Røyking på stadion!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Harvest
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 855

Det eneste som vil hjelpe her, iallefall til en viss grad, er om vaktene er strengere på å få folk til å stumpe røyken på stadion. Men når det er så fullt på feltet som det var igår, blir det ikke akkurat enkelt. Tror egentlig vi aldri blir helt kvitt tullingene...
    Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• Jaren-kanari
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2004
      • 185

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Ehh, nei? Hvis du ikke skjønner at røyk plager andre rundt deg selv om du står ute, har du et alvorlig problem. Røyk er IKKE lov på stadion, og jeg støtter fullt ut trådstarter: Det er utrolig irriterende og ubehagelig å få den røyken midt oppi fleisen hele kampen. Spar dere. At du er nervøs under kampen er du ikke den eneste som er, det er ingen unnskyldning

Uff, så ubehagelig....må nok gå til psykolog ellr no sånt jeg nå, med DE problemene. Kan skjønne at det kan være ubehagelig dersom folk BLÅSER røyken opp i trynet ditt, men det tror jeg det er de færreste som gjør. Det er jo likevel klart at i alt som har med røyking å gjørra, så er det om og men å overdimensjonere problemet til de grader. Nei, si ifra til sidemannen dersom røyken plager deg så forferdelig, og pass deg for ikke å dra inn støv eller lignede i tillegg, for da har vel DU et problem...
      Jaren-kanari
      Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• Harvest
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 855

Opprinnelig skrevet av Jaren-kanari
        Uff, så ubehagelig....må nok gå til psykolog ellr no sånt jeg nå, med DE problemene. Kan skjønne at det kan være ubehagelig dersom folk BLÅSER røyken opp i trynet ditt, men det tror jeg det er de færreste som gjør. Det er jo likevel klart at i alt som har med røyking å gjørra, så er det om og men å overdimensjonere problemet til de grader. Nei, si ifra til sidemannen dersom røyken plager deg så forferdelig, og pass deg for ikke å dra inn støv eller lignede i tillegg, for da har vel DU et problem...

Problemet er vel som påpekt tidligere, at det ikke nytter å si ifra. De blir sure og tenner en ny røyk. Dette har jeg opplevd gang på gang med forskjellige personer. Men dette kan vel diskuteres i evigheter uten at man kommer til enighet.

Kommentar

• nateh
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 264

Jeg er en av røykerne, men har sluttet å røyke på tribunen. I pausen derimot går jeg bak teltet til LSK-shopen. Prøver da å gå lengst unna andre folk for å plage færrest mulig. Selv om jeg røyker vet jeg hvor plagsomt det er med røyken. Jeg liker ikke å sitte i et røykfullt rom. Det handler om å ta hensyn til seg selv og andre. Hvis man på død og liv trenger en røyk under kampene så gå ned fra tribunen da i allfall. Det var ganske mange av de som satt på C-feltet som røyka i går også. Hvis det skal bli slutt på det må nok vaktene så hardt ned på det. Så lenge det ikke får noen følger tror jeg problemet vil fortsette. Anbefaler herved røykere(som meg) til ikke å røyke på tribunen. Ta en i pausen istedet.
          Mvh Renate
          Styremedlem KFL

Kommentar

• Jaren-kanari
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2004
            • 185

Opprinnelig skrevet av Harvest
            Problemet er vel som påpekt tidligere, at det ikke nytter å si ifra. De blir sure og tenner en ny røyk. Dette har jeg opplevd gang på gang med forskjellige personer. Men dette kan vel diskuteres i evigheter uten at man kommer til enighet.
            Enig i det... Tror likevel det beste er at man tar hensyn (hater rigide og meningsløse regler). Hvis en eller annen sier til meg at røykinga mi plager han/henne, vil jeg ikke ha noe problem med å enten sneipe røyken eller forflytte meg litt slik at sjenansen ikke blir så stor...men herregud det må da gå an å få tatt seg en sigarett under en kamp som varer 2 x 45 min. Hvis ikke tror jeg det for en del likeså godt kan bli TV'n for en del kanaris....
            Jaren-kanari

Kommentar

• mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

Opprinnelig skrevet av nateh
              Selv om jeg røyker vet jeg hvor plagsomt det er med røyken. Jeg liker ikke å sitte i et røykfullt rom. Det handler om å ta hensyn til seg selv og andre.
              Takk for at det er noen røykere som er ærlige og ikke bare svarer flåsete fordi man ikke gidder å respektere hverken et forbud eller andre medmennesker!
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
              Mr.Jordbakke

Kommentar

• Jaren-kanari
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Mar 2004
                • 185

