Røssler: ManCity = Hjem

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2377

    Røssler: ManCity = Hjem

    I dagens print-utgave av aftenposten er det et intervju som kanskje vil falle mange kanaris tungt på brystet. i korte trekk. uwe ønsker seg til man city og betrakter det som hjem, og på spm hvis han fikk tilbud idag - klassisk uwe: next question...
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #2
    Neida, ikke vanskelig å skjønne dette. Han hadde tross alt sin storhetstid som spiller i City. Og uansett om vi ikke synes Man. City er en bedre klubb enn LSK, så er de jo faktisk det...

    Kommentar

    • VallerudKanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 308

      #3
      *Kremt* City `till I die *Kremt*
      Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #4
        Er ikke vansleig å forstå dette. Uwe er en av de mest populære spillerne Man shitty noen gang har hatt. Dem har 40 000 tilskuere på kampene sine og møter lag som United, Liverpool, Arsenal å Chelsea hver runde. Ikke rart isåfall hvis han ville valgt å gå dit. Man er bare nødt til å innse at tilbudene fra større å bedre klubber kommer til å komme, men vi får håpe at vi kan beholde han hvertfall ett par år til først...
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          Det er jævlig vanskelig å forstå akkurat det...... :wink:

          Kommentar

          • mr.sandass
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2005
            • 972

            #6
            UWE har jo sagt at han først skal vinne noe med LSK . Han skylder klubben det ifølge han selv
            www.ultrasfeltc.net

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Opprinnelig skrevet av Paddis
              Det er jævlig vanskelig å forstå akkurat det...... :wink:
              Jeg synes egentlig du kunne fjernet den stygge Man.Utd logoen du har her inne på KFL forumet... Det finnes bare ETT lag. Det samme gjelder han som har Liverpool logoen som profilbilde.
              Anglofile fjøsnisser...

              :?

              Kommentar

              • Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

                #8
                Opprinnelig skrevet av veiron
                Opprinnelig skrevet av Paddis
                Det er jævlig vanskelig å forstå akkurat det...... :wink:
                Jeg synes egentlig du kunne fjernet den stygge Man.Utd logoen du har her inne på KFL forumet... Det finnes bare ETT lag. Det samme gjelder han som har Liverpool logoen som profilbilde.
                Anglofile fjøsnisser...

                :?
                Enig, putt heller inn lillestrøm sin logo eller lignende, blir upassende med man u eller andre lag sin logo spør du meg!

                Kommentar

                • Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062

                  #9
                  Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


                  Drømmen er å trene Manchester City

                  MARBELLA: Uwe Rösler (37) elsker Lillestrøm. Men den store drømmen hans er å trene Manchester City. Rösler om gullpress, Rosenborg og pianobarer.



                  Uwe Rösler er inne i sin annen sesong som Lillestrøm-trener. Den bestemte tyskeren vet hva han vil, og har brølt det ut over spanske treningsfelt på Marbella hele uken. I dag møter laget hans Lyn til den siste finpussen før en uke som inneholder både Royal League-finale og serieåpning mot Rosenborg Foto: Erik Berglund
                  Lillestrøm-treneren mener at han har den beste jobben i verden, men han hverken kan eller vil glemme Manchester City, den engelske klubben han pøste inn mål for fra 1993 til 1998.

                  - Min drøm, men da må jeg ha mye flaks, det vet jeg, er å dra tilbake til City, hjem til City, der jeg hadde de beste årene av mitt liv. Jeg møtte min kone i den perioden. Mitt første barn er født i Manchester. Jeg gikk fra å være single til en mann med ansvar. Klubben var fantastisk da jeg var der, og da jeg var kreftsyk. Det er noe med engelske klubber. De tar vare på spillere som har gjort en god jobb for dem.

                  - Er Manchester City mer «hjem» enn Lillestrøm?

                  - Ja, svarer Rösler bak mørke solbriller.

                  - Hva om de ringer nå - og vil ha deg?

                  Tyskeren tenker seg om i noen sekunder før han parerer med frasen han ble så ofte parodiert for i sin første sesong som eliteserietrener:

                  - Next question, please!

                  Vil underholde
                  Vi sitter under en hvit parasoll på et hotell utenfor Marbella. Middelhavet er ikke lenger unna enn at man kan nå det med en av de langpasningene klubben tidligere var så beryktet for. Under Röslers og assistent Gunnar Halles ledelse har laget økt repertoaret. Treffer du Lillestrøm hjemme på en dag der løpene sitter, pasningene går i blinde og motstanderen føler seg kvelt av en kollektiv, gul masse, så finnes det knapt noe bedre sted å være i fotball-Norge.

