Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Er det bare meg som sitter med en følelse av at kampen igår ville endt positivt hvis Arild hadde spilt sentralt og Koren blitt brukt på kant istedet for Kiko?
I de kampene Arild har bekledd playmakerrollen har vi spilt mye bedre enn igår..
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Nei, Arild tror jeg kunne gitt kampen et helt annet bilde hvis han hadde spilt, selvom han ikke akkurat er teknikeren vår, så er han en figther med masse ståpå-vilje!
Jeg er helt enig. Har aldri vært noe Arild-fan, men jeg savnet han veldig mye i går. Det ble slått en del baller forran midtstopperne til FCK, som Occean tapte. Jeg tror det ville ha vært et helt annet trøkk med Sundgot i samme område. Når i tillegg ikke Koren var eminent i den tilbaketrukne rollen, var vi mye dårlige enn i kamper med Sungot samme sted. For en ting er i alle fall sikkert, om Koren ikke trives på venstrekanten så gjør i alle fall ikke Kiko det.
Jeg har alltid trodd at det ville vært bedre å benka Arild, enn å frata Koren go`rollen. Men etter å ha sett kampen i går begynner jeg å tvile sterkt.
Kanskje den beste midtbanekombinasjonen vår i øyeblikket er :
Har ikke akkurat tenkt mye på det, men jeg ser absolutt poenget. Men det kommer nok snart reaksjoner fra de som mener at Arild er håpløs, treig, udugelig osv... Jeg håper ihvertfall at han snart er tilbake i godt gammelt slag igjen.
hadde vi tapt da og så hadde dere mast på koren så det vil jeg ikke si. koren er bedre enn arild i den rollen, helt klart
Jaja, kan så være, men jeg står for hva jeg har skrevet. Jeg savnet virkelig Sundgot bak spissene i går.
Konklusjonen min blir derfor at det varierer hvem som er best bak spissene ut i fra kampbilde og underlag. På en strøken matte hvor ballen går som en kule langs bakken vil Koren være å foretekke med stor f. Mens i krigekampene med mektige luftkriger vil Sungot passe perfekt. Hvor yttergrensene går vet jeg ikke, men det jeg vet er at jeg gleder meg til å se dem begge utover sesongen.
hadde vi tapt da og så hadde dere mast på koren så det vil jeg ikke si. koren er bedre enn arild i den rollen, helt klart
Jaja, kan så være, men jeg står for hva jeg har skrevet. Jeg savnet virkelig Sundgot bak spissene i går.
Konklusjonen min blir derfor at det varierer hvem som er best bak spissene ut i fra kampbilde og underlag. På en strøken matte hvor ballen går som en kule langs bakken vil Koren være å foretekke med stor f. Mens i krigekampene med mektige luftkriger vil Sungot passe perfekt. Hvor yttergrensene går vet jeg ikke, men det jeg vet er at jeg gleder meg til å se dem begge utover sesongen.
Det er det jeg prøver å si hele tiden. Arild er veldig viktig for oss i oppbygningen av angrepspillet, og han har en evne til å ta med ballen og skape en ro i laget. Akkurat det manglet vi i går.
Arild bak spissene og koren på vensterekanten er den beste løsningen
Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.
Faktisk ganske enig i utsagnet ditt. Arild fortjener mer ros for hans kvaliteter på fotballbanen og viktigheten av å ha han med på laget. Han jobber nesten like godt som søgård og er veldig flink til å gjøre medspillere gode. Selv om det ikke er så mye saft i det kjente sundgodt "rykket", så tror jeg Fugla "rykker" fremover med Arild tilbake på banen.
Mange eksperter mener også, bare for å nevne det, at det er en geni-strek av Uwe å trekke ned Arild som binneleddet mellom midtbanen og spissene.
Jeg er helt enig i at arild kunne ha gjort forskjellen i kampen i går. men når han byttet ut riise å satt i johan petter fikk jeg litt sjokk når uwe kunne satt innpå trond olsen eller haddad. olsen hadde fått opp tempoet i kampen med mifsud. Neste match må man tenke litt på hvordan man vil endre kampen når man gjør bytter!
jeg er ikke i tvil om att Arild er veldig viktig for LSK.hvorfor dem satte inn Johan Petter kan jeg ikke utale meg om.mulig han har prestert bra på treninger i det siste.
Helt enig. Sundgot var savnet i Parken. Kiko må skjerpe seg. Han ser ut som om han har bly i ræva, og det er ikke lovende tre dager før seriestart. Jeg liker'n både som spillertype og som person, men er'n ikke god nok, blir'e benken.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Jeg er enig i at Sundgot var savnet i denne kampen. Jeg har vært avventende med å mene noe om Sundgots midtbanerolle, men synes at savnet av han kom ganske godt frem i denne kampen.
Jeg sto å tenkte på hva som kunne vært gjort annerledes i Parken i går (for jeg synes ikke Uwe hadde sin heldigste dag på benken...selv om jeg skjønner innbyttet av Winsnes både for defensive kvaliteter og innleggsfot da Riise hadde en dårlig dag). Jeg endte opp med at Kiko kunne vært byttet ut med Olsen, men kun hvis Uwe hadde endret formasjonen. Dette er fordi (denne er til alle som maser om Olsen) vi normalt sett ikke kan ha en midtbane kun med lettvektere (København fightet som f... på midten i denne kampen).
Det jeg syntes burde ha blitt gjort var å trekke ned Occean i sundgot/korenrollen i en 4-3-1-2 formasjon med Miffe og Olsen på topp. Da kunne Søgård, Koren og Winsnes kjempet til seg ballen lavt før de enten benyttet Occean som oppspillspunkt (kunne fungert bedre i en tilbaketrukken rolle for Hangeland hadde stålkontroll på kanadieren vår i denne kampen), eller de kunne ha sendt gjennom lynhurtige Olsen og Miffe i bakrommet. Slik hadde vi beholdt defensiv pondus (med Occean kjempende defensivt i tillegg) og kontringsstyrke.
Kommentar