Holdningsendring må til!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #21
    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
    men at folk har med en lapp hjemmefra som sier at det er greit at de reiser, det hindrer dem ikke fra å drikke seg dritings fordet?
    Nettopp derfor bør ingen mindreårige reise uten foresatte.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Harvest
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 855

      #22
      Opprinnelig skrevet av FUGlinho
      men at folk har med en lapp hjemmefra som sier at det er greit at de reiser, det hindrer dem ikke fra å drikke seg dritings fordet?
      Det stemmer. Men om du ser hva Petter har skrevet så står det at det ikke er vårt ansvar å passe på at folk ikke drikker seg møkkafulle. Særlig ikke nå som man går ut med en advarsel og informerer om dette. Da har man kun seg selv å takke!
      Iron Maiden's gonna get you.

      Kommentar

      • JhnY
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 975

        #23
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Jeg står fortsatt på mitt prinsipielle standpunkt om at det bør være 18-årsgrense på alle borteturer.
        Nå er det sånn at det er MANGE under 18 som er med på turer som ikke engang tar seg en eneste pils da. Skal dissse lide fordi andre drar på en tur for å få seg en fest?

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7106

          #24
          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
          Hva faen er det for noe tull? Jeg begynte selv å reise på bortekamper med kfl når jeg var 16 år, og kan ikke se ett eneste argument for at jeg IKKE skulle det.
          Møkkagrisefylla, omdømmet til KFL, hensynet til de svært mange som er drittleie av fjortisshelvete og fylla deres, den økende statistiske sannsynligheten for at en av disse overstadige drittungene skal åke ut for en ulykke i dritfylla som KFL nødvendigvis kommer til å bli blamert for.

          Sånne ting.

          Mulig det rammer noen uskyldige, men for å si det sånn, av småtassene som dro til Gøteborg for å se IFK-kampen, så jeg knapt en eneste en av dem som ikke var drita. Mulig jeg ser dårlig, men hei. Så lenge KFL ikke klarer å se til at fjortissene som drar på tur holder seg unna substanser de ikke har lovlig rett til å innta, ser jeg ingen bedre løsning. Opprett et kraftig vakthold på borteturene med utvidede fullmakter, eller innfør 18-årsgrense.

          Med 18-årsgrense er de som reiser på tur pr def ansvarlige for sine egne handlinger, og KFL vil ikke falle til byrde for dumhetene de eventuelt skulle komme til å foreta seg. Etter Købenturen har jeg prata med flere som sier at grisefylla blant de yngste var så plagsom at de seriøst teller på knappene om de gidder å bli med bussen til borteturer i fremtiden. Med andre ord må endel drastiske grep tas. Hva er DITT forslag?
          Last edited by trigz; 11.04.2006, 06:31.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #25
            På dagsbussen var det ikke noe problem.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • JhnY
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 975

              #26
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              På dagsbussen var det ikke noe problem.
              Var ikke noe prob med fulle unger på buss 4 heller, seff noen blir mer kanakas enn andre menn alt i alt ikke noe overfyll.. Ikke noe spy på bussen eller noe.. Det var være i februar.

              Kommentar

              • Harvest
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 855

                #27
                Opprinnelig skrevet av JhnY
                Var ikke noe prob med fulle unger på buss 4 heller, seff noen blir mer kanakas enn andre menn alt i alt ikke noe overfyll.. Ikke noe spy på bussen eller noe.. Det var være i februar.
                På tilbaketuren var det en som måtte spy, men det var da også alt. Kjempeålreite folk på bussen vår.
                Iron Maiden's gonna get you.

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #28
                  Alle som har lapp og er under 18 får bli med, misbruker de tillitten får de ikke bli med på noen turer igjen før de blir 18?

                  Dermed rammer ikke bestemmelsen de under 18 som bestemmelsen per definisjon ikke er ute etter å ramme.

                  Kommentar

                  • JhnY
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 975

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Harvest
                    På tilbaketuren var det en som måtte spy, men det var da også alt. Kjempeålreite folk på bussen vår.
                    Ja, når mann er så smart å legger seg på gulvet i bussen å blir fort bilsjuk kan det være det samme. Men det var vel det eneste?

