hatt [ironi] og [/ironi] rundt hele innlegget ditt etter den første setningen.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #65
            Vi bør jobbe for å få ironitaggen inn i neste versjon av HTML. Den bør vises som to fingre som bøyes gjentatte ganger på hver side av utsagnet.

            Kommentar

            • KristofferØ
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 587

              #66
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Opprinnelig skrevet av Gullars
              Jeg har selv jobbet en del med media, og håper her han er offer for noen i pressen som ønsker å lage en sak... De klarer ofte å vri det litt slik de ønsker...
              Powell har levd med media rundt seg i mange år. Det er ingen grunn til å tro at Powell har blitt lurt.
              Ehh.. JENS STOLTENBERG, som basserer hele karrieren sin på media, er også blitt feilsitert utallige ganger. Media skaper en annen virkelighet, så det kan godt være det som har skjedd...

              Uansett synes jeg det er latterlig at han går ut i VÅR avis med dette, rett før seriestart i en ny klubb. Det er det Magnus bør konsentrere seg om nå; gjøre det han ikke klarte i LSK.
              I år så tar vi ostepop
              Vi elsker Lillestrøm
              HEI!

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #67
                Uansett synes jeg det er latterlig at han går ut i VÅR avis med dette, rett før seriestart i en ny klubb
                Dette handler jo ikke om at han "går ut" med noe som helst. Naturlig nok blir den mangeårige LSK-spissen, som fortsatt bor på Romerike, intervjuet når han skal starte opp hos en ny klubb.
                Reporteren har sikkert stilt minst 30 spørsmål, og ett av dem handlet om LSKs kjøp av nye spillere. Powell svarte på dette spørsmålet også, og etterpå valgte REPORTEREN og vinkle artikkelen på dette.
                Altså helt vanlig journalistikk.

                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  #68
                  Fra artikkel i Dagbladet:

                  - 10-erne er en utdøende rase

                  Magnus Powell: - Jeg har alltid likt å ha den trøya, men de siste årene har det ikke betydd så mye.
                  Sier han som hadde 10-ern før Koren tok den, og så fikk han den tilbake i Lyn. Tror han er djupt såret og vonbråten for at han ikke ble satset videre på i Lillestrøm.
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    Når du skal skrive noe som er ment ironisk, skriver du [ironi] foran. Når du er ferdig med ironien, avslutter du med [/ironi].

                    [ironi]Det gjør alltid innleggene lettere å lese.[/ironi]

                    Og siden jeg mistenker deg for å ha forstått det allerede, burde du
                    egentlig hatt [ironi] og [/ironi] rundt hele innlegget ditt etter den første setningen.
                    Jeg forstår. Tror jeg. Og kanskje hadde jeg forstått det allerede, men det får dere aldri vite fordi jeg ikke behersker gule og rosa ansikter.

                    Men dette lurer jeg på nå: Når RoyVaadal - for å ta et fritt valgt eksempel - skriver [ironi] foran og [/ironi] bak noe som er ironisk ment, mener han da virkelig å banke det ironiske i budskapet inn med hammer, eller ironiserer han egentlig over den tiltakende bruk av gule og rosa ansikter og andre moderne virkemidler på dette forumet. Det siste ville jeg ansett som ganske subtil ironi og hatt stor sans for.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                      Men dette lurer jeg på nå: Når RoyVaadal - for å ta et fritt valgt eksempel - skriver [ironi] foran og [/ironi] bak noe som er ironisk ment, mener han da virkelig å banke det ironiske i budskapet inn med hammer, eller ironiserer han egentlig over den tiltakende bruk av gule og rosa ansikter og andre moderne virkemidler på dette forumet. Det siste ville jeg ansett som ganske subtil ironi og hatt stor sans for.
                      Det finnes ikke ironi i RoyVaadals ironitagger. Han innførte ironitaggen for å unngå misforståelser på forumet, etter at undertegnede m.fl. brukte ironi uten å markere det med smileys eller på annen måte.

                      Jeg har lært at man bør være forsiktig med ironi overfor barn og autister - for de skjønner det ikke.

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Det finnes ikke ironi i RoyVaadals ironitagger. Han innførte ironitaggen for å unngå misforståelser på forumet, etter at undertegnede m.fl. brukte ironi uten å markere det med smileys eller på annen måte.
                        Da blir det ryddig. Hvordan skulle det gått hvis f eks forfattere eller journalister slang om seg med ironi uten å markere det tydelig i teksten? Eller sarkasme, for den del.

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Jeg har lært at man bør være forsiktig med ironi overfor barn og autister - for de skjønner det ikke.
                        Og tyskere. De har ikke nubbesjans på ironi. Utenom Uwe, Claus og Heinz, naturligvis. Fra egen erfaring legger jeg gjerne til at ironi ikke er en anbefalt taktikk når man korresponderer med Regelavdelingen ved Tollregion Oslo og Akershus.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #72
                          Et annet sted man bør være forsiktig med ironi er i sikkerhetskontrollen på flyplasser. Særlig hvis man får spørsmål om innholdet i bagasjen eller tilknytning til terrororganisasjoner.

