Røyking på stadion!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fotball_marthe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1069

    Ja,tenk at jeg blir plaget når fire-fem stykker rundt meg damper i vei Tviler på at du har astma hvis du ikke blir plaga!
    Og hvorfor skulle jeg si at jeg blir plaga av røyk bare for å ha noe å klage på??Hva har jeg å vinne på det? Fortell meg det!
    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      Stump røyken for fugla

      Kommentar

      • Harald_88
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 550

        Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
        Ja,tenk at jeg blir plaget når fire-fem stykker rundt meg damper i vei Tviler på at du har astma hvis du ikke blir plaga!
        Og hvorfor skulle jeg si at jeg blir plaga av røyk bare for å ha noe å klage på??Hva har jeg å vinne på det? Fortell meg det!
        Jeg har faktisk astma, og har fått skikkelige pustevansker, ved mye røyking innendørs i trange rom osv. men aldri tenkt tanken engang på åråsen.Så lenge vi er ute må det de kunne være litt frihet.
        Noen klager på andre bare fordi de liker å klage, og har inntrykk av at enkelte som har gått ut mot røykinga nå, og mot blussinga etter cupkampen mot lørenskog er av denne typen.

        Hvorfor skal et kjempeflertall som kfl faktisk er, alltid rette seg etter enkeltpersoners mening?
        Alt For Fugla

        Gå Av Grønlund

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          Opprinnelig skrevet av Harald_88
          Hvorfor skal et kjempeflertall som kfl faktisk er, alltid rette seg etter enkeltpersoners mening?
          Godt poeng, nå er det vel ikke mange som ikke klarer seg uten å tenne røyken midt under kampen. Så hvorfor skal resten av stadion rette seg etter disse få. Hvorfor skal ikke-røykerne rette seg til røykarne som er i overveldende fåtall og er "regelbryterne".

          Hvorfor skal de som gjør noe galt få vilja si ? Åråsen er en røykfri stadion, og jeg anser det som mikroskopisk sansynlig at den ikke også kommer til å være det i evig fremtid så det er ikke noe stort poeng å diskutere dette.

          Eneste løsninga er å gi vaktene instruks om å følge opp denne reglen om røykfri stadion, men jeg har en bange anelse om at det er en bevist handling at de ikke går strengere til værks enn å opplyse over høytaler anlegget.

          Kommentar

          • Harald_88
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 550

            Opprinnelig skrevet av Kay
            Godt poeng, nå er det vel ikke mange som ikke klarer seg uten å tenne røyken midt under kampen. Så hvorfor skal resten av stadion rette seg etter disse få. Hvorfor skal ikke-røykerne rette seg til røykarne som er i overveldende fåtall og er "regelbryterne".

            Hvorfor skal de som gjør noe galt få vilja si ? Åråsen er en røykfri stadion, og jeg anser det som mikroskopisk sansynlig at den ikke også kommer til å være det i evig fremtid så det er ikke noe stort poeng å diskutere dette.

            Eneste løsninga er å gi vaktene instruks om å følge opp denne reglen om røykfri stadion, men jeg har en bange anelse om at det er en bevist handling at de ikke går strengere til værks enn å opplyse over høytaler anlegget.
            Enig i at det ikke er noe stort poeng å fortsette å diskutere dette, mener bare at om folk ønsker å ta seg en røyk så skal de få lov til det, vi er på stadion for å støtte opp om fugla, og synes man kan få litt friheter på stadion, så lenge disse ikke går utover stemninga og engasjementet vi skaper.
            Alt For Fugla

            Gå Av Grønlund

            Kommentar

            • Messias
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 624

              Jeg har ikke vanskelig for å innrømme det, jeg røyker på kamp... men, ja MEN, hvis jeg blir spurt om stumpe den, fordi det plager andre eller du blir syke av det. så stumper jeg den, nå står jeg som regel med andre folk jeg kjenner som røyker, så det er ikke et stort problem. men, under en fotball kamp tar jeg maks 1-2 røyk, fordi jeg føler jeg trenger det, men har jeg snus, bruker jeg selvfølgelig det for å vise hensyn.

              Ang, all denne klaginga og folk som sier det er ulovlig osv. ehm, nå gidder ikek jeg å dra fram paragrafer fra røykeloven, men såvidt jeg husker så er det ulovlig å røyke inne på utesteder, resturanter osv. merk _INNE_. så lenge åråsen er potte tett, så er mann ute når man står på stadion. mao, det er ikke no problem spør du meg, at man blir syke\dårlige av røyken utendørs syntes jeg er å ta i.
              når det gjelder folk som skriver " Jeg har astma, og allergi osv osv" så kan dere kysse meg i ræva. jeg har sterk astma og pollen allergi fra hælvette, og jeg blir ikke dårlig av å røyke selv engang... så kommer dere å klager???

              men, for all del, jeg viser hensyn hvis jeg blir bedt om det, for å ikke lage uvennskap.