                  - «De» snakker om Lillestrøm-gull i år, Rösler?

                  - Ja, og før jeg svarer på det spørsmålet vil jeg gjerne snakke om en annen klubb. Jeg kaller den «The Bayern Munich of Norway». Den har vært det i 15 år. Rosenborg har allerede hatt fem uker på gress. Vi får det i slutten av april. Hvor mange trenere har de? Hvor mange fysioterapeuter? Hvor mange leger? Klinikker? De har ikke fått det i gave, og det de har gjort er et eksempel for alle andre i Norge. Jeg har stor respekt for Rosenborg, men det gjør meg bare enda mer bestemt på å slå dem, sier han.

                  Pikant detalj: Serieåpningens største kamp søndag om én uke er nettopp Lillestrøm-Rosenborg.....

                  I finalen
                  Uwe Röslers første trenerår endte med fjerdeplass i serien og cupfinale. Den fortsatte inn i vinteren med eventyrlig sterkt Royal League-spill. Belønningen kommer torsdag. Laget hans skal spille finale mot FC København.

                  - Jeg føler at laget har nådd et nytt nivå i løpet av vinteren. Vi rir på en bølge. En gang må bølgen nå land, og det er da vi må vise at vi er et topplag. Det er så godt å se på spillerne mine. De er så sultne, så unge og sultne. Bare én av dem er over 30 år. De kan nå så langt, sier han med et brennende engasjement.

                  Et engasjement som ofte ble misforstått i fjor. Rösler var ny, han kom med rare svar på TV («vil du at jeg skal gå og henge meg?»), han var til tider så intens på benken at han svidde av flere kalorier enn spillerne, men etter å ha fulgt mannen svært tett på spansk jord i nesten en uke, er enkleste utvei å forklare alt med at han er så ekstremt dedikert.

                  - Jeg kan ikke leve uten fotball på dette nivået, gjentar han flere ganger under intervjuet. Og forteller:

                  - Jeg kjenner Otto Rehhagel (67 år, trente Hellas til EM-gull, vår anm.), og jeg pleier å si til ham «Otto, hvorfor spiller du ikke golf i Spania et sted?». Da svarer han: «Uwe, jeg kommer til å dø. Jeg må være sammen med unge mennesker». Jeg klarer ikke å se for meg et liv helt uten fotball. I sesongen tenker jeg på fotball i sengen. Ikke mens kona er våken, da tenker jeg på andre ting, men når hun sovner og jeg fortsatt er våken...... Som topptrener har du ikke en eneste dag uten engstelser, men det er en drømmejobb likevel.

                  - Du er lidenskapelig, og det samme er mange andre i Lillestrøm-systemet. Er dette «ekteskapet» dømt til å ende ulykkelig?

                  - Jeg har forberedt meg på at jeg én dag må gå fra Lillestrøm. Jeg håper at det er mange, mange år igjen til den dagen, men jeg vet at den vil komme. Ta meg og Jan Åge (Fjørtoft, LSK-manager, vår anm.), for eksempel. Vi jobber meget godt sammen, men har svært mange forskjellige meninger. Likevel klarer vi å holde diskusjonene våre innenfor kontorets vegger. Den dagen vi ikke klarer det, kommer det neppe til å fungere, innrømmer 37-åringen.

                  En av fem. Men nå fungerer det. Derfor mener Uwe Rösler at Lillestrøm er én av klubbene som kan kjempe om seriegullet, sammen med Vålerenga, Viking, Lyn og selvsagt Rosenborg. På den lille intime arenaen like ved flytogskinnene skal imidlertid ingen få noe gratis.

                  - Åråsen er vårt sted. Ingen skal ta noe fra oss der. Jeg har sagt det til spillerne mine mange ganger; alle som kommer til oss må gjøre noe helt, helt ekstraordinært for å reise hjem med tre poeng, forteller han.

                  Bare to klubber - Odd Grenland og Tromsø - maktet det i fjor. Ut fra Uwe Röslers innbitte ansiktsuttrykk skal enda færre få det til i år.

                  - Det er godt å gå inn i en sesong hvor ingen vet hva som kommer til å skje. Det er bra for produktet norsk fotball at det er så spennende, sier han.

                  Kan ikke synge
                  Spenningen gjør at han må koble av en gang i blant. Da gjør han det sammen med familien, eller, hold deg fast: I en pianobar!

                  Drømmen om Manchester City er nemlig ikke den eneste i Uwe Röslers liv. Han har en til, en som er langt mer uoppnåelig:

                  - Jeg elsker pianobarer. Drømmen min var å underholde 50-100 mennesker med gamle coverlåter. Det er mye bedre for meg å høre Beatles fra en god pianobar-mann enn å høre det på radioen. En god fyr som spiller piano og synger er helt fantastisk. Men jeg kan aldri bli sånn. Jeg er altfor umusikalsk.

