Utfordringer foran årets sesong

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

    Utfordringer foran årets sesong

    Jeg og nesten alle lskfan er positive til årets sesong men slik jeg ser det er det noen mørke skyer over åråsen om dagen som kan skape usikkerhet på vei mot toppen i norsk fotball

    1. Lillestrøm har i dag tre spillere som kommer til å forlate klubben innen ganske kort tid. Andersson,Koren og Mifsud. Dette kan slå negativt ut å ha spillere i klubben som forlater den innen kort tid.

    2. Lsk har i dag to langtidsskader på meget sentrale spillere. Strand og Wehrman.
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Re: Utfordringer foran årets sesong

    Det er en ting som bekymrer meg mer enn alt dette: Vil LSK klare å motivere seg mot bunnlag som Sandefjord, Ham-Kam og Fredrikstad? Jeg er ikke i tvil om at vi vil prestere mot de beste lagene, som vi gjorde det i fjor og som vi har sett i Royal League. Men klarer stjernespillerne våre å yte 100 % i kamper hvor vi er store forhåndsfavoritter?

    Kommentar

    • Harvest
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 855

      #3
      Re: Utfordringer foran årets sesong

      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Det er en ting som bekymrer meg mer enn alt dette: Vil LSK klare å motivere seg mot bunnlag som Sandefjord, Ham-Kam og Fredrikstad. Jeg er ikke i tvil om at vi vil prestere mot de beste lagene, som vi gjorde det i fjor og som vi har sett i Royal League. Men klarer stjernespillerne våre å yte 100 % i kamper hvor vi er store forhåndsfavoritter?
      Enig. Gikk ikke så bra hjemme mot Odd og Tromsø i fjor...
      Iron Maiden's gonna get you.

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2936

        #4
        jeg klarer bare ikke å få inn i huet at lsk er så gode som de er nå. hver gang jeg har hatt stor tro på lsk har de skuffa meg. selvom jeg trur detta kan bli året vårt så sniker det seg en tanke inn i huet om at vi ikke klarer det i år heller. man skal vel kanskje ha litt blanda tanker før en seriestart

        vinner vi cupen og ikke serien er jeg fornøyd, men helst begge deler :lol:
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Re: Utfordringer foran årets sesong

          I tillegg til det som allerede er skrevet er jeg også veldig spent på om Intertoto-kampene vil få en positiv eller negativ innvirkning på lagets prestasjoner.

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Gode poenger her.
            Jeg henger meg på med en bekymring til:

            Vi må ikke være fornøyd med uavgjort på bortebane, noe som gjorde at vi mista unødvendig mange poeng i fjor. Uwe har utrolig mange sterke sider, men virker litt for fornøyd med uavgjort borte.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Fjeller'n
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 905

              #7
              Re: Utfordringer foran årets sesong

              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Det er en ting som bekymrer meg mer enn alt dette: Vil LSK klare å motivere seg mot bunnlag som Sandefjord, Ham-Kam og Fredrikstad? Jeg er ikke i tvil om at vi vil prestere mot de beste lagene, som vi gjorde det i fjor og som vi har sett i Royal League. Men klarer stjernespillerne våre å yte 100 % i kamper hvor vi er store forhåndsfavoritter?
              Kunne ikke vært mer enig! Det er mot lagene på nedre halvdel av tabellen vi har tapt viktige "matchballer" de senere årene. Har en litt uggen følelse av at vi kan være litt overvurdert etter de gode RL-kampene i vinter. Da har vi kun møtt gode lag, og mot gode lag har vi "alltid" vært veldig gode. Men jeg håper jo selvfølgelig at jeg tar feil. Det må jo snu en gang?


              Stian
              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #8
                Re: Utfordringer foran årets sesong

                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Det er en ting som bekymrer meg mer enn alt dette: Vil LSK klare å motivere seg mot bunnlag som Sandefjord, Ham-Kam og Fredrikstad?
                Jeg deler denne bekymringen. Erfaringen fra i fjor er nettopp at vi rotet bort seriegullet mot antatt dårligere lag. Jeg har ikke resepten på hvordan vi skal unngå det samme i år, men jeg tror det kan være en god start at ingen - og da mener jeg ingen, heller ikke supportere - omtaler lag som Sandefjord, Ham-Kam og Fredrikstad som bunnlag før de har tapt en eneste kamp.

                Jeg tror heller ikke vi skal regne oss selv som et topplag før vi har vunnet en eneste kamp. Gjør vi det ryker vi fort både i serieåpningen og i Bergen. Og hvem er det da som er et bunnlag?