              Kommentar

              • Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

                [QUOTE=Messias
                Ang, all denne klaginga og folk som sier det er ulovlig osv. ehm, nå gidder ikek jeg å dra fram paragrafer fra røykeloven, men såvidt jeg husker så er det ulovlig å røyke inne på utesteder, resturanter osv. merk _INNE_. så lenge åråsen er potte tett, så er mann ute når man står på stadion.[/QUOTE]

                Uvesentlig hva som står i loven så lenge LSK har bestemt at åråsen er en røykfri stadion. Dette blir opplyst i mange kamper også. (sikkert hver gang noen nedenfor speakerbua fyrer opp en)

                Kommentar

                • Gjest

                  Skjønner at de som er avhengige av nikotin tar seg en røyk eller to i løpet av en kamp. Antallet av røykere her til lands er på vei ned, og de blir sett stygt på og noen ganger slengt kommentar til når de røyker på stadioner.
                  Jeg tror at Åråsen om noen år er røykfri, men enn så lenge synes jeg vi ikke skal grine over røykosen på stadion.

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    Jeg beklager å si det, men jeg DRITER i om folk synes jeg griner eller sutrer. Og jeg er helt enig i at det ikke er en grunn til å diskutere dette, det er en lov som sier at det ikke er lov å røyke på Åråsen stadion. Alle som sier at røyk ikke skal foregå på stadion har rett, de som sier at man kan røyke fordi man er nervøse og synes det er digg tar feil.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Word!!!!!!!!
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Messias
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 624

                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Jeg beklager å si det, men jeg DRITER i om folk synes jeg griner eller sutrer. Og jeg er helt enig i at det ikke er en grunn til å diskutere dette, det er en lov som sier at det ikke er lov å røyke på Åråsen stadion. Alle som sier at røyk ikke skal foregå på stadion har rett, de som sier at man kan røyke fordi man er nervøse og synes det er digg tar feil.
                        Står ingenting i røykeoven om stadioner.... men, dette er noe NFF har bestemt som en regel, ikke en lov....

                        Og en røyk ER digg! ihvertfall syntes jeg det.... og jeg røyker spessielt mye når jeg er nærvøs fordi det roer meg ned!

                        Kommentar

                        • Blakk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 1860

                          Opprinnelig skrevet av Messias
                          Står ingenting i røykeoven om stadioner.... men, dette er noe NFF har bestemt som en regel, ikke en lov....

                          Og en røyk ER digg! ihvertfall syntes jeg det.... og jeg røyker spessielt mye når jeg er nærvøs fordi det roer meg ned!
                          kunne ikke sagt det bedre,som noen er så flinke til og skrive her inne

                          Kommentar

                          • Messias
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 624

                            Opprinnelig skrevet av Blakk
                            kunne ikke sagt det bedre,som noen er så flinke til og skrive her inne
                            hehe, mener ikke være kvass, men hater folk som syter over ingenting :P

                            Kommentar

                            • Blakk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1860

                              snart må vi sitte pent og klappe forsiktig når vi scorer. får og ikke skremme de fine fruene ,bare vent

                              Kommentar

                              • Messias
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 624

                                Opprinnelig skrevet av Blakk
                                snart må vi sitte pent og klappe forsiktig når vi scorer. får og ikke skremme de fine fruene ,bare vent
                                da kjøper jeg leilighet på åråsen og lager mitt eget "Felt" evt, bare girfaen, og lager kaos på KFL feltet.

                                Kommentar

                                • Blakk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 1860

                                  Opprinnelig skrevet av Messias
                                  da kjøper jeg leilighet på åråsen og lager mitt eget "Felt" evt, bare girfaen, og lager kaos på KFL feltet.
                                  pass deg får bartemann.

                                  Kommentar

                                  • Messias
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 624

                                    Opprinnelig skrevet av Blakk
                                    pass deg får bartemann.
                                    hehe.... han fikser jeg :P neida...

                                    Håper for guds skyld at det ikke blir sånne tilstander på åråsen

                                    Kommentar

                                    • Blakk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 1860

                                      nei men kan lure,det er ikke ulovlig det

                                      Kommentar

                                      • Messias
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 624

                                        nei for all del :P

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av Messias
                                          Står ingenting i røykeoven om stadioner.... men, dette er noe NFF har bestemt som en regel, ikke en lov....

                                          Og en røyk ER digg! ihvertfall syntes jeg det.... og jeg røyker spessielt mye når jeg er nærvøs fordi det roer meg ned!
                                          Nevnte jeg røykeloven med et ord? Jeg sa ikke at det sto i røykeloven, jeg sa at det var en lov på Åråsen som sa at det ikke er lov til å røyke. At dere videre kommer med totalt usaklige argumenter om at snart ingenting er lov for være deres greie, men når det uttrykkes at det er ulovlig å røyke på stadion skal det ikke røykes. Det skal heller ikke være nødvendig for ikke-røykere å be andre om å slukke røyken, da det IKKE ER LOV!
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...