Søgård mangler teknikk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Søgård mangler teknikk

    KØBENHAVN (VG Nett) FCK-trener Ståle Solbakken er i storhumør foran morgendagens Royal League-finale. Da sitter også meldingene løst.


    Selv om Espen ikke har slepen teknikk er han en av våre mest verdifulle spillere. Jeg synes vår tidligere " Gud " har en nedlatende holdning ovenfor fugla og gleder meg til å knuse disse såkalte teknikkerne hans.
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Opprinnelig skrevet av biggie
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=165938

    Selv om Espen ikke har slepen teknikk er han en av våre mest verdifulle spillere. Jeg synes vår tidligere " Gud " har en nedlatende holdning ovenfor fugla og gleder meg til å knuse disse såkalte teknikkerne hans.
    Jeg synes vel Espen har kommet seg betraktelig det siste året hva angår teknikk. Mot Dyrehagen hadde han faktisk ett par skikkelig fine vendinger og dragninger - jeg kjente hjertet flimret som om det var Kasey som snurra rundt utpå matta!
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Gialloneri
      Medlem
      Møteplager
      • Dec 2004
      • 73

      #3
      merkelig at ståle fortsatt mener at lsk bare slår langt. merkelig at det virker som vg mener det samme. det som derimot er helt korrekt er at søgård ikke eier teknikk\ballkontroll

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        #4
        Mener å huske at trenern til Djurgården sa noe av det samme som Solbakken sier her, før kampen på DIFs hjemmebane. Tør vi håpe på en reprise?

        Skulle nesten tru at de svenske og danske lagene trur Royal League er en konkurranse i å være minst mulig forberedt...
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • dIsTurBeD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 668

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Mener å huske at trenern til Djurgården sa noe av det samme som Solbakken sier her, før kampen på DIFs hjemmebane. Tør vi håpe på en reprise?

          Skulle nesten tru at de svenske og danske lagene trur Royal League er en konkurranse i å være minst mulig forberedt...
          Tja, de kjenner vel sin egen begrensning og vet når de er sjanseløse da.
          Fallhøyden blir ikke like stor hvis man stiller uforberedt! :-)
          Last edited by dIsTurBeD; 05.04.2006, 13:44.

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #6
            Begynner å bli lei av Solbakken nå. Greit, han var god når han spilte for oss, men hadde han vært SÅ jævlig god som mange skal ha det til, hadde han havnet i en toppklubb.

            Det har kommet en del frekkheter fra han rettet mot LSK de siste årene, han er ingen gud for meg hvertfall.
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #7
              Altså, hva er det solbakken tror han er egentlig? Hvis jeg husker riktig så spilte Ham-kam døball og luft fotball værre en noen andre. Greit at han er stolt over å være trener over en klubb som har mye penger. Men hvem bryr seg om den konverterte dansken anyway, han får sparken når den danske serien er ferdig. Solbakken er alt annet enn en bra trener.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                Latterlig utsagn av Solbakken, synes han er barnslig og uvitende når han uttaler seg på den måten. Om FCK forbereder seg på luftkrig, vær så god. Jeg tror ikke det er det de kommer til å møte i morgen.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

                  #9
                  Når Solbakken kommer med slikt så er det vel kun han selv som taper på det.Rett og slett fordi de som har litt peil og fotballforståelse ser at LSK har skiftet stil under Uwe Røsler.Ser man ikke dette så vet man ikke så mye om LSK eller så har man store hull i sin fotballkunnskap.Siden da Solbakken sannsynligvis vet mye om LSK så kan man jo trekke konklusjonen selv....

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4384

                    #10
                    Jeg driter i hele Solbakken. Syns han har falt ned på et nivå som er barnslig og latterlig
                    ..................

                    Kommentar

                    • Errevs
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jun 2005
                      • 200

                      #11
                      ståle fyrer jo bare opp til kamp, ikke noe å bry seg om dette.
                      syntes det var morsomt sagt, for Espen har jo ikke noe god teknikk.

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #12
                        Det er bare strålende å se at våre motstandere ikke vet hva de skal møte. Vi bukker og takker.

                        Dette må være ekstra gøy for våre gutter, når de først stille høre at de spiller både steinalder- og gampefotball og gud vet hva disse blærete no good svenskene og danskene presterer å lire av seg av shit, for så å spille ut sine middels gode nordiske motstandere gang etter gang. Strålende.

                        Fantastisk bra. Bra for oss, vi er godt forberedt og mye mye bedre enn motstanderne tror. Utfra et militært synspunkt kan man vel si at våre motstandere går i et bakhold gang på gang. Den som gjør det, er korka dum.

                        Søgård har aldri vunnet VM, og det har faen meg ikke Femi Solbakken gjort heller. Hans meritter er og begrenset, ergo bør han holde kjeft. Søgård har i det minste denne fordelen: han blir bedre og bedre, noe Solbaken kun kan drite i. Han har hatt sin sjanse og han kom bare så langt.