                    Kommentar

                    • Harvest
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 855

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av JhnY
                      Ja, når mann er så smart å legger seg på gulvet i bussen å blir fort bilsjuk kan det være det samme. Men det var vel det eneste?
                      Hehe... det var det eneste.
                      Iron Maiden's gonna get you.

                      Kommentar

                      • semper fi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 823

                        #31
                        Personlig kutta jeg ut bussturene, i kfl-regi, i fjor pga denne flatfylla....Vet ikke om det hadde hjulpet, men jeg synes 18-årsgrense er et godt forslag....

                        I en annen tråd på forumet har vi forresten funnet ut at det kryr av barenhageonkler (og tanter) i KFL.....Hva med egne busser til alle under 18, og så lar vi barnehageonklene være bussverter?
                        -After Dark Ultras-

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          #32
                          Er fint at det settes fokus på de som er alt for fulle, men må også be om at dere får opp øynene.

                          Det er ikke de unge som er verst, om de så skulle bli fulle så kommer de seg i alle fall til stadion.
                          Klart det finnes fulle fjortisser, men de er svært få sett i forhold til den eldre garde. Blir helt feil å rette all fokus mot de unge.
                          Alder og erfaring gjør det ikke mer lov for de eldre å skjemme ut KFL.
                          For å sette det litt på spissen: Hvem tror du de lærer av?? Første gang på langtur med KFL og de ser noen av våre mer rutinerte tømme pilskasse etter kasse.. Lett å bli dratt med når det var ølsalg på bussen.

                          Og til de som mener at alle må være over 18..Hvor mange hadde du fått med deg til københavn??. Vi er faktisk en del i sjiktet 16-20 år. Mulig dette er fordi de ikke har jobb å kone osv, men sånn er det.

                          Fokus på prob er greit, men det må gjelde alle uansett alder!
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • lsk_fugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 864

                            #33
                            det er greit at man kan prøve og stoppe fylla til de unge! men og la de ikke dra? hva f er det godt for a? jeg har aldri drikki på en kanaritur og plutselig kan jeg ikke dra uten fattern.. jeg lager heller ikke noe bry for andre.. og uansett er det sikkert like mange som er under 18 som drar på turer..

                            Kommentar

                            • Harvest
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 855

                              #34
                              Det har du selvfølgelig helt rett i, General. Men med denne holdningsendringen håper jeg at folk skjønner at det er forskjell på å være full og å være drita. Jeg vet sjøl når jeg har fått nok øl for en stund. På puben i Køben ga jeg bort en halvliter jeg nettopp hadde kjøpt fordi jeg rett etterpå innså at den nok ikke var så bra for meg likevel der og da.
                              Iron Maiden's gonna get you.

                              Kommentar

                              • Harvest
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 855

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av lsk_fugl
                                det er greit at man kan prøve og stoppe fylla til de unge! men og la de ikke dra? hva f er det godt for a? jeg har aldri drikki på en kanaritur og plutselig kan jeg ikke dra uten fattern.. jeg lager heller ikke noe bry for andre.. og uansett er det sikkert like mange som er under 18 som drar på turer..
                                Som det står i skrivet - får du skriftlig tillatelse hjemmefra så får du lov til å være med
                                Iron Maiden's gonna get you.

                                Kommentar

                                • mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av lsk_fugl
                                  jeg har aldri drikki på en kanaritur og plutselig kan jeg ikke dra uten fattern..
                                  Gjerne uten fatter, men med en annen som tar ansvar for deg. Jeg er sikker på at faren din egentlig er enig.
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                  Mvh
                                  Mr.Jordbakke

                                  Kommentar

                                  • MobBoss
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 900

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av general
                                    Er fint at det settes fokus på de som er alt for fulle, men må også be om at dere får opp øynene.

                                    Det er ikke de unge som er verst, om de så skulle bli fulle så kommer de seg i alle fall til stadion.
                                    Klart det finnes fulle fjortisser, men de er svært få sett i forhold til den eldre garde. Blir helt feil å rette all fokus mot de unge.
                                    Alder og erfaring gjør det ikke mer lov for de eldre å skjemme ut KFL.
                                    For å sette det litt på spissen: Hvem tror du de lærer av?? Første gang på langtur med KFL og de ser noen av våre mer rutinerte tømme pilskasse etter kasse.. Lett å bli dratt med når det var ølsalg på bussen.

