RB: Solbakken roser Rösler

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

RB: Solbakken roser Rösler

http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2035180.ece

Mener LSK aldri har hatt et bedre lag

KØBENHAVN:
    København-trener Ståle Solbakken mener Uwe Rösler har gjort LSK til et bedre lag etter ett år som trener. I hans øyne har LSK aldri hatt et bedre lag.

DAGEN FØR DAGEN: Ståle Solbakken (til venstre) og Uwe Rösler møttes dagen før finalen. Solbakken skrøt av sin tidligere klubb som han mener aldri har hatt et bedre lag. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Av: Morten Svesengen

Forrige gang LSK var tippet som en av de store favorittene i Tippeligaen – i 1995 – spilte Solbakken selv i LSK. Han mener årets utgave overgår laget fra 1995. Og han gir Rösler mye av æren.
    – Å komme inn som trener i LSK er på en måte enkelt. Uansett om du heter Uwe Rösler, Arne Erlandsen eller Tom Lund, så ligger det noe i bunnen. På Åråsen er det en vinnerkultur preget av hardt arbeid og god organisering. I tillegg til å ta vare på det som sitter i veggene, har Rösler klart å utvikle LSK til et lag med flere strenger å spille på, mener Solbakken.
    Har profiler

I 1995 spilte han på et LSK-lag med spillerprofiler som Ronny Johnsen, André Bergdølmo, Jan Ove Pedersen, Kåre Ingebrigtsen og Geir Frigård. LSK under Teitur Thordarsons ledelse var den gangen tippet som seriefavoritt – akkurat som Röslers mannskap blir nå.
    – Vi hadde en god førsteellever i -95, men bredden i stallen var ikke i nærheten av den LSK har nå, sier Solbakken.
    Den tidligere LSK-spilleren synes Rösler har brukt tiden godt siden han overtok trenerjobben i LSK.
    – Det er alltid vanskelig å komme inn som trener uten erfaring. Jeg gjorde det selv i Ham-Kam. Du plukker med deg masse fra spillerkarrieren som du vil prøve ut, men man vet ikke helt hvordan det fungerer i praksis. Rösler har definitivt gjort mer riktig enn feil det første året. Og han har sikkert lært av de feilene han eventuelt gjorde i fjor. Det vil gjøre ham til en enda bedre trener i år, tror København-treneren.
    LSK frister

Solbakken var selv en av de heteste kandidatene til å overta etter Arne Erlandsen som LSK-treneren. Den historien ønsker han ikke å snakke om nå. Men han utelukker ikke at han en gang kommer til å trene LSK.
    – Ved siden av Ham-Kam og FC København, er LSK en klubb som betyr mye for meg. Jeg hadde mine fire beste år i norsk fotball på Åråsen, og derfor følger jeg godt med på det som skjer der. Hvis det en gang blir aktuelt, er det en av de få klubbene i Norge jeg kunne tenkt meg å trene.
    Båndene til LSK er sterke for spilleren som fikk klengenavnet "Gud" av LSK-supporterne og fortsatt er æresmedlem i Kanari-Fansen.
    – Jeg var i klubben da Kanari-Fansen ble gode. Selv om jeg av og til kritiserte publikum for å hetse enkeltspillere, og jeg har sansen for Åråsen-publikummet. De har peiling på fotball, og begynner ikke å pipe fordi om det blir slått en langpasning. Jeg håper de får sjansen til å juble over seriegull i år. Det laget av Rosenborg og LSK som gjør det best borte, vinner serien.
    Jevnspilt

I dag håper han ikke på LSK-gull i Royal League-finalen i Parken. Solbakken har lyst til å vinne sitt første trofé som trener. Men han vet det blir vanskelig å slå romerikingene.
    – Klubbene har møtt hverandre to ganger i gruppespillet. Begge kampene har vært jevnspilte og endt uavgjort. Jeg tror det blir jevnt i dag også, sier Solbakken.
    Dagens Royal League-finale har avspark i Parken klokka 20.35. Kampen sendes direkte på TVNorge.
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

Ståle er velkommen tilbake til åråsen den dagen Uwe måtte bestemme seg for at han har tatt LSK så langt han ønsket. Jeg lar meg ihvertfall ikke fornærme av uttalelser som han kom med i går om Søgårds manglende teknikk. Når du har et lag som er sterkt teknisk, skjønner jeg at de kan legge litt vekt på at dette er en mangel hos Espen Søgård.

Men i kveld er mannen nødt til å bite i det sure eplet!

Kommentar

• gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

Opprinnelig skrevet av bøllefrø
      Ståle er velkommen tilbake til åråsen den dagen Uwe måtte bestemme seg for at han har tatt LSK så langt han ønsket.
      God tanke, men den dagen tror jeg Ståle sitter som sjef i en enda større klubb enn FCK. Tror den mannen har en lysende trener-framtid.

Mvh
      Gammer`n - skamfull over ikke å være i København
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

Kommentar

Working...