Røyking på stadion!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Harvest
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 855

Hehe
    Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• Tobben
      Jeg elsker å kjøre trikk
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2005
      • 1666

Jeg håper bare at alle kan begynne å respektere hverandre.

Jeg vet GODT hvordan det er å være skikkelig sugen på nikotin. Jeg snuser, og på skolen får du anmerkning og nedsatt med EN gang dem ser snusboksen din. Og da er det lite trivelig å kjempe seg gjennom skoledagen uten snus.

Men på Åråsen er det satt en regel som sier man ikke har lov til å røyke. Og den regelen er satt i første omgang på grunn av røykeloven og fordi Åråsen er et offentlig sted.

Og når det finnes folk som blir plaget av røyk så vær så snill å respekter det og stump røyken. Passiv røyking er skadelig, og det finnes folk som ikke røyker som blir dårlig av røyken som blir blåst opp i trynet. Jeg selv får vondt i hodet av røyken og lukta.

Dere sier dere blåser røyken i andre retninger. Men husk på at røyken legger seg som en sky i lufta og blåser til andre retninger. Så røyken din berører minst 10 andre som står rundt deg.

Og det er lite inbyden på en fotballkamp om de fleste står å damper røyk, foreldre er lite ivrige for at ungene sine skal bli utsatt for røyk, så det kan ende med at dem ikke tar med ungene på kamp å lar dem bli hjemme med mor eller far. Eller kanskje begge foreldrene blir hjemme for det ikke er morsomt å reise alene?! Ikke vet jeg.

Eneste jeg ber om er at vi kan respektere hverandre og la være å gå til personangrep på hverandre. Alle har lov til å ha sine egne meninger uten at man skal bli halshugd pga av det.

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

Nei, har man først begynt å røyke, så har man all rett til å drite i forbud som gjelder. Hoste fram dårlige unnskyldninger er også bra. Vet dere ikke at fulle folk blir avvist ved inngangen og at politiet har rett til å ransake publikum ved mistanke om medbrakt alkohol?

Fordi dere får abstinenser skal vi selvsagt godta at dere bryter røykeforbudet på Åråsen. Like mye som jeg kan rappe det jeg har lyst på når jeg er litt short med cash...
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• Jaren-kanari
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 185

Hoste fram dårlige unnskyldninger er også bra. Vet dere ikke at fulle folk blir avvist ved inngangen og at politiet har rett til å ransake publikum ved mistanke om medbrakt alkohol?

host, host...aldri sett fulle folk på feltet, eller folk som nyter medbragt ????
          Dårlige unnskyldninger? Store problemer? også i tillegg til at jeg røyker da gitt.....lite likandes kar jeg :???:

Noen som bytter et sesongkort mot et par kartonger Prince????(forresten - ALDRI I VERDEN !!!!)
          Jaren-kanari
          Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• Mr.Lee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 736

Også er det jo noen som har astma på stadion også.

Kommentar

• Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

Det er ikke bare den jævlige lukta som er problemet.
              Jeg har fått brent hull i 3 drakter pga folk som røyker når vi står tett i tett.
              JÆVLIG plagsomt.:evil: :evil: :evil:

Kommentar

• Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

Jeg forstår alle de som ikke liker at folk tenner røyken på stadioen, kan bli slitsomt i lengden, men for min del har jeg ikke noe imot det (jeg røyker ikke selv), røyklukt kan til tider være godt

Kommentar

• Lsk - Alltid
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Apr 2006
                  • 15

Det er ganske irriterende.. Huff.. Lukter ikke godt!! :???:
                  Fotball og Lillestrøm SK er livet :) That`s it..

Kommentar

• Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                    Jeg forstår alle de som ikke liker at folk tenner røyken på stadioen, kan bli slitsomt i lengden, men for min del har jeg ikke noe imot det (jeg røyker ikke selv), røyklukt kan til tider være godt
                    Utgangspunktet er at det er røykeforbud på Åråsen. Diskusjonen bør ikke dreie seg om ja eller nei til røyking på tribunen, men hvordan man kan håndheve røykeforbudet. Jeg synes i hvert fall at speaker bør minne om røykeforbudet et par ganger før og under hver kamp. Da er det lettere å henvende seg til den røykende sidemannen og be ham stumpe røyken. Mitt hovedproblem med røyking på kamp er at jeg mister stemmen.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Da er det lettere å henvende seg til den røykende sidemannen og be ham stumpe røyken.
                      Jeg så Norges U21-lag med Riise og Myklebust på Marienlyst stadion i Drammen ifjor. Jeg hadde med meg gutta mine og henvente meg til sidemann som tente en rullings for å be han stumpe røyken. Jeg sa til han at det er jo forbudt på stadion. Han stumpa røyken, men stusset over røykeforbudet. Da henvente jeg meg til vaktmannskapet som kunne avkrefte dette. Det var altså LOV å røyke der. Tross alt godt at LSK ikke spiller sine hjemmekamper der, for meg som ikke liker røyk...
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Thomas fugl
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2003
                        • 137

jeg mener ganske bestemt at det er LOV å røyke på Åråsen stadion.

Husker ikke helt hvordan sammenhengen var men stadion anlegget regnes som uteareal fordi det ikke er tak. Så klubben kan med andre ord FORMODE publikum om å ikke røyke og gjerne kalle det en røykfri stadion men de kan ikke nekte noen å ta seg en blås.