                          Beklager at jeg sklir ut igjen.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Men dette lurer jeg på nå: Når RoyVaadal - for å ta et fritt valgt eksempel - skriver [ironi] foran og [/ironi] bak noe som er ironisk ment, mener han da virkelig å banke det ironiske i budskapet inn med hammer, eller ironiserer han egentlig over den tiltakende bruk av gule og rosa ansikter og andre moderne virkemidler på dette forumet. Det siste ville jeg ansett som ganske subtil ironi og hatt stor sans for.
                            Torolf har helt rett. Det var noe ganske så kjedelig som tydelig markering av hva som var ironien. Det er et faktum at det nesten ikke fins eksempler på bruk av ironi verken på Forumet eller LSK-Lista uten at dette har blitt misforstått. Om det skyldes at vi har for mange autister eller barn på Forumet veit jeg ikke. Og så får man masse unødvendige innlegg for å oppklare det hele. andee har også tidligere forklart at det er mange som urettmessig har sagt at de har brukt ironi uten å være i nærheten. Så det er nok mange som enten har misforstått definisjonen eller som for lett tyr til "å kaste ironikortet" hvis de har driti seg ut. Når det gjelder det siste punktet ditt, 10.09.50, så synes jeg at det er unødvendig mye bruk av gule ansikter. Sjølv har jeg vært svært restriktiv med gule ansikter og tipper at jeg har ca. 3 stk på mine første 700 innlegg.

                            Klemz RoyVaadal.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Det er et faktum at det nesten ikke fins eksempler på bruk av ironi verken på Forumet eller LSK-Lista uten at dette har blitt misforstått. Om det skyldes at vi har for mange autister eller barn på Forumet veit jeg ikke.
                              Jeg tror iallfall ikke vi skal skylde på at vi har for mange tyskere eller sikkerhetskontrollører på Gardermoen. Og iallfall ikke ansatte ved Tollregion Oslo og Akershus. De holder med Vålerengen. Det må de gjøre. Noen annen forklaring finner jeg ikke på det de presterer å lire av seg.

                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Sjølv har jeg vært svært restriktiv med gule ansikter og tipper at jeg har ca. 3 stk på mine første 700 innlegg.
                              [Nesten ikke ironi i det hele tatt]Ett ansikt pr. 233. innlegg er omtrent akkurat passe.[/Nesten ikke ironi i det hele tatt]

                              Det sklir ut, dette. Igjen. Blir vi snart kastet over på Generelt-forumet?

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #75
                                Skriftlig ironi er vanskelig å oppfatte av den enkle grunn at tonefallet som røper verbal ironi ikke kan tydes svart på hvitt, noe som har blitt bevist ved ett par anledninger på norsk-eksamener på videregående.

                                Til den egentlige saken:
                                Såvidt meg bekjent, så er det opp til den enkelte som blir intervjuet å kreve å få lese igjennom artikkelen før den blir satt på trykk. Det er muligens ikke alment kjent, men jeg betviler sterkt at denne rettigheten ikke er kjent blant fotballspillere på (relativt) topp-nivå.
                                Det blir litt for enkelt å legge skylda på RB, selv om de har en historie som gjør det enkelt å gjøre avisen til syndebukken fremfor Powell.
                                Og hvorfor i alle dager han skulle fortjene å bli møtt av sang fra motstanderlagets tilhengere klarer ikke jeg å se noen saklig begrunnelse for. Joda, han kom med noen pene vendinger i intervjuet etter overgangen til Lyn, men jeg klarer ikke å glemme hans tidligere oppførsel og uttalelser av den grunn. Spesielt ikke etter alt LSK gjorde for ham. Som f.eks å skrive langtidskontrakt på et tidspunkt hvor det var usikkert om han i det hele tatt kom til å spille fotball igjen.

                                Good ridance!:evil:
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • christoffer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 326

                                  #76
                                  Jeg synes veldig synd på Powell jeg, han ville garantert blitt i LSK hvis LSK hadde gitt utrykk på å beholde ham..

                                  Samma faen om vi er kjøpt og betalt, så lenge bøtta kommer hjem til Lillestrøm. Vi må slutte å være så jævli hårsåre!

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6079

                                    #77
                                    Nå er vel ikke lyn veldig mye bedre. vi har kjøpt 14 spillere siden røssler tok over. Lyn har i samme periode kjøpt hoff, dylan, fulham-fyr, powel, fire nigerianere, pluss en del fler som jeg ikke kommer på i farten. 8 + . er sikker på at de henta fler i fjor, så de må vel i hvertfall være over 10.

                                    Forskjellen på LSK (og for den saks skyld lyn) og vif er at vi har en stamme.

                                    Kommentar

                                    Working...