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2506

                  #9
                  Re: Utfordringer foran årets sesong

                  Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                  jeg tror det kan være en god start at ingen - og da mener jeg ingen, heller ikke supportere - omtaler lag som Sandefjord, Ham-Kam og Fredrikstad som bunnlag før de har tapt en eneste kamp.
                  Hvorfor får jeg flashback til seriestarten i fjor?
                  Topp togtur ned, knallgod burger på Egon, og så bare en kjapp tur bortom Kristiansand stadion for å hente tre poeng fra de nyopprykkede.

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #10
                    Jeg må innrømme at jeg er litt redd for at vi starter sesongen med finaletap i RL og en fortsatt nedtur i seriestarten... det hadde vært typisk LSK liksom, nå som vi har vært bra så lenge. Men det er lov å håpe at den lille smellen mot Lyn var det gutta trengte!
                    Jeg tror fortsatt vi vinner serieåpningen, men litt redd er man jo...

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7100

                      #11
                      100% enig i at edelt metall eller ei i stor grad står og faller på resultatene mot bånnlagene, og forsåvidt at det er viktig at evt. tap på torsdag etterfulgt av tap på søndag mot RBK ikke får selvtillitskonsekvenser.

                      Tror det på mange måter var greit å tape mot Lyn for å få spillerne ned på bakken og fokusert på at oppgaven som ligger foran dem faktisk er temmelig formidabel. Men vi har mannskap til å greie det.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Re: Utfordringer foran årets sesong

                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                        Jeg deler denne bekymringen. Erfaringen fra i fjor er nettopp at vi rotet bort seriegullet mot antatt dårligere lag. Jeg har ikke resepten på hvordan vi skal unngå det samme i år, men jeg tror det kan være en god start at ingen - og da mener jeg ingen, heller ikke supportere - omtaler lag som Sandefjord, Ham-Kam og Fredrikstad som bunnlag før de har tapt en eneste kamp.
                        Det er galant av deg å stå opp for kompisen din i Sandefjord, men ikke siden Strømmen var oppe har jeg sett en like klar kandidat til sisteplassen.

                        Det er én ting som gjør meg litt mer optimistisk foran kampene mot de presumptivt svakere lagene i år: Konkurransen om en plass på laget er mye tøffere. Hvis spillerne ikke frykter motstanderen bør de i hvert fall frykte lagkameratene på benken og Röslers dom hvis de ikke gir 100 %.

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          #13
                          Re: Utfordringer foran årets sesong

                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          ... men ikke siden Strømmen var oppe har jeg sett en like klar kandidat til sisteplassen.
                          Det er jeg enig i. De har i grunn bare én mulighet: at alle tillater seg å tenke nettopp det. De er godt i gang.

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Det som kan skje nå er at spillerne ikke klarer å holde trykket oppe, slik blant andre Uwe advarte mot for noen uker siden. Etter mange, viktige kamper i vintermånedene - så må vi på en måte starte på nytt nå.

                            Vi kan godt "trøste" oss med at vi er bedre enn det Lyn-kampen viste, vi byttet mange spillere og kampen gjaldt hverken poeng eller penger. Sniker denne holdningen seg også inn i spillergruppa så taper vi garantert på torsdag og søndag også.
                            Rambekk påpekte noe intressant i dagens RB: Det smeller mer mot Tippeliga-lag, sa han blant annet.
                            Og dette er interesaant. I flere av de RL-kampene jeg har sett så har vi møtt lag som ikke vektlegger duellspillet så mye. I Tippeligaen er nesten alle lag veldig fokusert på dette, og vil aldri gi oss ro.

                            Konklusjon: Vi må aldri på noe tidspunkt tro vi er bedre enn det vi egentlig er. Vi må aldri senke oss 10 prosent.
                            Da blir vi nok en gang en middelhavsfarer.


                            Mvh
                            Gammer`n
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Som flere har påpekt over, så var nok tapet mot Lyn forhåpentligvis en særdeles god tankevekker, og litt bedre plassert tidsmessig en fjorårets, som ikke kom før i første serierunde.

                              Så får vi håpe at det faktisk blir en tankevekker for både trenere og spillere. Det siste jeg ønsker meg nå, er en "typisk" LSK-uke med tap både på torsdag og søndag. Av en eller annen grunn, så har jeg en følelse av at vi slipper det. Har faktisk en mistanke om at det blir to seire
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Jeg har mer tro på seier mot bartene hjemme enn seier i København mot København for å si det sånn.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Jeg har mer tro på seier mot bartene hjemme enn seier i København mot København for å si det sånn.
                                  Helt enig med deg. Borte- og hjemmebane er natt og dag. Jeg tar finaletapet på forskudd og tror at vi klarer å revansjere oss mot RBK på søndag.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  Working...