                                    Og til de som mener at alle må være over 18..Hvor mange hadde du fått med deg til københavn??. Vi er faktisk en del i sjiktet 16-20 år. Mulig dette er fordi de ikke har jobb å kone osv, men sånn er det.

                                    Fokus på prob er greit, men det må gjelde alle uansett alder!
                                    Kom med eksempler på hvem av de "eldre" som var sannesløst drita og satt KFL i et dårlig lys. Hvis du ser på hvem som var mest drita på turen så var det de som var under 20 og det er dem man legger merke til. Ja jeg vet at man ikke skal ta alle over en kam og at det kun er snakk om en mindre gruppe. Men det er sånn det blir.
                                    Ja det var lett å la seg rive med da KFL solgte øl, men det er en grunn til at vi har sluttet med det.

                                    Vi kan ikke akseptere at noen personer ødelegger for alle medlemene i KFL og derfor strammer man inn.

                                    Men jeg drar heller med kun 600 mann til Køben hvis det gjør at man slipper denne debatten som nå er kommet opp
                                    Last edited by MobBoss; 10.04.2006, 23:17.

                                    Invicta

                                    Ingen er større en klubben

                                    Kommentar

                                    • general
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 1150

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Harvest
                                      Det har du selvfølgelig helt rett i, General. Men med denne holdningsendringen håper jeg at folk skjønner at det er forskjell på å være full og å være drita. Jeg vet sjøl når jeg har fått nok øl for en stund. På puben i Køben ga jeg bort en halvliter jeg nettopp hadde kjøpt fordi jeg rett etterpå innså at den nok ikke var så bra for meg likevel der og da.
                                      Det er det jeg mener . Er ikke gamle karen selv, men jeg tok meg også en "time out" og gikk meg en tur når det ble for mye.

                                      Men som jeg tror og tenker da er at budskapet blir borte når man selekterer ut en gruppe og retter det mot noen.. Kan vi ikke prøve på en generell holdningsendring?

                                      På den måten får vi en kamp mot ett problem isteden for å skape 2 fronter. Blir jo litt uheldig hvis det skal bli de unge mot de eldre å--. Vi må jo ha med ungdommen. Er jo tross alt de som er den neste generasjonen med ildsjeler..
                                      Seriegull 2016!!!

                                      Kommentar

                                      • Harvest
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 855

                                        #39
                                        Nok en gang viktige poeng du har, og jeg er helt enig i det du skriver. Problemet er bare at de yngre viser det i så mye større grad, og det er vel derfor det blir enkelt å peke ut dem som syndebukker. Men om alle - og da mener jeg alle (hvertfall de som drikker, hehe) - leser skrivet og tar en runde eller to med seg sjøl, så kan ting forhåpentligvis bli bedre.
                                        Iron Maiden's gonna get you.

                                        Kommentar

                                        • general
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 1150

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Harvest
                                          Nok en gang viktige poeng du har, og jeg er helt enig i det du skriver. Problemet er bare at de yngre viser det i så mye større grad, og det er vel derfor det blir enkelt å peke ut dem som syndebukker. Men om alle - og da mener jeg alle (hvertfall de som drikker, hehe) - leser skrivet og tar en runde eller to med seg sjøl, så kan ting forhåpentligvis bli bedre.
                                          Jupp, det er sant. SLik som de som begynte å hoppe på biljardbordet på puben. Da merker man de godt, men det var jo mange av de som lagde liv å.

                                          Men de gamle er vel for rutinerte så holder seg unna slikt legger seg heller ned for å dø, neida. Det var flåsete sagt i en alvorlig diskusjon. Men du har ett poeng i det du sier om at man legger bedre merka til "fjortissa" eller de som oppfører seg slik.

                                          Vi har jo være bort i en del med de "eldre" å, og derfor ville det vært bedre om vi rettet fokus mot en allmenn skjerpings. Slik at vi stod sammen mot problemet og satt en standard for våre nye.. SKjønner at det er lett å ta "drittunga".. hehe, hvem gjør ikke det. Men alle må nok gå i seg selv
                                          Seriegull 2016!!!

                                          Kommentar

                                          Working...