RB: Smilet tilbake (Søgård)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

RB: Smilet tilbake (Søgård)

http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2039187.ece

Smilet tilbake

KØBENHAVN:
    Espen Søgård trengte ikke mange timene under dyna før smilet var tilbake. Allerede til frokost i går morges var finalen i Royal League historie.
    TUNG KVELD: Et nytt bittert finaletap gikk inn på Espen Søgård torsdag kveld.
    BLID MORGEN: Espen Søgård var tidlig oppe og i strålende humør på hotellet bare noen timer etter at han gikk av banen som taper i Parken.

Av: Morten Svesengen

– Nå tenker vi kun på hvordan vi skal slå Rosenborg, sier Espen Søgård.
    Allerede klokka 08.00 sto han ved frokostbuffeten på hotellet i København.
    Drøyt åtte timer etter at han forlot Parken som sølvmedaljør torsdag kveld – og et kvarter før avtalt tid dukket han opp i frokostsalen – som førstemann.
    – Jeg er en morgenfugl. Ikke noe problem å komme seg opp selv om det var tungt å tape en ny finale, sier Søgård.
    – Topp med Rosenborg

Han klarte til og med å sove en god natts søvn etter finalen.
    – Det var ikke noe problem å sove, men jeg måtte opp et par ganger i løpet av natta. Først og fremst fordi jeg dyttet innpå masse mat og drikke etter kampen. Det er viktig å fylle opp lagrene etter en slik kamp, sier 26-åringen.
    Å få i seg masse næring er en avgjørende del av restitusjonen etter en kraftanstrengelse som torsdagens finale. Det gjør det lettere å hente seg inn til serieåpningen i morgen.
    – Det skal ikke være noe problem, mener han.
    At det er Rosenborg som står på motsatt banehalvdel bare tre dager etter den tøffe finalen, liker Søgård.
    – Helt topp at vi møter Rosenborg nå. Det betyr at vi må være skjerpet, sier Fetsund-gutten.
    Forstår gulltips

Han lar seg heller ikke stresse av at LSK er tippet av de fleste som en av gullkandidatene.
    – Med tanke på den vinteren vi har hatt i Royal League, er det ikke så rart at vi er tippet høyt. Det skal vi klare å takle. Jeg tror det blir jevnt i år også, og det er alltid viktig å få en god åpning.
    At tapet i Royal League skal forstyrre seriestarten tror han ikke.
    – Vi var ikke fornøyd med det vi presterte. Dessverre klarte vi ikke å få til spillet vårt slik vi ønsket. Men vi møtte også et godt lag, og dette tapet ødelegger ikke selvtilliten vi har skaffet oss i vinter.
    Offensiv skuffelse

Det håper heller ikke trener Uwe Rösler at skal skje. I går var han fortsatt misfornøyd med det mange av spillerne hans leverte i torsdagens finalekamp.
    – 8-9 spillere klarte ikke å prestere på sitt beste nivå. Offensivt var vi langt unna det vi forventer av dette laget. Kan ikke huske sist vi skapte én målsjanse i en kamp, sier Rösler.
    København-trener Ståle Solbakken mente han var for hard i sin vurdering av spillernes innsats. Det synes ikke LSK-treneren.
    – Alle spillerne er så ærlige med seg selv at de vet det de presterte ikke er godt nok. Foran en fullsatt stadion på Åråsen i morgen, håper jeg de klarer å hente fram sitt beste, sier tyskeren.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
Working...