Occeans mål mot RBK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2005
    • 1626

    #21
    Opprinnelig skrevet av McGuffy
    Denne tråden er ikke så dum som alle skal ha det til, i og med at det er Koppinen, mannen som taper duellen med Olivier, som header ballen mot mål.

    Men hvem bryr seg? Olivier er kreditert scoringen, og da er det ikke noe og mase om.
    Da er det Koppinen jeg mener header, og ikke Occean... Men jeg er forsåvidt enig at det blir dumt å diskutere en sånn sak...

    Allikevel klarer jeg tydeligvis ikke å slutte :???:

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #22
      utifra tv bildene header ikke Ocean ballen i det hele tatt.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Lamps
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Aug 2005
        • 26

        #23
        Opprinnelig skrevet av xeR
        Så betyr det at det er selvmål hver gang keeperen er nær ballen, men ikke klarer å slå den ut?
        Ollies mål, ferdig med det.

        Men, det er interessant det du sier. I dette tilfelle kan det se ut som Kvarme hopper opp å for å nå ballen og header den i eget mål. Den treffer han bare ikke hodet og går inn (ser det ut som). Da mener jeg det er selvmål, hvis det er tilfelle at han prøver å heade ballen unna og den går i mål. Charlie Miller headet i egen tverrligger i går. Han prøvde også å heade ballen unna.Er rimelig sikker på at det hadde blitt selvmål! Selv om han var i en helt annen situasjon enn Kvarme. Kvarme står på strek, Miller i feltet, men okke som er det selvmål...eller....?Bare lurer..

        Hvis en keeper er så vidt borte i ballen så er det selvfølgelig ikke selvmål, men hvis det er en Bjarte Flem så er det selvmål.

        Så det er interessant syns nå jeg da, hva er selvmål og ikke selvmål? Generellt...?


        Og en annen sak som er vesentlig her er jo om Kvarme tar ballen etter den har vært over streken. Da er det hvertfall ikke noe å diskutere.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #24
          Uten at jeg skal være for sikker mener jeg å ha hørt at hvis en spiller gjør at ballen forandrer retning slik at den går i eget mål, da skal det være selvmål. Men hvis ballen allerede har retning mot mål så skal det ikke ha noenting å si.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            #25
            Reglene sier at dersom ballen hadde gått i mål, uansett, så skal det ikke regnes som selvmål.

            Dvs, en forvarsspiller som prøver og redde et opplagt mål, men ikke klarer det, blir ikke regnet som selvmål.

            Men en spiller som forandrer retning på en ball, som ikke ville ha gått i mål uten denne retningforandringen, scorer et selvmål.

            Capishe?

            Men glem Kvarme da, hvis det i hele tatt skulle være et selvmål, så er det Koppinen som er synderen.

            (fillern, xER slo meg)

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #26
              Opprinnelig skrevet av McGuffy
              Reglene sier at dersom ballen hadde gått i mål, uansett, så skal det ikke regnes som selvmål.

              Dvs, en forvarsspiller som prøver og redde et opplagt mål, men ikke klarer det, blir ikke regnet som selvmål.

              Men en spiller som forandrer retning på en ball, som ikke ville ha gått i mål uten denne retningforandringen, scorer et selvmål.

              Capishe?


              (fillern, xER slo meg)
              Hihi:lol:
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #27
                Opprinnelig skrevet av xeR
                Uten at jeg skal være for sikker mener jeg å ha hørt at hvis en spiller gjør at ballen forandrer retning slik at den går i eget mål, da skal det være selvmål. Men hvis ballen allerede har retning mot mål så skal det ikke ha noenting å si.
                Stemmer!

                Kvarme som står på streken og prøver å klarere har ingen innvirkning på målscorer, det har derimot Koppinen fordi det er han som header ballen mot eget mål. Men så lenge NFF har registrert Occean som målscorer, har det ingen offisiell betydning.
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  Stemmer!

                  Kvarme som står på streken og prøver å klarere har ingen innvirkning på målscorer, det har derimot Koppinen fordi det er han som header ballen mot eget mål. Men så lenge NFF har registrert Occean som målscorer, har det ingen offisiell betydning.
                  med andre ord så er det selvmål uansett hvordan man vender og vrir på det
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Sem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2005
                    • 1626

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av iL
                    utifra tv bildene header ikke Ocean ballen i det hele tatt.
                    Det var det jeg nevnte over her et sted, men fikk kjeft for den...

                    Kommentar

                    • Kaare-J
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2005
                      • 334

                      #30
                      Bra av Olivier å score fra den vinkelen. La oss håpe på mange mange flere av de
                      Alt for Kongen

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Sem
                        Det var det jeg nevnte over her et sted, men fikk kjeft for den...
                        Måkke ta deg nær av kjeft her hehe.

                        Fakts:

                        Koppinen er uheldig og ballen treffer hodet hans etter en massiv jobbing fra Ocean bak ham.
                        Kvarme er kanskje nær ballen, før den ender i mål.

                        Ocean blir riktig kreditert målet da det uten han, ikke hadde blitt mål.

                        Da er saken løst
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • egil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1119

                          #32
                          Denne saken burde være enkel. Kvarme scorer absolutt ikke selvmål, da ballen uansett har retning mot mål. Er Occean borti ballen med hodet, er det hans mål. Er Occean ikke borti ballen, men presser Koppinen til å heade i mål, er det selvmål av Koppinen. Vanskelig å avgjøre om Occean er borti ballen av Tv bildene. NFF har tydeligvis latt tvilen komme Occean til gode.
                          KFL - medlem nr 23

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av egil
                            NFF har tydeligvis latt tvilen komme Occean til gode.
                            Jeg har sett på situasjonen flere ganger, og heller mot at det er selvmål. Man kan til nød si at Occean er borti ballen før den treffer hode til Koppinen, men da i så fall med armen...

                            Jeg noterer uansett Occean som målscorer, så lenge ikke NFF vurderer annerledes. Det er det som vil stå i historiebøkene.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              • Nov 2003
                              • 3360

                              #34
                              På 100% fotball er Olivier Occean ikke kreditert dette målet:

                              Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


                              Derimot er Miika Koppinen (og ikke Kvarme som står på linja) kreditert det som selvmål:
                              Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

                              Kommentar

                              • pal
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 422

                                #35
                                Det ironiske oppi alt dette er at akkurat denne tråden, startet her på KFLs forum, kan føre til at Occean mister et seriemål. Hadde folk holdt kjeft om tvilen, så ville ingen giddet å nistudere bildene for å se hvem som faktisk var borti ballen.
                                hilsen pål

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #36
                                  Reglene sier vel at vis ballen forandrer retning før streken er det selvmål av Kvarme trur jeg...
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  Working...