RB: Nå starter gulljakten

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: Nå starter gulljakten

    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2037051.ece

    Nå starter gulljakten

    KØBENHAVN:
    Frode Kippe ble kastet på banen uten oppvarming og fryktet strekkskaden. Men hadde ingenting å være redd for i det som ble et sterkt comeback for kapteinen.

    Av: Morten Svesengen | Per Kristian Torvik



    – Jeg kom greit inn i kampen og unngikk å bli stiv. Derfor gikk det greit, sa Frode Kippe.
    Nå føler han seg klar til serieåpningen.
    – Det var viktig for meg å få denne kampen. Så lenge jeg kom greit gjennom, skal ikke serieåpningen være noe problem, sa LSK-kapteinen.
    I 89 minutter sto han og lagkameratene imot et København som jaget sin andre strake tittel i Royal League. Men målet som avgjorde kampen ble på mange måter symbolet på den lille forskjellen på to sterke lagene.
    "To mot en er feigt"

    Christoffer Andersson havnet plutselig i problemer alene foran eget mål.
    – Tobias Linderoth slo en fantastisk pasning inn, og jeg falt av. Der hadde jeg full kontroll på Atiba Hutchinson, men da målscoreren (Razak Pimpong red. anm.) kom, ble det en for mye. Først og fremst et flott mål av dem, sa Christoffer Andersson.
    Og det ble til slutt forskjellen i en kamp København-trener Ståle Solbakken betegnet som en kamp med høyt tempo og godt internasjonalt nivå. Både Andersson og gårsdagens kaptein Espen Søgård var enig i at tempoet var høyt.
    – Svært høyt tempo hele kampen. Merket det godt allerede etter første omgang, sa Søgård.
    Han er ikke bekymret for at dette skal ødelegge noe foran søndagens serieåpning mot Rosenborg på Åråsen.
    – Vi spilte jevnt med en meget god motstander, og har ingenting å skamme oss over. Tett kampprogram skal ikke prege oss, sa Fetsund-gutten.
    Tam førsteomgang

    LSK leverte ingen god førsteomgang i Parken. Laget tapte oppsiktsvekkende mange dueller, og skapte ikke mye framover. Robert Korens skudd utenfor med venstrebeinet på overtid var lagets eneste sjanse.
    Hjemmelaget skapte heller ikke mye foran mål, men Peter Ijeh traff stolpen fra god posisjon etter en snau halvtime. Uansett virket Ståle Solbakkens mannskap litt farlig framover før hvilen.
    Etter en garderobeprat hadde tydeligvis romerikslaget bestemt seg for å tråkke litt mer til i duellene. De klarte å løfte laget noe, men uten at det ble med mer enn innbytter Michael Mifsud skuddsjanse da han ble spilt fint fri av Koren. Malteserens skudd gikk rett på keeper.
    Da det så ut som kampen skulle gå til straffespark, kjempet København inn seiersmål i kampens siste ordinære minutt. Og selv om det var bittert for LSK med et så seint vinnermål, var det til slutt det beste laget som vant.
    – Straffe var det beste vi kunne oppnå. Dessverre klarte vi ikke å rydde unna mot slutten, sa LSK-trener Uwe Rösler.
    RoyVaadal.
Working...