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    #10
                    - Jeg har forberedt meg på at jeg én dag må gå fra Lillestrøm. Jeg håper at det er mange, mange år igjen til den dagen, men jeg vet at den vil komme. Ta meg og Jan Åge (Fjørtoft, LSK-manager, vår anm.), for eksempel. Vi jobber meget godt sammen, men har svært mange forskjellige meninger. Likevel klarer vi å holde diskusjonene våre innenfor kontorets vegger. Den dagen vi ikke klarer det, kommer det neppe til å fungere, innrømmer 37-åringen.

                    Når jeg leser det blir jeg litt roligere inni meg med tanke på at han vil til city...

                    - Jeg elsker pianobarer. Drømmen min var å underholde 50-100 mennesker med gamle coverlåter. Det er mye bedre for meg å høre Beatles fra en god pianobar-mann enn å høre det på radioen. En god fyr som spiller piano og synger er helt fantastisk. Men jeg kan aldri bli sånn. Jeg er altfor umusikalsk.
                    Kunne jo fått han med i kfl-feltet en gang han blir utvist fra trenerbenken..Kunne jo starter noen gode gamle coverlåter. Han hadde sikkert tatt av fint da :lol:

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                      Det er jævlig vanskelig å forstå akkurat det...... :wink:
                      Jeg synes egentlig du kunne fjernet den stygge Man.Utd logoen du har her inne på KFL forumet... Det finnes bare ETT lag. Det samme gjelder han som har Liverpool logoen som profilbilde.
                      Anglofile fjøsnisser...

                      :?
                      ser det ut som om jeg bryr meg hva du mener???

                      Tror ikke det.....

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                        Opprinnelig skrevet av veiron
                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                        Det er jævlig vanskelig å forstå akkurat det...... :wink:
                        Jeg synes egentlig du kunne fjernet den stygge Man.Utd logoen du har her inne på KFL forumet... Det finnes bare ETT lag. Det samme gjelder han som har Liverpool logoen som profilbilde.
                        Anglofile fjøsnisser...

                        :?
                        ser det ut som om jeg bryr meg hva du mener???

                        Tror ikke det.....
                        Holder du med LSK eller Man.Utd??

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #13
                          Begge - blir sånn når man er over i England noen måneder hver vinter.... Ser alle kamper i 2-3 mnd.

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Greit det. Dette var uansett ikke noe angrep på deg, men heller et generelt innlegg på noe som faktisk irriterer meg litt. Hvorfor bruke profilbilde til å vise frem logoen til ett annet lag enn LSK?
                            Tviler på at folk i forumet til et annet lag hadde elsket å se LSK logoen for eksempel...

                            Kommentar

                            • Gale Isbre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 1164

                              #15
                              Regner med at alle som har logoene til engelske klubber her også er på forumene til de engelske lagene, og bruker LSKs logo der?

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av veiron
                                Greit det. Dette var uansett ikke noe angrep på deg, men heller et generelt innlegg på noe som faktisk irriterer meg litt. Hvorfor bruke profilbilde til å vise frem logoen til ett annet lag enn LSK?
                                Tviler på at folk i forumet til et annet lag hadde elsket å se LSK logoen for eksempel...
                                helt enig, provoserendes faktiskt.

                                dette burde stått i reglene.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Greit det. Dette var uansett ikke noe angrep på deg, men heller et generelt innlegg på noe som faktisk irriterer meg litt. Hvorfor bruke profilbilde til å vise frem logoen til ett annet lag enn LSK?
                                  Tviler på at folk i forumet til et annet lag hadde elsket å se LSK logoen for eksempel...
                                  :wink:

                                  Kommentar

                                  • Thomas fugl
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2003
                                    • 137

                                    #18
                                    Samma det han er sikkert ikke så LSK patriot allikevel.... 8)
                                    - Venter på en ny storhetstid

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #19
                                      Er det bare meg, eller er det veldig dumt å skjule denne lange, meget gode artikkelen om Uwe midt inne i denne diskusjonstråden?
                                      All honnør til trondeo for å få ut artikkelen, men den kunne vel med fordel vært sendt ut som en trådstump?
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • Tobben
                                        Jeg elsker å kjøre trikk
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2005
                                        • 1666

                                        #20
                                        Jeg synes det burde settes opp regler om at avis artikkelen skal legges ut av trådstarter med EN gang

                                        Kommentar

                                        Working...