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Takk for at det er noen røykere som er ærlige og ikke bare svarer flåsete fordi man ikke gidder å respektere hverken et forbud eller andre medmennesker!
                Unnskyld for at jeg er så flåsete:???:
                Jaren-kanari

Kommentar

• fotball_marthe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1069

Men jeg syns ikke at røykere skal kalle oss andre for pingler fordi vi ikke tåler røyk!DET er barnslig!!
                  Jeg tør i hvertfall ikke å si i fra til sidemannen hvis han/hun røyker!:???:
                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

Tror nok det går greit å si i fra på en ålreit måte. Jeg hadde i allefall respektert det. Ronnie aka Toy Sorbitzen derimot, ville jeg ikke snakka til. Den guttevalpen er gææærn azzzz.
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

Kommentar

• fuglainmyheart<3
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Apr 2006
                      • 4

kan ikke dere røykere bare respektere reglene??! selv om dere selv sier at dere ikke blåser røyker i trynet på folk så er det alltid noen som får røyken i trynet. Det er ikke lov til å røyke, RESPEKTER det!! det ekke værre enn å bare gå ned fra tribunen og ta seg en røyk å gå opp igjen... ooooh, så ille.. skjerp dere!

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 423

Opprinnelig skrevet av nateh
                        ...Det var ganske mange av de som satt på C-feltet som røyka i går også...
                        Etter den første(?) scoringen til LSK var det mer enn tobakk i røyken på c-feltet i går (nei, ikke kryddersigaretter), og den irriterte både øyne og hals.
                        Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• elsker78
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jan 2004
                          • 217

så vidt jeg vet så er det fortsatt lov å røyke ute. utrolig rart dette med røyking. har aldri hørt så mye syting fra ikke røykere nå som dere har fått igjennom den nye røyeloven. hørte nesten ikke fra dere før. hmmm,merkelig.
                          var det ikke ille før.....?
                          nr 7

Kommentar

• Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

Det er et tegn på umodenhet når man på trass skal bryte reglene som er for røyking på stadion. Personlig blir jeg ikke plaget av det, men hørte mange rundt meg som klaget høylydt når sigaretter ble fyrt opp foran oss.

Kommentar

• mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Og til deg med 5-åringen, jeg har også ofte småunger med på kamp. De liker ikke røyk, men er med å synger sammen med "de fulle folka".
                              Åhhh, ja siden du sier det er vel alle unger slik, så det må være noe feil med gutten min. Takk.
                              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Tobben
                                Jeg elsker å kjøre trikk
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2005
                                • 1666

Altså jeg tviler på at denne tråden ble startet for at folk skulle gå til personangrep på hverandre her.

Jeg støtter trådstarter fullt ut. Jeg har astma og har nettopp hatt bronkit og fikk influensa bare uker etter jeg ble frisk av bronkiten. Og jeg sliter skikkelig med pusten og når den første røyken ble tent var det flere som tente opp røyken og jeg fikk røyk konstant mitt i trynet og endte med at jeg stod og hostet blod!! Og da hjalp det lite med at de som stod 5 seter bortenfor meg fyrte opp en røykbombe!

Lite trivelig, men sant:!:

Kommentar

• kanaris_jenta
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Jul 2005
                                  • 7

Jeg støtter også trådstarter fullt ut, tenk deg dem som kanskje reagerer på røyken, tenk hvordan det virkelig kan gå for dem, noen kan bl.a få anfall o.l.
                                  Når det var så fullt som det var på rosenborg kampen(at man må ståd og lukte naboen i håret) så får man røyken i ansiktet uansett!

Kommentar

• gulsort
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Mar 2004
                                    • 166

hva med snus dere røykere? bedre for deg selv og andre.
                                    For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

Kommentar

• JhnY
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 975

Opprinnelig skrevet av gulsort
                                      hva med snus dere røykere? bedre for deg selv og andre.
                                      Synes det er mer ekkelt å få en våt nasty prell på meg eller lignende enn å få litt røyk i fjeste..

Kommentar

• Tobben
                                        Jeg elsker å kjøre trikk
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2005
                                        • 1666

Nå har ikke jeg sett eller opplevd at en eneste person har kastet snus nedover feltet

Kommentar

• Harvest
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 855

Opprinnelig skrevet av elsker78
                                          så vidt jeg vet så er det fortsatt lov å røyke ute. utrolig rart dette med røyking. har aldri hørt så mye syting fra ikke røykere nå som dere har fått igjennom den nye røyeloven. hørte nesten ikke fra dere før. hmmm,merkelig.
                                          var det ikke ille før.....?
                                          Det er fortsatt lov å røyke ute - men IKKE på stadion! Har du ikke fått med deg det enda?

Kommentar

Working...