Trening lørdag 8. april

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3218

Trening lørdag 8. april

Matta var grønn, om ikke tett og fast, været semmert, og oppmøtet var nok en god del mindre enn siste trening før cupfinalen i fjor, selv om spillerne også i dag ble møtt med jubel og bluss da de entra banen.

I alt 20 spillere fra A-stallen var ute på matta i sludd og regn, tre keepere og 17 utespillere. Pål Steffen spiste suppe inne på LSK-kafeen, og verken Kasey eller Biffen var å se. Derimot deltok både Pål Strand og Arild Sundgot i treninga på lik linje med de øvrige, Pål sågar med egne oppvarmingsrunder lenge før alle de andre kom på banen. Kanskje kan vi snart ha noe nær en skadefri stall; jeg trodde Kasey var nærmere enn Pål, iallfall for et par uker siden i Spania. Jeg trodde også at Diomande Alassane var reist hjem etter slutten på tre måneders turistvisum, men to yngre afrikanere deltok også på treninga, og en av dem lød navnet Dio.

Ut fra formasjonstreninga blir oppstillinga mot RBK i morra som mot FCK torsdag, med Kippe inn fra start, ikke først etter to minutter, dvs 4-1-3-2:

Müller
    Andersson-Rambekk-Kippe-Stefanutto
    Søgård
    Riise-Koren-Mouelhi
    Occean-Myklebust

gilbert
    Last edited by gilbert; 08.04.2006, 19:23.
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

Får håpe Mouelhi nyter bedre tillit denne gangen enn mot FCK. I mine øyne er det han som har mest å bevise i forhold til en fast plass på laget av de 11. Synes Myklebust, Riise og Stefanutto har hatt en bra vinter, de andre har vært jo vært etablert toppspillere allerede en stund. Müller har også bevist i vinter at han virkelig har hevet seg et hakk, men han virker vel som det klare valg som førstekeeper nå?

Ellers hyggelig å lese at Strand er tilbake og trener med A-laget. Får håpe han ikke pådrar seg noen fler skader nå....
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

Opprinnelig skrevet av gilbert
      verken Kasey eller Biffen var å se.
      Biffen spiste sammen med de andre etter treninga. Kasey så jeg ikke.

Kommentar

• veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

Opprinnelig skrevet av Lars
        Biffen spiste sammen med de andre etter treninga. Kasey så jeg ikke.
        Ok, nå legger jeg meg ut for hugg her. Men hvem i all verden er "biffen"?

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Eirik "Biffen" Bertheussen... :-)

Kommentar

• mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

Opprinnelig skrevet av gilbert
            ...men to yngre afrikanere deltok også på treninga, og en av dem lød navnet Dio.
            Dio betyr forøvrig "gud". Den plassen er vel ledig etter at Solbakken har forlatt (og svikta) oss?
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
            Mr.Jordbakke

Kommentar

• Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

Forlatt ja.
              Sviktet? Ikke i mine øyne...

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

hvem var han andre afrikaneren da? kan det ha vært Kali?
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• JhnY
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 975

Finnes film fra trenninga på www.ultrasfeltc.com

Kommentar

• Tobben
                    Jeg elsker å kjøre trikk
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2005
                    • 1666

Hvorfor blir bertheussen kalt Biffen?
                    Det var jo ikke all verdens film. Filmet bare at det stod en gjeng med bluss. Hehe
                    Last edited by Tobben; 09.04.2006, 00:40.

Kommentar

• sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

Fra LSK.no:

Fantastisk ramme rundt dagens trening!

Fantastisk ramme rundt dagens trening!
                      "Det hadde møtt fram ca 100 kanarifans pluss et titalls journalister for å følge guttas siste trening før serieåpningen mot RBK i morgen kveld. Og det å bli møtt med synging og bengallys fra spente og forventningsfulle fans, er bare helt fantastisk. Det vitner om at det er ikke bare oss spillere og trenere som ser fram til seriestarten.

For selv om vi har hatt Royal League å konsentrere oss om gjennom vinteren, og med ferskt finaletap i kroppen, ser vi med glede og spenning fram mot seriestarten i morgen. Det at det er en av våre tøffeste konkurrenter om gullet som kommer til Åråsen, passer oss perfekt. For vi gjør ikke enda en middels kamp. Det som skjedde i Køben er glemt for lengst, og det berømte ordet FOKUS er tatt fram igjen. RBK skal spille helt fantastisk hvis de skal ha forhåpninger om å ta med seg poeng hjem til Lerkendal.
                      Vi hadde en lett og forholdsvis kort økt på en regntung, men grønn gressmatte på Åråsen i kveld. Gressmatta så helt super ut på avstand, og den har aldri vært grønnere på denne tiden av året. Men den var bløt, og det ”surklet” godt når vi løp utpå der. Men banen er meget bra etter forholdene, og det er ingen problemer å spille god fotball der. Laget blir vel nesten det samme som sist, er vel bare Pål Steffen som er usikker til kampen av de som spilte mot FCK. Han er ikke helt bra etter at han fikk en skikkelig ”Donald kul” etter et ublidt møte med en dansk råtass! En endelig avgjørelse om han kan spille blir tatt i morgen tidlig.

Etter trening var det klart for årets første ”kanarikafe” for oss spillere. Det har blitt en tradisjon at ”kanaridamene” har stilt opp med hjemmelagede kaker, bagetter og ikke minst vafler på siste trening før kamp. I dag hadde de t.o.m laget varm suppe. Det er en tradisjon som vi setter stor pris på. Vi får sitte og snakke med kanarifansen og andre som kommer, og det blir en uformell og koselig stemning oppe på ”gamle sponsorrommet”. Jeg kan ikke huske at det har vært flere en det var i dag, og det er før vi har spilt en eneste kamp i årets sesong. Imponerende er det rett og slett!

Vi krysser fingrene, og ønsker alle en fantastisk interessant, spennende og underholdende sesong"!

Kommentar

• Ellef
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Feb 2006
                        • 112

Vi skal lage trøndersodd

Såvidt jeg kunne se var Dio og Kali de 2 afrikanerene det ble referert til på treningen i dag..

Vi sender mokkasinfolket hjem med 3 i ræva.. Med andre ord vinner vi fullt fortjent 3-1..

Evig og for alltid!!
                        Wenche Myhre

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

hvorfor skal vi slippe inn ett mål?
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

Opprinnelig skrevet av sædesæde
                            Såvidt jeg kunne se var Dio og Kali de 2 afrikanerene det ble referert til på treningen i dag..
                            Ferdighetsnivået på spillere fra Afrika begynner å bli meget høyt. Utfordringen blir å få dem drillet inn i et system, og jeg håper LSK gir Diomande tid og muligheter. Han har ferdigheter som går langt utenpå de fleste norske spillere, og utfordringen ligger i å få han integrert i systemet.

Kommentar

• RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Dio betyr forøvrig "gud". Den plassen er vel ledig etter at Solbakken har forlatt (og svikta) oss?
                              Dio er gud på italiensk, ja. Ellers så går jeg ut fra at Diomande er fransktalende og da er det greit å være klar over at Diomande er fransk for diamant. Blir han et idol for "equippagio di diamante"-gjengen?
                              RoyVaadal.

Kommentar

• Fritz
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 1033

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Blir han et idol for "equippagio di diamante"-gjengen?
                                Han er i det minste en kult-helt, det skal være sikkert.

Fritz, Diamanten-Crewet, go-go Fugla

Kommentar

Working...