                        Når man hører dansker og svensker snakke om seg selv og sine fotballferdigheter, er det lett å bli lattermild eller rett og slett spørre seg selv hvor disse folkene har sin skjeve virkelighetsoppfatning fra. De har også hatt sine stjerner og gode årganger, men sambafotball var det nok andre som fant opp. Noen svensker og dansker later til å ikke ha fått med seg dette.

                        Det finnes langt bedre fotballnasjoner, som er adskillig ydmykere i forhold til hvordan de ser på seg selv og sine egne kvaliteter.

                        Hovmod står for fall i Parken.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          #13
                          Det er ganske åpnelyst at Ståle fyrer opp, og du trenger ikke et utrolig velutviklet fortballøye for å se at Søgård ikke har noen stor teknikk.

                          Ellers syns jeg det blir latterlig å fyre løs med fornærmelser mot Solbakken som var så fantastisk god for oss.

                          Kommentar

                          • Fetsundramp
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2006
                            • 111

                            #14
                            Ståle vet selvfølgelig akkurat hvordan vi spiller og forsøkte sikkert bare å skape litt humør på FCK-treningen. Dette er bare nok et dårlig forsøk fra en talentløs VgNett-reporter til å skape en sak ut av ingenting. Kvaliteten på norske sporstreportere har blitt så ufattelig dårlig etter at nettavisen kom. Kvantitet og "sensasjonsjag" går så til de grader på bekostning av kvalitet i journalistikken.
                            2009 - Året det skal skje!

                            Kommentar

                            • Fetsundramp
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2006
                              • 111

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              Ellers syns jeg det blir latterlig å fyre løs med fornærmelser mot Solbakken som var så fantastisk god for oss.
                              Enig, Ståle vil alltid være en Gud i Lillestrøm, nesten likestilt med Tom Lund, Schiller og Bjarmann. Uansett hva han sier eller gjør i fremtiden kan ingenting rokke ved hans posisjon.
                              2009 - Året det skal skje!

                              Kommentar

                              • StovnerKanari
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • May 2005
                                • 102

                                #16
                                Etter min mening har Espen vært god til å utvikle seg der han hadde mest å hente. Få matcher Espen på innsats, vilje, kondis og løpsstyrke. Han har ikke vært en glimrende tekniker, men det synes tydelig at han har jobba med nettopp det og forbedret seg stort. Stadig et steg nærmere å være en komplett fotballspiller. Utsagnet til Ståle og mannen som person har blitt kommentert tidligere og jeg gidder ikke å repetere. Han var stor, nå er han en ynkelig liten mann...
                                Lever etter laga regler hipp som happ

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2366

                                  #17
                                  med fare for å spise mine egne ord, så er kfc, eh mener fck nordens mest oppskrytte lag. de har jo aldri vært i nærheten av det nivået rbk var på sitt beste og da vi møtte de sist i køben ble vi aldri på noe tidspunkt utspilt. tverimot, hadde vi nok sjanser til å ha kunne avgjort kampen i vårt favør. vi brant 2-3 100% sjanser de første 10 før så køben tok over noe i spill, men det ble for det meste ufarlig balltrilling rundt midtsirkelen. de siste 20 eide vi fullstendig og kjørte over køben.

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #18
                                    Om Solbakken virkelig selv tror det han predikerer med VG i nærheten, noe jeg betviler (ref f.eks. RB.no), så kan jeg ikke se det som annet enn en fordel for LSK.

                                    Men man kan jo sjekke http://www.rb.no/lokal_sport/article2035180.ece for å se om man velger å tro på VG...
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Det er ikke lenger sånn at man gremmes over teknikken til Espen.

                                      Han er helt på høyden med resten av eliteserien teknisk, legger endel fine pasninger og løper/tackler jo som det suser. Der er det vel snart ingen som kan måle seg med han. Han må være et sant hælvete å spille mot. Mannen er en skikkelig viktig spiller for oss og fortjener skryt for å ha blitt bedre, ikke kritikk for det han ikke kan
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Ja, han begynner i alle fall å komme seg. Jeg ble nesten sjokka i kampen mot FCK hvor han i starten av kampen runna et par mann og slo en nesten perfekt gjennombruddspasning til Occean (eller Myklebust). Dessverre fikk en FCK-spiller foten på ballen i siste liten. Sånt noe har aldri jeg sett av den gutten før.
                                        Men til å være sentral midtbanespiller er han ikke akkurat slepen teknisk.
                                        Alikevell tror jeg at han, i løpet av året, vil komme seg opp på et helt nytt nivå hvis han får lov til å fortsette som ankeret på midtbanen.

                                        Kommentar

                                        Working...