Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Ja,tenk at jeg blir plaget når fire-fem stykker rundt meg damper i vei Tviler på at du har astma hvis du ikke blir plaga! Og hvorfor skulle jeg si at jeg blir plaga av røyk bare for å ha noe å klage på??Hva har jeg å vinne på det? Fortell meg det!
Ja,tenk at jeg blir plaget når fire-fem stykker rundt meg damper i vei Tviler på at du har astma hvis du ikke blir plaga! Og hvorfor skulle jeg si at jeg blir plaga av røyk bare for å ha noe å klage på??Hva har jeg å vinne på det? Fortell meg det!
Jeg har faktisk astma, og har fått skikkelige pustevansker, ved mye røyking innendørs i trange rom osv. men aldri tenkt tanken engang på åråsen.Så lenge vi er ute må det de kunne være litt frihet.
Noen klager på andre bare fordi de liker å klage, og har inntrykk av at enkelte som har gått ut mot røykinga nå, og mot blussinga etter cupkampen mot lørenskog er av denne typen.
Hvorfor skal et kjempeflertall som kfl faktisk er, alltid rette seg etter enkeltpersoners mening?
Hvorfor skal et kjempeflertall som kfl faktisk er, alltid rette seg etter enkeltpersoners mening?
Godt poeng, nå er det vel ikke mange som ikke klarer seg uten å tenne røyken midt under kampen. Så hvorfor skal resten av stadion rette seg etter disse få. Hvorfor skal ikke-røykerne rette seg til røykarne som er i overveldende fåtall og er "regelbryterne".
Hvorfor skal de som gjør noe galt få vilja si ? Åråsen er en røykfri stadion, og jeg anser det som mikroskopisk sansynlig at den ikke også kommer til å være det i evig fremtid så det er ikke noe stort poeng å diskutere dette.
Eneste løsninga er å gi vaktene instruks om å følge opp denne reglen om røykfri stadion, men jeg har en bange anelse om at det er en bevist handling at de ikke går strengere til værks enn å opplyse over høytaler anlegget.
Godt poeng, nå er det vel ikke mange som ikke klarer seg uten å tenne røyken midt under kampen. Så hvorfor skal resten av stadion rette seg etter disse få. Hvorfor skal ikke-røykerne rette seg til røykarne som er i overveldende fåtall og er "regelbryterne".
Hvorfor skal de som gjør noe galt få vilja si ? Åråsen er en røykfri stadion, og jeg anser det som mikroskopisk sansynlig at den ikke også kommer til å være det i evig fremtid så det er ikke noe stort poeng å diskutere dette.
Eneste løsninga er å gi vaktene instruks om å følge opp denne reglen om røykfri stadion, men jeg har en bange anelse om at det er en bevist handling at de ikke går strengere til værks enn å opplyse over høytaler anlegget.
Enig i at det ikke er noe stort poeng å fortsette å diskutere dette, mener bare at om folk ønsker å ta seg en røyk så skal de få lov til det, vi er på stadion for å støtte opp om fugla, og synes man kan få litt friheter på stadion, så lenge disse ikke går utover stemninga og engasjementet vi skaper.
Jeg har ikke vanskelig for å innrømme det, jeg røyker på kamp... men, ja MEN, hvis jeg blir spurt om stumpe den, fordi det plager andre eller du blir syke av det. så stumper jeg den, nå står jeg som regel med andre folk jeg kjenner som røyker, så det er ikke et stort problem. men, under en fotball kamp tar jeg maks 1-2 røyk, fordi jeg føler jeg trenger det, men har jeg snus, bruker jeg selvfølgelig det for å vise hensyn.
Ang, all denne klaginga og folk som sier det er ulovlig osv. ehm, nå gidder ikek jeg å dra fram paragrafer fra røykeloven, men såvidt jeg husker så er det ulovlig å røyke inne på utesteder, resturanter osv. merk _INNE_. så lenge åråsen er potte tett, så er mann ute når man står på stadion. mao, det er ikke no problem spør du meg, at man blir syke\dårlige av røyken utendørs syntes jeg er å ta i.
når det gjelder folk som skriver " Jeg har astma, og allergi osv osv" så kan dere kysse meg i ræva. jeg har sterk astma og pollen allergi fra hælvette, og jeg blir ikke dårlig av å røyke selv engang... så kommer dere å klager???
men, for all del, jeg viser hensyn hvis jeg blir bedt om det, for å ikke lage uvennskap.
[QUOTE=Messias
Ang, all denne klaginga og folk som sier det er ulovlig osv. ehm, nå gidder ikek jeg å dra fram paragrafer fra røykeloven, men såvidt jeg husker så er det ulovlig å røyke inne på utesteder, resturanter osv. merk _INNE_. så lenge åråsen er potte tett, så er mann ute når man står på stadion.[/QUOTE]
Uvesentlig hva som står i loven så lenge LSK har bestemt at åråsen er en røykfri stadion. Dette blir opplyst i mange kamper også. (sikkert hver gang noen nedenfor speakerbua fyrer opp en)
Skjønner at de som er avhengige av nikotin tar seg en røyk eller to i løpet av en kamp. Antallet av røykere her til lands er på vei ned, og de blir sett stygt på og noen ganger slengt kommentar til når de røyker på stadioner.
Jeg tror at Åråsen om noen år er røykfri, men enn så lenge synes jeg vi ikke skal grine over røykosen på stadion.
Jeg beklager å si det, men jeg DRITER i om folk synes jeg griner eller sutrer. Og jeg er helt enig i at det ikke er en grunn til å diskutere dette, det er en lov som sier at det ikke er lov å røyke på Åråsen stadion. Alle som sier at røyk ikke skal foregå på stadion har rett, de som sier at man kan røyke fordi man er nervøse og synes det er digg tar feil.
Jeg beklager å si det, men jeg DRITER i om folk synes jeg griner eller sutrer. Og jeg er helt enig i at det ikke er en grunn til å diskutere dette, det er en lov som sier at det ikke er lov å røyke på Åråsen stadion. Alle som sier at røyk ikke skal foregå på stadion har rett, de som sier at man kan røyke fordi man er nervøse og synes det er digg tar feil.
Står ingenting i røykeoven om stadioner.... men, dette er noe NFF har bestemt som en regel, ikke en lov....
Og en røyk ER digg! ihvertfall syntes jeg det.... og jeg røyker spessielt mye når jeg er nærvøs fordi det roer meg ned!
Står ingenting i røykeoven om stadioner.... men, dette er noe NFF har bestemt som en regel, ikke en lov....
Og en røyk ER digg! ihvertfall syntes jeg det.... og jeg røyker spessielt mye når jeg er nærvøs fordi det roer meg ned!
Nevnte jeg røykeloven med et ord? Jeg sa ikke at det sto i røykeloven, jeg sa at det var en lov på Åråsen som sa at det ikke er lov til å røyke. At dere videre kommer med totalt usaklige argumenter om at snart ingenting er lov for være deres greie, men når det uttrykkes at det er ulovlig å røyke på stadion skal det ikke røykes. Det skal heller ikke være nødvendig for ikke-røykere å be andre om å slukke røyken, da det IKKE ER LOV!
Kommentar