Jaja ellers er det hardt å leve. mange ting som irriterer meg også men det er ikke alt jeg velger å bruke kalorier på. som ole børretsen sa: "hvis jeg møter en tyggis luktende moralist som mener at røykere ikke bør ha adgang til offentlig sykehjem eller offentlig jernbane, men f.eks løpe etter vestfoldbanen. så skal jeg prøve å møte vedkommende med forståelse, men lett blir det ikke."

og noen er av den typen at de må gå gjennom den eneste røykekupeen bare for å si "æsj det lukter vondt".

hvis det er tilfelle at noen har store problemer med at enkelte tar seg en kreftpinne eller to når de er på fotballkamp så mann dere opp å si det til vedkommende som voksne mennesker! og ikke syt om det her!
                        - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                          jeg mener ganske bestemt at det er LOV å røyke på Åråsen stadion.

Husker ikke helt hvordan sammenhengen var men stadion anlegget regnes som uteareal fordi det ikke er tak. Så klubben kan med andre ord FORMODE publikum om å ikke røyke og gjerne kalle det en røykfri stadion men de kan ikke nekte noen å ta seg en blås.

Jaja ellers er det hardt å leve. mange ting som irriterer meg også men det er ikke alt jeg velger å bruke kalorier på. som ole børretsen sa: "hvis jeg møter en tyggis luktende moralist som mener at røykere ikke bør ha adgang til offentlig sykehjem eller offentlig jernbane, men f.eks løpe etter vestfoldbanen. så skal jeg prøve å møte vedkommende med forståelse, men lett blir det ikke."

og noen er av den typen at de må gå gjennom den eneste røykekupeen bare for å si "æsj det lukter vondt".

hvis det er tilfelle at noen har store problemer med at enkelte tar seg en kreftpinne eller to når de er på fotballkamp så mann dere opp å si det til vedkommende som voksne mennesker! og ikke syt om det her!
                          Hører stadig at en herremann sier over høytalerne at åråsen er røykfritt. Det fjorde han i hele fjor...på rbk-kampen vet jeg ikke. Fikk aldri dratt dit:evil:

Kommentar

• Kef1r
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 730

jeg syns det er helt greit at folk røyker.. jeg er 15 år og har aldri hatt problemer med at folk røyker.. men jeg røyker jo litt selv da.. men om man ikke tåler røyk osv. så BURDE man greie og si i fra til naboen. så ille er det ikke.

Kommentar

• Gale Isbre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 1164

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                              som ole børretsen sa: "hvis jeg møter en tyggis luktende moralist som mener at røykere ikke bør ha adgang til offentlig sykehjem eller offentlig jernbane, men f.eks løpe etter vestfoldbanen. så skal jeg prøve å møte vedkommende med forståelse, men lett blir det ikke."

Hvis Ole Børretsen har sagt dette, så har Odd Børretzen en veldig god sak om han anmelder denne Ole for plagiat.

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Skjønner nesten ikke at denne debatten etter 12 sider ennå ikke har klart å komme lenger. Hvor (unnskyld uttrykket) faens lang tid trenger folk her på å forstå at det ikke BARE ER Å SI IFRA TIL SIDEMANN ? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bedt folk på feltet stumpe røyken, aldri har noen av de gjort det. Hvem tror du mener de har rett: et voksen kar som har stått på feltet i 35 år eller en 16 åring som har vært i feltet i 5 år? Det er en lov som sier at det IKKE er lov til å røyke på stadion, og ja, hvis det er et så stort problem for enkelte, ja da får TV være deres alternativ. Røyken skal ikke gå utover andre på stadion, det er hele poenget med røykeloven.
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• MoBee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 958

Slutt!!!

Slutt å si at det bare er å si ifra til sidemannen! Det er ikke det. Det er ganske mange idioter i fansen, jeg har prøvd flere ganger å si ifra, men da står det kjapt tre stykker der som "syns jeg er vanskelig og sær" og tenner en røyk og syns jeg skal slappe av. Det er jævlig irriterende å bruke tjue minutter av en match på å diskutere med "sidemannen" om han skal stumpe siggen eller ikke... Så ta hensyn for faen, det er ikke mitt problem at du røyker! Ikke gjør det til det. Dessuten er det ikke enkelt for en 16-åring å si ifra til en voksen, full kanarifan at røyken plager ham.
                                  Det er også utrolig hvor mange hjernedøde kommentarer røykerne kommer med for å "forsvare" røyken sin. Det er faen meg på linje med: "ja, du'a..." :evil:

Kommentar

• mr.sandass
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 972

Nå er det jo faktisk slikt at kansje røyker'n blir plagd når noen ber han stumpe røyken? Heller bare be sidemannen vennlig om og blåse røyken en annen vei og viss dette ikke lar seg gjøre, så lar det seg ikke gjøre. Man må da for pokker meg tåle at folk røyker litt da gitt
                                    www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

Svar meg på denne da:

Det står en røyker midt i feltet, han har masse folk rundt seg, og blåser røyken sin opp mot venstre side. Folka som står der ber han blåse røyken en annen vei, og da blåser røykern røyken til høyre. På høyre side står det en gjeng med folk som heller ikke liker røyken og ber han blåse en annen vei. Han blåser den rett opp hvor ingen vil ha røyken, nedover hvor ingen vil ha røyken. Hvor skal han da blåse røyken?

Sært? Ja, men poenget ditt er håpløst. Røyk er ikke lov på stadion, sånn er det bare!
                                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

Lillestrøm oppfordrer folk til ikke å røyke på stadion. Dem har ikke lov til å nekte folk å røyke. Uansett, er det virkelig et så stort problem?

Hva med gutta i team scooter som står foran meg hver match? De lukter det alltid gammal himkok av. Kan jeg be dem om å stå et annet sted? Buskerudgutta som står bak meg bruker alt for mye parfyme, det lukter helt jævli.

Tror nesten jeg skal begynne å se kampene hjemme. der er det ingen som klager og jeg kan gjøre akkurat som det passer meg
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

Kommentar

• Scorpio
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 411

Det hadde passa oss best også

Kommentar

Working...